
[A6 C5] chyba pękł pasek rozrządu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
witam , po wymianie pasków rozrządu , rolek pompy termostatu i alternatora (regeneracja) nastąpiła poważna awaria.
Mianowicie mniej więcej po dwóch tygodniach bezproblemowej eksploatacji autka, przy manewrach parkingowych silnik szarpnął i zgasł.
nie mogłem go uruchomić, przy próbach uruchamiania nie było żadnych niepokojących dżwięków- pomyślałem, że to coś z elektroniką. Wysiadłem za Audika, zamknąłem - po czym otworzyłem drzwi pilotem i kolejna próba (trzecia) -- poszedł. Silnik uruchomiłem i było cacy!
Kiedy dojechałem do domu rodziców, mama mnie pyta "co Ci tak klekocze?' - wysiadłem i KU#!$% WA!
było słychać delikatnie dzwoniące zawory. Sprawdziłem stan napięcia (i czy wogóle jeszcze jest) paska rozrząu i....okazało się ,że NOWA rolka napinająca jest uszkodzona!!!!
Pękla na osi - śróbie ,której część została w obudowie pompy oleju, a sama rolka działała jak płoza, po której ślizgał się pasek ufff, siły jakie tam działają zgniotły rolkę i "wcisnęły" tak mocno, że nie mogła się stamtąd wydostać i narobić większego bajzlu.
koło rozrządu przestawione o jeden ząbek, więc chyba idę zagrać we totka. Byłem w pracy więc autko stało od tego czasu dwa miesiące a dzisiaj biorę się za robotę, z nową obudową pompy LO.
Co do sytuacji z zerwanym paskiem od klimy, który wpieprzył się w pasek od alternatora to przerabialem rok temu.
Mianowicie mniej więcej po dwóch tygodniach bezproblemowej eksploatacji autka, przy manewrach parkingowych silnik szarpnął i zgasł.
nie mogłem go uruchomić, przy próbach uruchamiania nie było żadnych niepokojących dżwięków- pomyślałem, że to coś z elektroniką. Wysiadłem za Audika, zamknąłem - po czym otworzyłem drzwi pilotem i kolejna próba (trzecia) -- poszedł. Silnik uruchomiłem i było cacy!
Kiedy dojechałem do domu rodziców, mama mnie pyta "co Ci tak klekocze?' - wysiadłem i KU#!$% WA!
było słychać delikatnie dzwoniące zawory. Sprawdziłem stan napięcia (i czy wogóle jeszcze jest) paska rozrząu i....okazało się ,że NOWA rolka napinająca jest uszkodzona!!!!
Pękla na osi - śróbie ,której część została w obudowie pompy oleju, a sama rolka działała jak płoza, po której ślizgał się pasek ufff, siły jakie tam działają zgniotły rolkę i "wcisnęły" tak mocno, że nie mogła się stamtąd wydostać i narobić większego bajzlu.
koło rozrządu przestawione o jeden ząbek, więc chyba idę zagrać we totka. Byłem w pracy więc autko stało od tego czasu dwa miesiące a dzisiaj biorę się za robotę, z nową obudową pompy LO.
Co do sytuacji z zerwanym paskiem od klimy, który wpieprzył się w pasek od alternatora to przerabialem rok temu.
Tatusiowóz...z punktu a do punktu beee.
Latam na Yzf 600 R ;D
Latam na Yzf 600 R ;D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
Powiedz, czy po przekreceniu kluczyka na zaplon cos sie dzieje? po odczekaniu minuty zapala sie moze kontrolka od podgrzewania swiec zarowych? Jezeli tak to padl Ci prawdopodobnie sterownik pompy wtryskowej. Aby sie upewnic - podlacz VAG'a. Jezeli nie wyskakuja Ci zadne bledy, elektronike mozesz wykluczyc - prawdopodobnie pompe paliwa rowniez, poniewaz jej blad powinien wyskoczyc podczas diagnostyki.marcin290890 pisze:Koledzy a co powiecie na temat pompy wtryskowej??? Możliwe że sterownik się zepsuł...
Ja mam aktualnie dokladnie ten sam problem.. Auto w czasie jazdy zgaslo i juz nie chcialo odpalic.. jak odczekalem kilkadziesiat sekund na zaplonie, zaczela mrugac dioda swiec, po czym podpialem sie vagiem i wyskoczyl blad sterownika pompy wtryskowej. U mnie paski cale - mam lekko ulamana obudowe i wsio widac :P
Mysle, ze przy przestawieniu rozrzadu - silnik nie krecilby sie tak ladnie podczas odpalania, napewno nie chodzilby tak jak przed "problemami".
Pozdrawiam Serdecznie
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
marcin290890, a jak wyglądała w momencie usterki sytuacja w baku? Może paliwo ku końcowi? Kilka miesięcy wstecz spotkałem się z podobną sytuacją - autko takie jak moje czyli również 2,5 TDI V6, zgasło również w czasie jazdy, tylko w tamtym przypadku na chwilę przed zgaśnięciem zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Paliwa była jeszcze rezerwa czyli teoretycznie nie powinno dojść do zapowietrzenia układu, a jednak. Oczywiście biorąc pod uwagę błędy jakie pojawiły się w sterowniku silnika magicy-mechanicy z mojej miejscowości od razu postawili diagnozę "padnięta pompa wtryskowa albo jej sterownik". Skończyło się na dokładnym odpowietrzeniu i od strzała autko odpaliło. Zajrzyj do mojego wątku na ten temat: a6-c5-25tdi-auto-zgaslo-i-nie-odpala-bl ... t23936.htm - dlatego też od początku sugerowałem, aby podłączyć autko pod VAG'a i sprawdzić jakie ma błędy. Rozumiem, że paski masz całe w porządeczku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
...albo jedynie zapowietrzony układ paliwowymarcin290890 pisze:Paski są calutkie, teraz po poście WSGarage zwróciłem uwagę na następującą sytuację, mianowicie na migającą kontrolkę od świec żarowych, czyli padł sterownik, lub odpukać pompa...

Pamietam jak mialem zapowietrzony uklad - wtedy kontrolka u mnie nie migala, jedynie kontrolka od poziomu oleju.mariusz_wierz pisze:...albo jedynie zapowietrzony układ paliwowymarcin290890 pisze:Paski są calutkie, teraz po poście WSGarage zwróciłem uwagę na następującą sytuację, mianowicie na migającą kontrolkę od świec żarowych, czyli padł sterownik, lub odpukać pompa...
. W przypadku, który opisywałem powyżej też kontrolka świec żarowych migała.
Marcin, podlacz na spokojnie komputer pod auto i sprawdz. Jezeli wyskoczy
Ci blad : 1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399 uszkodzenie - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY, wtedy zaczynaja sie schody ze sterownikiem pompy. U mnie byl taki problem, jak otworzylismy sterownik, okazalo sie ze jedna z nozek rezystora sie "odlutowala", jednak poskladalismy to na nowym rezystorze i pompa przestala wywalac bledy. Koszt naprawy: 4zl rezystor + flaszka dla znajomego ktory w telefonach komorkowych siedzi i ma dobry sprzet do takiej zabawy
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Sama pompa bledow nie wywala, ale z tego co czytalem - rzadko sie zdarza aby uszkodzila sie mechanicznie.. w wiekszosci przypadkow uszkodzeniu podlega wlasnie sterownik. Jezeli nie masz znajomosci ( tu. moj kolega od telefonow komorkowych ) to kosz naprawy poprzez allegro wychodzi srednio 200-300zl.. Jezeli to nie pomoze ( po sprawnym odpowietrzeniu ukladu ) - pozostaje jedynie regeneracja pompy i tu troszke to wiecej kosztuje : miedzy 800zl u Pana Tadzia w warsztacie a 2000zl w serwisie boscha ktory jest zdecydowanie bardziej polecany, bo Ci to odpowiednio wyreguluja i jeszcze dostaniesz na pompe gwarancje ( rok o ile sie nie myle ).
Pozdrawiam
Witam wracałem dzisiaj 2 godziny temu do domu z zakupów (w końcu mam urodziny) autostrada prędkość 130 i co nagle szarpło wymiana spojrzeń i zaczeło słabnąć to zjechałem na pobocze i jak tylko puściłem pedał gazu auto zgasło... no i pięknie oczywiście @#$%$%# papieros i odpalam auto kręci jak by trochę słabiej ale kręci lecz nie odpala .... laweta i 70 km na lawecie do servisu bosha bo u nich auto jest robione możecie mi napisać co mogło być przyczyną ? pompa sterownik od niej wtryski ?
Dodam że 2 tygodnie tem kupione nowe ako jak do stara takie mocne
7 tys km temu wymieniany kompletny rozrząd paski napinacze pompy świece itp...
[ Dodano: 2011-01-12, 21:57 ]
Naprawdę nikt nie może nic napisać czego mogę się spodziewać
:-? dziwne
Dodam że 2 tygodnie tem kupione nowe ako jak do stara takie mocne
7 tys km temu wymieniany kompletny rozrząd paski napinacze pompy świece itp...
[ Dodano: 2011-01-12, 21:57 ]
Naprawdę nikt nie może nic napisać czego mogę się spodziewać

Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)