Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] help z chorwacji

Silniki wysokoprężne
michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 21 sie 2012, 10:00

tx-didi,

tak, tylko kolega napisal, ze zostawia swojego AKN w rozliczeniu to przypuszczam, ze bedzie mial BAU + pierdoly. takze jezeli pakowac sie w 2.5 tdi to BAU...

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 21 sie 2012, 10:53

pamiętać należy jeszcze o innym osprzęcie typu dwumasa plus sprzęgło, wtryski...
koła pasowe paska wielorowkowego....u mnie padła jeszcze spreżarka.....

to wszystko znacząco podniesie koszt naprawy i wydłuży czas oczekiwania na wyjazd...
nie daj boże jak po złożeniu padnie coś jeszcze...u mnie właśnie padło koło pasowe wału...
kolejne nerwy i kolejny wydatek....bo trzeba było znowu zrzucać zderzak.....

trzeba dokładnie się przyjrzeć stanu technicznemu pozostałych cześci i wtedy podjąć decyzję....FINANSOWÂĄ.....
jedyny plus jaki nam się pojawi to świadomość stanu technicznego silnika po naprawie....przy odsprzedaży niestety nie podniesie znacząco ceny auta....

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 21 sie 2012, 11:15

dukosz,

Ano prawda kolego odnosnie tego :
"przy odsprzedaży niestety nie podniesie znacząco ceny auta...."

bo dla Polakow 2.5 tdi wszystkie na zlom :P, nie wazne czy BAU, BCZ czy AKN, AKE :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 sie 2012, 11:31

michok pisze: bo dla Polakow 2.5 tdi wszystkie na zlom :P, nie wazne czy BAU, BCZ czy AKN, AKE :)
michok - alez nie czarujmy sie :))) bo to jest zlom. <rotfl>

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 23 sie 2012, 14:39

Właśnie wróciłem z warsztatu. Wygląda na to, że tak wielkiej tragedii z moim silnikiem nie ma. Wiadomo, wałki (które o dziwo nie są wcale w tak złym stanie, orócz jednego ukruszonego i jednego minimalnie (ok 0,3mm) startego. Wiadomo hydraulika do kosza, ale... jest oczywiście ale :( . jeden z zaworów jest najprawdopodobniej uszkodzony, nie potwierdzone jeszcze na 100%, bo szef operacji akurat był na wyjeździe i dopiero jutro będę się z nim widział. W każdym razie jeden z zaworów nie rusza się, stoi jak słup. Czy to coś poważnego, czy da się zrobić?
Jakoś boję się swapa i wolałbym uratować to co mam, ale nie za wszelką cenę.

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 11 wrz 2012, 17:42

Witam panowie po dłuższej nieobecności. Trochę to trwało, ale odebrałem dziś samochód z warsztatu i właśnie miałem się chwalić, że jest ok, ale... no moim zdaniem nie jest dobrze :(
Silnik klepie w moim przekonaniu nieziemsko. Może się dopatruję, może mi się wydaje, ale... no kurde klepie.
Z resztą posłuchajcie sami. Lewy dekiel jeszcze ok, ale prawy moim zdaniem jest nie do przyjęcia, tłucze się gorzej niż na starych wałkach i hydraulice.
Jutro wraca do warsztatu.
Macie jakieś sugestie co może być spieprzone? Dodatkowo pomimo "wyszlifowania" wtrysków i założenia nowych uszczelek leje olejem po przejechaniu ledwo 20km.
Qrde zaczynam dochodzić do przekonania, że jak sam sobie czegoś nie zrobię (pomimo tego, że mechanikiem nie jestem), to nikt nie będzie potrafił porządnie tego zrobić.

Kod: Zaznacz cały

epieniny.com/a6.rar

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 11 wrz 2012, 17:59

lukidb, a w którym miejscu chlapie tym olejem z uszczelnienia między wtryskiem a uszczelką? czy miedzy deklem a uszczelką?

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 11 wrz 2012, 19:34

między uszczelką a wtryskiem.

edit.
sorry nie załapałem.
w sumie to nie dojrzałem dokładnie ale wygląda, że miedzy uszczelką a deklem, na filmiku widać nawet trochę wilgoć w tym wyżłobieniu w deklu. tak jak by lało się spod śruby, którą przykręcony jest przewód paliwowy.

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 12 wrz 2012, 12:54

Z ciekawości jakie powinno być ciśnienie oleju. Dzwonił mechanik właśnie i stwierdził, że nie podejmuje się dalszej pracy przy samochodzie, bo sam nie wie o co biega. Ciśnienie jest 1,6 na niskich obrotach, na wysokich 2,4, rozrząd ustawiony ok, smarowanie też niby ok (sprawdzał przy ściągniętym deklu). Tak teraz myślę, może to być źle ustawiony kąt wtrysku? Wczoraj na ciepłym auto odpaliło po 5 sekundach kręcenia.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 wrz 2012, 00:26

lukidb
Cisnienie oleju na jalowym biegu masz prawidlowe - zakladajac ze niskie obroty oznaczaja obroty biegu jalowego <> 740 rpm. Natomiast cisnienie przy 2 tys rpm powinno przekraczac 3.0 bary (ksiazkowo min 2.0 bara).

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 14 wrz 2012, 20:18

1,6 dokładnie na biegu jałowym. przy ok 2k obrotów 2,4 bara.
Auto w poniedziałek jedzie do innego mechanika. Nie wiem co zrobić z mechanikiem, który "zajmował" się autem do tej pory? Nie rozliczyłem się jeszcze. Po odbiorze auta sprawa wygląda tek:
1. klepie nieziemsko
2. olej leje się zewsząd - muszę jutro na spokojnie to obejrzeć, leje się na pewno spod wtrysków pomimo wymiany uszczelek, ale wydaje mi się, że spod uszczelek głowic (nowych) również.
3. coś marnie poskładane to auto chyba było skoro sam musiałem przykręcić rurę od filtra powietrza, do przepływki i wężyk od n75 bodajże do filtra powietrza nie wpięty, tylko dyndał sobie radośnie.
Qr...ica mnie bierze jak widzę coś takiego. :[

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 14 wrz 2012, 20:26

lukidb daj jakiś numer komórki na pw chętnie podpowiem skąd może lać się olej bo jak mam pisać z komórki aktualnie to rok mi zejdzie.
Pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 wrz 2012, 00:22

lukidb
proponuje abys zapoznal sie z ponizszym tematem:
a6-c5-25tdi-98r-problem-z-cisnieniem-i- ... t22827.htm

Jednoczesnie musze zaznaczyc, ze znowu kilka stowek z portfela ubedzie, a gwarancji sukcesu niestety nie ma.
Tylko wydaje mi sie ze obecnie nie masz juz innego wyjscia....

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 15 wrz 2012, 13:01

Czytałem wcześniej ten temat już i podejrzewałem, że może to być właśnie coś co i mnie dopadło.
Na wydatki jestem przygotowany (psychicznie w każdym razie ;) ) i wiem, że rozbieranie całości i koszty z tym związane czekają mnie ponownie.
Zastanawia mnie tylko dlaczego ten olej tak ucieka skoro wszystkie uszczelki są nowe? Wczoraj wieczorem zrobiłem sobie jeszcze jazdę próbną, po rozgrzaniu silnika do 90 i przejechaniu 15km w środku od smrodu spalonego oleju nie dało się wytrzymać, a w garażu rano pod autem kałuża.

[ Dodano: 2012-09-16, 15:42 ]
Zrobiłem na wszelki wypadek 04 i 04bs, ktoś mógłby rzucić okiem

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_97568.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_97569.html

porównując to z tym gdzie wszystko było w miarę ok, wygląda, że kąt do poprawy.

[ Dodano: 2012-12-10, 22:21 ]
a żeby nie było, że się nie odzywam.
auto zostało ogarnięte dopiero w zeszłym tygodniu.
Wszystkie wycieki usunięte i jest jak na razie w porządku.
Do zrobienia mam jeszcze "tylko" pompę wtryskową i wtryski.
Odnośnie mechaników, z którymi miałem do czynienia nie będę się wypowiadał, ale możecie się domyślać po "rozwleczeniu w czasie" naprawy samochodu z jakimi miałem do czynienia. 4 lokalne i 2 dalsze warsztaty nie podołały wyzwaniu. Najlepsze jest to, że w miarę ogarniętego mechanika mam pod nosem i on sobie z zagadnieniem poradził w dwóch podejściach.
Teraz, biorąc pod uwagę poniesione wydatki, pozostaje jeździć tym autem do śmierci ;)
Pozostaje się tylko modlić, aby następny wypad na wczasy był szczęśliwszy. <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja