Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6] Drganie całego samochodu przy ok 140km/h

Zawieszenie
piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

[ A6 C6] Drganie całego samochodu przy ok 140km/h

Post autor: piotrekw23 » 23 kwie 2011, 18:16

Witam,
mam problem z moją A6 podczas jazdy z prędkością ok 140km/h czuć drgania całego samochodu, czuć jak "trzepie" nadwoziem, na kierownicy nie odczuwam drgań. Problem pojawił się jak by po założeniu nowych kół. Założyłem nowe felgi aluminiowe i nowe opony, felgi firmy OZ Racing i opony Dunlop więc nie jakieś tam chińskiego nie wiadomo co. Na początku myślałem że to koła są źle wyważone więc wyważyłem drugi raz ale dalej to samo. Przełożyłem koło z tyłu na przód a z przodu na tył dalej nic bez zmian. Drgania są najbardziej odczuwalnej na równej drodze i w zasadzie tylko w okolicach 140km/h, poniżej tej prędkości jest wszystko ok. Zawieszenie niby ok.
Dodam jeszcze że pierścienie centrujące były dołączone do felg i są w rozmiarze 57,06mm więc odpowiednie.
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Proszę o jakieś rady co z tym zrobić.
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 kwie 2011, 21:53

Witam kolego na poprzednim zestawie kół miałeś ten problem.

piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

Post autor: piotrekw23 » 23 kwie 2011, 22:40

Na poprzednim zestawie nie było tego problemu, ale nie mam też do końca przekonania że to zaczęło się zaraz po zmianie kół na nowe.
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 kwie 2011, 22:45

czy fele i opony są nówki czy używki, piszesz nowe ale może dla ciebie nowe ale jednak używane. problemem mogą być krzywe felgi, opony z popękanymi siatkami. wyważ koła u innego oponiarza. zawieszenie "niby" ok. od tego powinieneś zacząć jeśli wszystko inne jest w porządku, na pierwszy rzut oka nie stwierdzisz czy wahacze są ok czy nie, nawet doświadczony mechanik nie wskaże, które są do wymiany a które nie. alu raczej mają inne et niż stalak(nie piszesz czy dotychczas jeździłeś na alu czy na stali) i przenoszą inne obciążenia, a jeśli założyłeś inny rozmiar to tym bardziej będziesz to czuł.

piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

Post autor: piotrekw23 » 23 kwie 2011, 23:00

Opony i felgi są fabrycznie nowe i nieużywane. Zawieszenie "niby" ok ponieważ było sprawdzane przed ustawieniem geometrii w ASO. Geometrie ustawiałem bo miałem kierownice lekko skręconą w prawo, ale po ustawieniu dalej jest to samo czy to może być przyczyną? Wcześniej miałem oryginalne felgi aluminiowe z oponami 225/55/16 ET48, aktualnie 225/45/18 ET35.
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 kwie 2011, 23:06

po zmianie rozmiaru z 16 na 18 mogą się odzywać wahacze, tak jak pisałem inne obciążenia przy innym rozmiarze kół, biorąc pod uwagę że koła na pewno są dobrze wyważone, a może oponiarz ma źle skalibrowaną maszynę.

piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

Post autor: piotrekw23 » 23 kwie 2011, 23:20

A gdzie mogę sprawdzić wahacze? Maszyna podobno dobrze skalibrowana, na pewno nowa, a czy po wyważeniu koła, zdjęciu go i ponownym założeniu na wyważarkę powinna pokazać 0-0
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 kwie 2011, 07:01

Nie doczytałem....
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 16:06 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 24 kwie 2011, 07:56

Pierścienie centrujące pisał ,że ma. Natomiast wahacze najlepiej widać, czy maja luzy po ich rozpięciu do zwrotnic. U mnie na szarpakach pokazywało ,że wszystko jest ok . Po rozpięciu okazało się ,że dwa sworznie mają luzy.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

Post autor: piotrekw23 » 24 kwie 2011, 10:13

Sądzicie że na większych felgach mogę być bardziej odczuwalne luzy i tak się objawiać? Zastanawiam się czy nie przełożyć kół na poprzednie które miałem i zobaczyć czy problem dalej będzie ale nie wiem czy jest sens?
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 24 kwie 2011, 10:55

Może ten temat pomoże, objawy podobne:
http://www.a8team.pl/topics14/986.htm

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 24 kwie 2011, 17:15

Kolego miałem to samo po zmianie kół na większe , nowe fele nowe opony i po przekroczeniu ok.150 telepawki.
Koła na ponowne wyważanie i niby ładnie wyważone , a problem nadal , gość wysłał mnie do warsztatu gdzie doważają koła na na samochodzie i po doważeniu kół jak ręką odjął zero drgań .

piotrekw23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
Lokalizacja: śląskie

Post autor: piotrekw23 » 26 kwie 2011, 16:59

Witam,
byłem dzisiaj na optymalizacji kół. Niby coś tam koła biły, ale to bym zabiegu dalej trzęsie samochodem. Zmieniłem więc koła na te poprzednie 16" i drganie nie ustąpiły są może tylko bardziej "miękkie" co chyba wynika z większego profilu opony. No i jest problem bo kompletnie nie wiem gdzie to dobrze zdiagnozować.

[ Dodano: 2011-04-26, 21:15 ]
Przypomniało mi się właśnie że kiedyś zimą trochę przesadziłem z gazem w zakręcie i uderzyłem tylnym prawym kołem w krawężnik dość mocno tak że rozwaliłem trochę felgę nawet ale później nie odczuwałem drgań ani nic takiego. Czy te drgania mogę być związane z tym uderzeniem? co mogło się skrzywić podczas takiego uderzenia? Wahacze itp. rzeczy są według mechanika z ASO ok. ale może mogła się przy tym skrzywić tarcza hamulcowa lub piasta??? Jak to sprawdzić??
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb

dawidc1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2015, 08:24
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: dawidc1 » 28 sty 2016, 10:48

Miałem to samo co autor posta. Sprawdzałem zawieszenie, przeguby, kupiłem nowe opony, dałem felgi do prostowania i wyważenia. I gdy już z bezsilności chciałem sprzedać Adele...okazało się że winnym wszystkiego były PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE :-) :>

pawel2406
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2016, 14:43
Lokalizacja: łódź

Post autor: pawel2406 » 17 lut 2016, 14:59

stawial bym na wał pedny.(podpore ) i chyba to bedzie to .wal mabicie i cale auto wpada w wibracje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl