Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6] Drganie całego samochodu przy ok 140km/h

Zawieszenie
Cab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2015, 15:57
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Cab » 29 maja 2016, 22:14

cześć
i jak udało Ci się ten problem rozwiązać ??
niestety mam to samo :[

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 10 cze 2016, 22:51

dawidc1 pisze:Miałem to samo co autor posta. Sprawdzałem zawieszenie, przeguby, kupiłem nowe opony, dałem felgi do prostowania i wyważenia. I gdy już z bezsilności chciałem sprzedać Adele...okazało się że winnym wszystkiego były PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE :-) :>
tzn co miałeś z tymi pierścieniami ?

ja na rozmiarze 245/30/20 miałem drgania po wyżej 90km/h pojechałem do wulkanizacji i stwierdzono wadliwe opony okej zmieniałem na 225/40/18 ( zimowe koła ) problem zniknął zero drgań auto jechało tak jak powinno. Kupiłem inne opony w rozmiarze 235/35/20 letnie KUMHO problem nadal jest drgania powyżej prędkości 90km/h ( opony używane ) co dalej robić bo nie wiem opony oddać bo wadliwe czy szukać gdzieś indziej przyczyny ?

kubawd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubawd » 11 cze 2016, 03:51

Sprawdź poduszki pod silnikiem, skrzynią itd. Miałem to samo w 3.0tdi

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 11 cze 2016, 10:26

A tarcze nie biją? Przy leciutkim hamowaniu nie bije? Ja ostatnio walczylem z tym problemem i u mnie winna byla krzywa tarcza. Trzesienie bylo odczuwalne od 120 do 140 i jak sie hamowalo to bicie bylo jeszcze mocniejsze. Pozniej po geometrii też miałem bicie ale już od 90km/h ale przy hamowaniu ustawało i wtedy było niewyważone koło.

Gość.

Post autor: Gość. » 11 cze 2016, 12:31

jak na 20" problem to znaczy ze cos w zawieszeniu nie domaga i własnie większe koło to wybierze mniejsze niekoniecznie.

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 12 cze 2016, 00:18

Dziś poświęciłem pół dnia na obadanie dokładnie tematu drgań, przjechałem ok. 40 km i sprawdzałem krok po kroku tak jak mogłem:
Opon od 0km/h do 90 km/h nie czuć i nie syłchać, wszystko zaczyna się dziać od 90km/h zaczyna cała karoseria wibrować najbardziej czuć to na lewarku biegów na siedzeniach przednich ( całe drąż ) oraz kanapa tylna ( drży ) odczucia są takie jakby koła były krzywe. Drgania są aż do prędkości ok. 140km/h później cą coraz mniejsze:
obejrzałem dokładnie opony i wydaje mi się że chyba są wyząbkowane ( nie znam się dokładnie na oponach )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

proszę o ocenę fachowców!

druga sprawa to taka, że ze winę drgań obstawiam pierścień centrujący:

Obrazek

jak widać na zdjęciu owy pierścień ma luzy i to widoczne, sprawdziełem wszystkie koła 4 szt. i na każdym felga jest przesunięta 1mm może trochę więcej. Dokręcenie śrub nie powoduje centrowanie felgi wobec piasty ( sama felga warzy ok. 20 kg ) po włożeniu na piastę widać właśnie jak opada w dół i wytwarza się dzięki temu szczelina na moją głowę myślę, że promień koła jest nie równy i dlatego karoseria podskakuje. Kolejna sprawa to taka że na kołach zimowych pierścieni centrujących nie ma bo oryginalny otwór w feldze jest tego samego rozmiaru co piast, z sprawdzonych informacji to dowiedziałem się iż: ?
piasta ma 57,1mm a felga którą posiadam to 66,6 mm. Na dole podaje jeszcze film żeby pokazać jaki jest luz :

https://www.youtube.com/watch?v=prBbE91R8uA&feature=youtu.be

Gość.

Post autor: Gość. » 12 cze 2016, 00:29

chyba sa wyząbkowane ale to jak przejedziesz reka po bierzniku to wyczujesz. Pierścień jak najbardziej może mieszac te plastyki to sie co sezon zmienia

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 12 cze 2016, 08:24

a czy wy ząbkowanie może się zrobić od przejechania ok. 20 km ?
project by dziii

Gość.

Post autor: Gość. » 12 cze 2016, 12:46

Nieee zabkowanie to długi proces i nie objawia się niczym innym jak miałczeniem,szumieniem po prostu głośnym biegiem opon

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 cze 2016, 13:08

Najpierw założyłbym felgi, które mają odpowiedni rozmiar, aby pozbyć się pierścieni. Dopiero po tym możesz szukać przyczyn w oponach.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 cze 2016, 21:43

zmień pierścienie wyważ koła i będzie ok
wyząbkowane opony generalnie nie powodują bić a jedynie chałas
no chyba ę są extremalnie wyząbkowane tzw wyłódkowane ale na foto tego nie widać

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 13 cze 2016, 20:46

Witam Panów, jutro odsyłam opony, pierścienie zakupiłem: 666mm na 571mm metalowe felgi przy okazji idą do pomalowania także jak wszystko ogarnę dam znać :P
project by dziii

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 15 cze 2016, 15:51

pierscien centrujacy nie moze miec zadnego luzu bo w takim przypadku nie centruje Ci koła i przy wyzszej predkosci koło zaczyna pływac na srubach ze tak to okresle. Jestem pewien ze nowe pierscienie załatwia sprawe ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl