[ A6 C6] Drganie całego samochodu przy ok 140km/h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
[ A6 C6] Drganie całego samochodu przy ok 140km/h
Witam,
mam problem z moją A6 podczas jazdy z prędkością ok 140km/h czuć drgania całego samochodu, czuć jak "trzepie" nadwoziem, na kierownicy nie odczuwam drgań. Problem pojawił się jak by po założeniu nowych kół. Założyłem nowe felgi aluminiowe i nowe opony, felgi firmy OZ Racing i opony Dunlop więc nie jakieś tam chińskiego nie wiadomo co. Na początku myślałem że to koła są źle wyważone więc wyważyłem drugi raz ale dalej to samo. Przełożyłem koło z tyłu na przód a z przodu na tył dalej nic bez zmian. Drgania są najbardziej odczuwalnej na równej drodze i w zasadzie tylko w okolicach 140km/h, poniżej tej prędkości jest wszystko ok. Zawieszenie niby ok.
Dodam jeszcze że pierścienie centrujące były dołączone do felg i są w rozmiarze 57,06mm więc odpowiednie.
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Proszę o jakieś rady co z tym zrobić.
mam problem z moją A6 podczas jazdy z prędkością ok 140km/h czuć drgania całego samochodu, czuć jak "trzepie" nadwoziem, na kierownicy nie odczuwam drgań. Problem pojawił się jak by po założeniu nowych kół. Założyłem nowe felgi aluminiowe i nowe opony, felgi firmy OZ Racing i opony Dunlop więc nie jakieś tam chińskiego nie wiadomo co. Na początku myślałem że to koła są źle wyważone więc wyważyłem drugi raz ale dalej to samo. Przełożyłem koło z tyłu na przód a z przodu na tył dalej nic bez zmian. Drgania są najbardziej odczuwalnej na równej drodze i w zasadzie tylko w okolicach 140km/h, poniżej tej prędkości jest wszystko ok. Zawieszenie niby ok.
Dodam jeszcze że pierścienie centrujące były dołączone do felg i są w rozmiarze 57,06mm więc odpowiednie.
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Proszę o jakieś rady co z tym zrobić.
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
czy fele i opony są nówki czy używki, piszesz nowe ale może dla ciebie nowe ale jednak używane. problemem mogą być krzywe felgi, opony z popękanymi siatkami. wyważ koła u innego oponiarza. zawieszenie "niby" ok. od tego powinieneś zacząć jeśli wszystko inne jest w porządku, na pierwszy rzut oka nie stwierdzisz czy wahacze są ok czy nie, nawet doświadczony mechanik nie wskaże, które są do wymiany a które nie. alu raczej mają inne et niż stalak(nie piszesz czy dotychczas jeździłeś na alu czy na stali) i przenoszą inne obciążenia, a jeśli założyłeś inny rozmiar to tym bardziej będziesz to czuł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
Opony i felgi są fabrycznie nowe i nieużywane. Zawieszenie "niby" ok ponieważ było sprawdzane przed ustawieniem geometrii w ASO. Geometrie ustawiałem bo miałem kierownice lekko skręconą w prawo, ale po ustawieniu dalej jest to samo czy to może być przyczyną? Wcześniej miałem oryginalne felgi aluminiowe z oponami 225/55/16 ET48, aktualnie 225/45/18 ET35.
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Może ten temat pomoże, objawy podobne:
http://www.a8team.pl/topics14/986.htm
http://www.a8team.pl/topics14/986.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Kolego miałem to samo po zmianie kół na większe , nowe fele nowe opony i po przekroczeniu ok.150 telepawki.
Koła na ponowne wyważanie i niby ładnie wyważone , a problem nadal , gość wysłał mnie do warsztatu gdzie doważają koła na na samochodzie i po doważeniu kół jak ręką odjął zero drgań .
Koła na ponowne wyważanie i niby ładnie wyważone , a problem nadal , gość wysłał mnie do warsztatu gdzie doważają koła na na samochodzie i po doważeniu kół jak ręką odjął zero drgań .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 cze 2010, 00:46
- Lokalizacja: śląskie
Witam,
byłem dzisiaj na optymalizacji kół. Niby coś tam koła biły, ale to bym zabiegu dalej trzęsie samochodem. Zmieniłem więc koła na te poprzednie 16" i drganie nie ustąpiły są może tylko bardziej "miękkie" co chyba wynika z większego profilu opony. No i jest problem bo kompletnie nie wiem gdzie to dobrze zdiagnozować.
[ Dodano: 2011-04-26, 21:15 ]
Przypomniało mi się właśnie że kiedyś zimą trochę przesadziłem z gazem w zakręcie i uderzyłem tylnym prawym kołem w krawężnik dość mocno tak że rozwaliłem trochę felgę nawet ale później nie odczuwałem drgań ani nic takiego. Czy te drgania mogę być związane z tym uderzeniem? co mogło się skrzywić podczas takiego uderzenia? Wahacze itp. rzeczy są według mechanika z ASO ok. ale może mogła się przy tym skrzywić tarcza hamulcowa lub piasta??? Jak to sprawdzić??
byłem dzisiaj na optymalizacji kół. Niby coś tam koła biły, ale to bym zabiegu dalej trzęsie samochodem. Zmieniłem więc koła na te poprzednie 16" i drganie nie ustąpiły są może tylko bardziej "miękkie" co chyba wynika z większego profilu opony. No i jest problem bo kompletnie nie wiem gdzie to dobrze zdiagnozować.
[ Dodano: 2011-04-26, 21:15 ]
Przypomniało mi się właśnie że kiedyś zimą trochę przesadziłem z gazem w zakręcie i uderzyłem tylnym prawym kołem w krawężnik dość mocno tak że rozwaliłem trochę felgę nawet ale później nie odczuwałem drgań ani nic takiego. Czy te drgania mogę być związane z tym uderzeniem? co mogło się skrzywić podczas takiego uderzenia? Wahacze itp. rzeczy są według mechanika z ASO ok. ale może mogła się przy tym skrzywić tarcza hamulcowa lub piasta??? Jak to sprawdzić??
w planach:
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb
- reflektory RS6 led
- AMI
- virus
- felgi 18"
- przyciemnienie szyb