[BDV 2.4 170 KM] Blad katalizatora
[BDV 2.4 170 KM] Blad katalizatora
Witam Wszystkich!!!,przekopałem już cały internet i nic nie znalazłem na ten temat,wiec napisze w czym mój problem.Posiadam Audi a6 c5 2.4 170km z gazem silnik BDV
Przed miesiącem zapaliła mi sie kontrolka i check i wywaliło mi błędy 16815 i 16805
katalizatory przegrzane pracują poniżej normy,auto szarpało i strzelało na benzynie jak i na gazie.Wiec dożo nie myśląc kupiłem 2 szt tłumików przelotowych znalazłem spawacza i wyciolem katy wstawiając tłumiki w ich miejsce.Niestety popełniłem błąd bo katalizatory są w perfekcyjnym stanie.Mimo wycięcia katalizatorów błąd pozostał,check zapala się mniej więcej po około 80km.Po podłączeniu pod kompa wyskoczył mi jeszcze jeden błąd był to błąd wypadanie zapłonu cylinder nr2. Świece miałem nowe wiec kupiłem nowy kabel wysokiego napięcia na cylinder nr 2.Wymieniłem kabel i szarpanie i strzelanie znikło,kabel miał przebicie na fajce.Czyli można powiedzieć brzydko mówiąc ze dałem tyłka z wycięciem dobrych katów.
No tak ale mój problem teraz polega na tym ze nie wiem czemu zapala się czeck i pokazuje błąd katów skoro ich nie ma.Napisze jeszcze ze sondy lambda mam tylko 2 przed katalizatorami,jeśli ktoś miał podobny problem z tymi błędami 16815-16805 proszę o pomoc i dziękuje :D
Przed miesiącem zapaliła mi sie kontrolka i check i wywaliło mi błędy 16815 i 16805
katalizatory przegrzane pracują poniżej normy,auto szarpało i strzelało na benzynie jak i na gazie.Wiec dożo nie myśląc kupiłem 2 szt tłumików przelotowych znalazłem spawacza i wyciolem katy wstawiając tłumiki w ich miejsce.Niestety popełniłem błąd bo katalizatory są w perfekcyjnym stanie.Mimo wycięcia katalizatorów błąd pozostał,check zapala się mniej więcej po około 80km.Po podłączeniu pod kompa wyskoczył mi jeszcze jeden błąd był to błąd wypadanie zapłonu cylinder nr2. Świece miałem nowe wiec kupiłem nowy kabel wysokiego napięcia na cylinder nr 2.Wymieniłem kabel i szarpanie i strzelanie znikło,kabel miał przebicie na fajce.Czyli można powiedzieć brzydko mówiąc ze dałem tyłka z wycięciem dobrych katów.
No tak ale mój problem teraz polega na tym ze nie wiem czemu zapala się czeck i pokazuje błąd katów skoro ich nie ma.Napisze jeszcze ze sondy lambda mam tylko 2 przed katalizatorami,jeśli ktoś miał podobny problem z tymi błędami 16815-16805 proszę o pomoc i dziękuje :D
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 09:23 przez Rubin77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To dla wszystkich którzy się upierają ze mam 4 sondy,pierwsza pozycja to mój silnik i sondy do mojego silnika Menge 2
http://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=s ... omingFrom=
http://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=s ... omingFrom=
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mieszkam w Niemczech od kilku lat i wiem co dokładnie jest po Niemiecku napisane
Po prawej stronie jest dokladny rocznik i marka mojego samochodu i tylko pierwsza pozycja sond 2 sztuki pasuje,te ponize sa to roczniki 2004 to po Niemiecku baujahr 2004,ale chyba ze mam tu do czynienia z samymi nie dokończę tego zdania hahahah

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skoro sam wiesz najlepiej, to co tu pytasz wśród ..... denerwują mnie takie pajace jak Ty, szuka pomocy i pluje na ludzi którzy chcą mu pomóc 
Zobacz sobie, bo może mimo że mieszkasz w DE, to lepiej będzie Ci wychodziło czytanie w ojczystym języku
Sonda regulacyjna - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 10032.html
Sonda diagnostyczna - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 86615.html
I przeproś od razu forumowiczów.

Zobacz sobie, bo może mimo że mieszkasz w DE, to lepiej będzie Ci wychodziło czytanie w ojczystym języku

Sonda regulacyjna - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 10032.html
Sonda diagnostyczna - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 86615.html
I przeproś od razu forumowiczów.
Bardzo dziękuje za wszystkie rady,być może fabryka zapomniała wstawić tych dwóch sond za katalizotaromi bo warsztaty samochodowe tez ich nie mogą znaleźć,tak czy inaczej dziękuje wszystkim,zalogowałem się tutaj po to żeby się doradzić a nie po to żeby kłócić się 2 nie 4 nie 2 sondy i tak dalej.
Pozdrawiam wszystkich
Pozdrawiam wszystkich

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rubin77,
Gratuluje cie twojego szczecia ze mieszkasz w niemczech. Nie mniej jednak przydalby ci sie kurs niemieckiego. Jak schcesz sluze pomoca. Dodatkowo jako doradca serwisowy audi moge ci wytlumaczy pare technische Begriffe. A tak poza tym jak... albo inaczej. Wenn du weiter die User beleidigst brauchst du dich gar nicht einzuloggen. SchĂśne grĂźĂe.
Gratuluje cie twojego szczecia ze mieszkasz w niemczech. Nie mniej jednak przydalby ci sie kurs niemieckiego. Jak schcesz sluze pomoca. Dodatkowo jako doradca serwisowy audi moge ci wytlumaczy pare technische Begriffe. A tak poza tym jak... albo inaczej. Wenn du weiter die User beleidigst brauchst du dich gar nicht einzuloggen. SchĂśne grĂźĂe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam. Zakupiłem jakiś miesiąc temu audi a6 c5 2.4 170KM z 2002r. Przebieg 260 km. Z Holandii wiec chyba nie kręcony.I mam następujący problem po podpięcia pod komputer pokazało mi błąd 16815 i 16805 (Katalizatory poniżej progu minimum) Sprawdziłem jak pracują sondy i te z przodu są ok. natomiast sondy za katalizatorami pracują za wysoko, grzeją się czy coś takiego. Dodam że błędy usuwałem ale po kilkudziesięciu kilometrach powracają. Zastanawiam się nad wyrzuceniem tych tylnych sąd całkowicie z komputera żeby komputer ich nie widział i mi nie wywalało błędów. Jednak trapi mnie jeszcze jeden problem mianowicie wydaje mi się ze audi brakuje trochę mocy i nie wiem czy nie jest to związane z "zapchanymi" katalizatorami. Auto zbiera się dopiero przy 2500 tys obrotów. Pali w mieście 14 l. trasa 12 l. BENZYNA. Dodam że auto delikatnie co chwile drży na biegu jałowym może to wszystko ma jakieś powiązanie ze sobą. Z góry dziękuję za pomoc. A jeszcze jedno sprawdzałem pomiar spalin na stacji diagnostycznej i wynik wyszedł jak najbardziej ok. Czyli na moje Katalizatory sprawne. 
