[A6 C5] chyba pękł pasek rozrządu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
[A6 C5] chyba pękł pasek rozrządu...
Witam. Po przejechaniu 100m samochód nagle mi szarpnął, zgasł i już nie odpalił... Co może być powodem takiego stanu?? Czy to może być rozrząd?? Dodam że nie mam wspomagania i ładowania. Pozdrawiam
A czy przypadkiem od wspomagania i ładowania nie jest pasek klinowy?
a6-c5-25tdi-pasek-klinowy-vt23960.htm

a6-c5-25tdi-pasek-klinowy-vt23960.htm
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [A6 C5] chyba pękł pasek rozrządu...
marcin290890 pisze:nie mam wspomagania i ładowania
marcin290890, na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie masz wspomagania i ładowania, skoro auto obecnie już nie odpala? Jeśli okazało się to wcześniej przed tym "szarpnięciem i zgaśnięciem" to może najpierw pękł Ci pasek wieloklinowy, a następnie narobił jakiegoś bałaganu z rozrządem? Ziomek miał taką sytuację.Po przejechaniu 100m samochód nagle mi szarpnął, zgasł i już nie odpalił
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
Dzięki ale tyle to ja sam wiemmariusz_wierz pisze:Tego to akurat nie wiem (może się wypowie ktoś kto jest bardziej obeznany w temacie diagnostyki), ale na początek można by sprawdzić czy są jakieś błędy i ewentualnie czego dotyczą.


- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
VAG I VAG !
Jak "ci" ludzie naprawiali kiedyś te samochody bez tych komputerów.. ciekawe co ?
A jak VAG nic nie pokaże to co ? Panika ?
Przepraszam za OT ale co czytam że ktoś ma problem to dostaje odpowieć , podepnij pod VAG
!
S K A N D A L !
marcin290890, gdyby filtr zaciągną jakiegoś syfu to raczej stopniowo byś tracił moc podczas jazdy , raczej małoprawdopodobne jest zeby nagle staną demba przez filtr oleju ... prędzej przez filtr powietrza ale to również mało prawdopodobne i zdarza się naprawde rzadko przy nieszczęśliwych zbiegach okoliczności..
Silnik kręci czy stoi ?
___________
Pozdrawiam
Jak "ci" ludzie naprawiali kiedyś te samochody bez tych komputerów.. ciekawe co ?
A jak VAG nic nie pokaże to co ? Panika ?
Przepraszam za OT ale co czytam że ktoś ma problem to dostaje odpowieć , podepnij pod VAG

S K A N D A L !
marcin290890, gdyby filtr zaciągną jakiegoś syfu to raczej stopniowo byś tracił moc podczas jazdy , raczej małoprawdopodobne jest zeby nagle staną demba przez filtr oleju ... prędzej przez filtr powietrza ale to również mało prawdopodobne i zdarza się naprawde rzadko przy nieszczęśliwych zbiegach okoliczności..
Silnik kręci czy stoi ?
marcin290890 pisze:nagle mi szarpnął, zgasł i już nie odpalił...
Skąd wiesz że niemasz ładowania ? odpaliłeś go ?marcin290890 pisze:nie mam wspomagania i ładowania.
___________
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
Raz próbowalem odpalić, kręcił ale nie załapał... więc ze strachu dałem sobie spokój, bo jak przestawił się rozrząd to nie chciałbym sobie bigosu narobić :-?
[ Dodano: 2010-11-30, 23:45 ]
Fakt może z tym ładowaniem się mylę ale panika mnie ogarnęła
, jakie są objawy pieprzniętego rozrządu??? P.S. byłem dziś u mechanika i pow mi abym z plaka go odpalił... Na moje pytanie co bedzie jak się rozrząd jednak przestawił... Pan z rozbrajającą szczerością odparł: "To pan silnik rozpierdoli..." SZOK!!!
[ Dodano: 2010-11-30, 23:45 ]
Fakt może z tym ładowaniem się mylę ale panika mnie ogarnęła

- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
marcin290890, jak się przestawił to bigos jest napewno..
Zaczne od tego że powinieneś kategorycznie w trybie natychymiastowym szukać mechanika!
Twój obecny albo jest totalnym partaczem albo naciągaczem..
Jeżeli przedstawiasz mu takie fakty , a on ci na to żeby z plaka spróbować ... to np. mi , ręce opadają
Po zerwaniu paska nie zawsze blokuje silnik , próba rozruchu takiego motoru daje dzwięki kręcenia na "sucho" nazwałbym to wirowaniem..
Najprostrzym rozwiązaniem jest sprawdzenie czy wielorowkowy jest na miejsu i dopiero ewentułanie wtedy się martwić..
Niestety musze cie zmartwić , zerwanie wielorowkowego tez potrafi doprowadzić do uszkodzenia silnika..

Zaczne od tego że powinieneś kategorycznie w trybie natychymiastowym szukać mechanika!
Twój obecny albo jest totalnym partaczem albo naciągaczem..
Jeżeli przedstawiasz mu takie fakty , a on ci na to żeby z plaka spróbować ... to np. mi , ręce opadają

Po zerwaniu paska nie zawsze blokuje silnik , próba rozruchu takiego motoru daje dzwięki kręcenia na "sucho" nazwałbym to wirowaniem..
Najprostrzym rozwiązaniem jest sprawdzenie czy wielorowkowy jest na miejsu i dopiero ewentułanie wtedy się martwić..
Niestety musze cie zmartwić , zerwanie wielorowkowego tez potrafi doprowadzić do uszkodzenia silnika..
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Fascynat, zupełnie niepotrzebnie podnosisz sobie ciśnienie...Fascynat pisze:VAG I VAG !
Jak "ci" ludzie naprawiali kiedyś te samochody bez tych komputerów.. ciekawe co ?
A jak VAG nic nie pokaże to co ? Panika ?
Przepraszam za OT ale co czytam że ktoś ma problem to dostaje odpowieć , podepnij pod VAG!
S K A N D A L !
Chyba po zostało stworzone coś takiego jak gniazdo diagnostyczne, żeby z niego korzystać w takich sytuacjach, a nie wróżyć z fusów? Już na samym początku tematu zasugerowałem autorowi tematu, że jeśli jest brak ładowania i wspomagania to wina może leżeć po stronie paska wieloklinowego, a jeśli tak to mogło dojść do uszkodzenia rozrządu, bo z tego co wiem tak się czasem dzieje. W swoich powyższych postach w zasadzie nie stwierdziłeś niczego nowego prócz oczywiście jakiegoś dziwnego rozgoryczenia. W gruncie rzeczy nawet taka "usterka" jak zapowietrzenie układu paliwowego (silnik nie odpala, powodów tego może być mnóstwo) skutkuje pojawieniem się w sterowniku silnika masy błędów, na podstawie których można całkiem łatwo trafić w sedno sprawy bez marnowania czasu, nerwów i kasy. No, ale oczywiście można też i "wróżyć z fusów", albo próbować "odpalić z plaka" :roll:
marcin290890, wracając do problemu jedyną możliwością stwierdzenia co się stało jest sprawdzenie, co się dzieje z paskami (wieloklinowym i rozrządu), albo sprawdzenie VAG'iem jakie błędy pojawiły się na skutek tego "szarpnięcia i zgaśnięcia".
Pisz jak czegoś się dowiesz, bo bardzo mnie interesuje finał sprawy - jak wspomniałem wcześniej ktoś miał bardzo podobną sytuację - u niego pękł pasek wieloklinowy i uszkodził rozrząd, czego oczywiście - odpukać

ja napisze tylko tak.......
ja miałem podobna sytuacje ...
jechałem z predkoscia ok. 30km/h i tez miałem szarpniecie i zgasł...na miejscu sciagnełem obudowę paskówna wałkach rozrzadu...wszystko było na miejscu...
dalej patrzałem na dół i zerwało mi pasek od alternatora ...a ten wpadł i zerwał pasek wielorowkowy efekt....
wymiana 4 zaworów ..planowanie głowicy....i wymiana całego rozrzadu....wraz z hydraulika zaworowa...
wiec kolego jak pisza koledzy zmien mechanika i nie próbuj go odpalac bo narobisz wiekszego bigosu na lawete i do dobreko mechanika ...a nie do pana tadzia e szopie...nie wszyscy mechanicy potrafia sobie poradzic z v6
ja miałem podobna sytuacje ...
jechałem z predkoscia ok. 30km/h i tez miałem szarpniecie i zgasł...na miejscu sciagnełem obudowę paskówna wałkach rozrzadu...wszystko było na miejscu...
dalej patrzałem na dół i zerwało mi pasek od alternatora ...a ten wpadł i zerwał pasek wielorowkowy efekt....
wymiana 4 zaworów ..planowanie głowicy....i wymiana całego rozrzadu....wraz z hydraulika zaworowa...
wiec kolego jak pisza koledzy zmien mechanika i nie próbuj go odpalac bo narobisz wiekszego bigosu na lawete i do dobreko mechanika ...a nie do pana tadzia e szopie...nie wszyscy mechanicy potrafia sobie poradzic z v6

- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
mariusz_wierz, jestem nadzwyczaj spokojny człowiek
więc ciśnienie w normie
Jak zauważyłeś nie zaadresowałem tego posta typowo do ciebie.
A to że akurat padło na ciebie... hmm tak wyszło , nie dopatruj sie złośliwości.
Wyraziłem swoją opinie odbiegając lekko od tematu co do wszechobecnej pomocy niektórych poprzez stwierdzenie podepnij vaga..
Owszem przy obecnych wytworach motoryzacji diagnostyka elektroniczna jest niezbędna , ale nie dajmy się zwariować ..
W przedstawianym temacie i problemie kolegi nie uważam żeby vag na etapie wstepnej diagnozy był niezbędny..
Forum powinno być encyklopedią porad technicznych a nie skojarzeniem z miernym fachowcem który bez braku wskazań komputera jest bezradny..
Przepraszm za OT.
marcin290890,
Jest ten klinowy (wielorowkowy) czy go niema ?
___________
Poadrawiam


Jak zauważyłeś nie zaadresowałem tego posta typowo do ciebie.
A to że akurat padło na ciebie... hmm tak wyszło , nie dopatruj sie złośliwości.
Wyraziłem swoją opinie odbiegając lekko od tematu co do wszechobecnej pomocy niektórych poprzez stwierdzenie podepnij vaga..
Owszem przy obecnych wytworach motoryzacji diagnostyka elektroniczna jest niezbędna , ale nie dajmy się zwariować ..
W przedstawianym temacie i problemie kolegi nie uważam żeby vag na etapie wstepnej diagnozy był niezbędny..
Forum powinno być encyklopedią porad technicznych a nie skojarzeniem z miernym fachowcem który bez braku wskazań komputera jest bezradny..
Przepraszm za OT.

marcin290890,
Jest ten klinowy (wielorowkowy) czy go niema ?

___________
Poadrawiam
Ostatnio zmieniony 03 gru 2010, 03:21 przez Fascynat, łącznie zmieniany 1 raz.