Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 15 lut 2018, 09:17

Oczywiście, że działa ale nie w pełnym zakresie pracy tak jak to się dzieje na zakręcie/poślizgu. Wtedy objawia się to dużymi drganiami o zupełnie innej amlitudzie i sile niż to z czym walczymy. Wiem, bo miałem to w poprzednim audi.

Rozumiem, że teoria o amortyzatorach może nadawać się naciągana, jednak przywołując fakty o nich (Tobi71, jakieś tam fora niemieckie, częściowo ja) a Wasze teorie że zespsute jest raczej coś innego a nie amortyzatory to ponownie odsyłam do przebrnięcia przez ten wątek od początku. W trakcie tej przygody zobaczycie co w autach już zostało zrobione zanim dotarliśmy do amortyzatorów.

W sprawie małych drgań podczas kręcenia kierą na postoju o których pisałem. Obroty nie skaczą, ale jak tylko dam coś więcej obrotów niż jałowe to już ich nie ma, więc nie ma tematu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 lut 2018, 10:20

Jestem osobą, która najwięcej wymieniła lub sprawdziła w swoim aucie. Przerabiałem poduszki, przeguby, wał, oleje w napędach, łożyska, hamulce, opony, felgi, tuleje itp. Nic nie pomaga <uoee> . Rzeczy, które teoretycznie powinny być przyczyną tych drgań, nie powodują ich. Wiem jak auto jeździło dwa lata temu, jak rok temu i jak teraz. Czuję różnicę w tłumieniu i amortyzacji, a mam teraz założone 17" zimówki. Zrobiłem największy przebieg z Was wszystkich i wiem jak te drgania zmieniały się w czasie. Dla mnie są to amortyzatory, więc je zmienię. Wydaje mi się, że w następną sobotę albo w pierwszą marca.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 15 lut 2018, 13:43

mat1324 oczywiście że najwięcej wymieniłeś.
Czekamy na efekty i trzymamy kciuki za powodzenie. <okok>

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 15 lut 2018, 15:52

Zastanawiam się nad przednimi amortyzatorami, jaki jest właściwy kierunek ułożenia poduszki amortyzatora. Ma ona w swoim mocowaniu przecięcie w gumie, interesuje mnie czy jest w prawidłowej pozycji, przecięcie wzdłuż czy w poprzek auta?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 lut 2018, 16:24

Jak będę wymieniał amorki, to sprawdzę i zamontuję tak samo jak było.

tobi71, nadal jest dobrze?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 15 lut 2018, 19:25

Wszystko jest OK. Drgania to temat historia, jestem bardzo zadowolony.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 lut 2018, 19:32

Cieszę się bardzo :).

Według mnie, to właśnie amortyzatory są przyczyną i tyle. Jest to dziwne i przez to nikt nie bierze ich pod uwagę :). Ogólnie za moją namową i podejrzeniem kolega tobi71 zmienił wszystkie amortyzatory i się udało. Teoretycznie i tak musiał zmienić, ponieważ miał sprężyny obniżające w połączeniu z amortyzatorami 1BA.

Przyczyn drgań może być więcej i akurat mati87ns może ma inne ich źródło. Sprawdziliśmy wiele rzeczy, a on dopiero zaczyna szukać.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 15 lut 2018, 19:38

Podczas wymiany innych podzespołów takich jak banan, wahacz tylny, wahacz dolny, łącznik stabilizatora, przeguby i innych poprawa była bardzo znacząca ale dopiero po wymianie amortyzatorów wszystko nagle ucichło. Przekonałem się po trasie DE - PL.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 15 lut 2018, 20:57

ale to nie było tak u Ciebie, że potem po wymianie łącznika stabilizatora, drgania wróciły?

Ja pewnie w poniedziałek-wtorek dobieram swoją niunię od mechanika, także też napiszę jakie wrażenia.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 16 lut 2018, 07:31

być może przyczyna tkwi w czymś innym u mnie, a objawy są bardzo podobne.
Ja jednak bardzo bym chciał najpierw zdiagnozować co jest przyczyną, bo trochę mi się nie uśmiecha wymieniać pół auta.
Jak na razie, to technika ma przewagę nad nami <uoee>

siemin81 czekam z niecierpliwością na efekty wymiany. A wymienisz tył, przód czy wszystko?

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 18 lut 2018, 20:45

amorki + poduszki tył i przód i dodatkowo z przodu tuleję łączącą amorek z wahaczem
czekam jednak na jedną poduszkę do dyfra z ASO, niestety termin dostawy jest jakoś poniedziałek/wtorek + montaż i złożenie dyfra / wału także samochód spodziewam się mieć dopiero środa / czwartek, zależnie od tego ile mój mechanik będzie miał czasu (robi to po godzinach pracy)

[ Dodano: 2018-02-18, 20:45 ]
Okazało się że mam jeszcze do wymiany jeden albo dwa górne wahacze z przodu
oraz łączniki stabilizatorów,
także całość się przeciągnie jeszcze ze 2-3 dni.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2018, 21:56

Kolega jaki Ty masz przebieg, że masz tak wykończone auto :shock: ?

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 19 lut 2018, 21:13

Dziwie się że się tak dziwisz :)
Ty chyba zacząłeś walkę mając coś ponad 200kkm ?

Może ja jestem po prostu trochę przewrażliwiony :)
Dziwi mnie tylko ten dyfer, reszta wygląda, że nie ruszana przez 210 kkm. Z drugiej strony wiele osób już tutaj wymieniało dyfer więc też nic nadzwyczajnego. Raczej wypadałoby sie dziwić, że to się wszystko tak sypie.
Kumpel ma A6 C4 quattro 500kkm i nigdy nic nie robił z wałem/torsenem/dyfrem.
A teraz cuda się dzieją. Ty już miałeś jakieś przedmuchy na wtryskach!!!! :O Ja też chyba mam to samo bo kierownica napierdziela, że się nie da jej trzymać i tak mi się wydaje, że słychać jakieś takie dziwne dmuchanie w rytm pracy silnika.
Możesz podpowiedzień czy ta wymiana uszczelek to jakaś masakra czy łatwo to się robi. Pytam bo jak patrzyłem to ta miedziana uszczelka wygląda jakby była gdzieś w bloku ??
Ale wracając do naszych "drgawek"...
Całe zawieszenie praktycznie do wymiany (dzisiaj gadałem z mechanikiem, doszły kolejne 4 wahacze i 2 tuleje.
Śruby łączącej dwa górne wahacze ze zwrotnicą nie da się wyjąć. Próbował na 50 tonowej prasie :shock:
Jutro kupuje komplet wierteł i będzie rozwiercać. Generalnie im dalej w las tym więcej butelek. :)
Zamierzam jednak tym samochodem kilka lat pojeździć więc póki jeszcze mam stary na wymianę to chcę zrobić jak najwięcej. Do maja mam ważne OC, więc może zdążę :)
A potem do żyda albo na złom niestety, bo pompa zaczyna padać, części zamiennych brak, dwumasa do roboty, generalnie trzeba by wpakować z 5 tysi, czyli wartość samochodu, a i tak nie wiadomo czy na długo by wystarczyło. Jednak 22 lata i 450kkm to chyba wystarczy dla tego samochodu. Nie opłaca się więcej ładować a za dużo rzeczy już nie działa albo wygląda że zaraz przestanie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2018, 21:25

Miałem mały przedmuch na jednym wtrysku, ale to przy przebiegu prawie 400 tysięcy km, więc miało prawo. Wtryski mam jeszcze oryginalne i mają się dobrze <okok>. Wymian tych podkładek jest prosta, ale trzeba wyjąć wtryski. Jeśli mają przedmuch, to trochę ciężej idą.

Walkę zacząłem, gdy miałem na liczniku trochę ponad 300 tysięcy km, ale dyfry i torsen był w dobrym stanie. Wał regenerowałem, ale nie musiałem. Szukałem przyczyny i był jako podejrzany :p.

Mam 405 tysięcy km i fabryczne zawieszenie :). Wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ale nie musiałem na siłę oraz dwie dolne tylne tuleje. Je wymieniłem, ponieważ podejrzewaliśmy, że są przyczyną drgań. Były trochę naderwane, ale nie zerwane.

Grzesp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:15
Lokalizacja: Ciężków

Post autor: Grzesp » 19 lut 2018, 21:55

U mnie nadal nic nowego.

Już 2 tydzień czekam na przełożenie półosi.
Serwisanci są na szkoleniach (dostali autoryzację nissana)
Mam nadzieję że na dniach wymianią je i się zobaczy,.

Przy okazji taki temat: koło dwumasowe

Czy wibracje mogą być spowodowane przez ten element?


[nadal są wibracje w przedziale 90-130 km/h. wyraźnie wyczuwalne na kierownicy, wydaje mi się, że lekko się wzmagają przy hamowaniu. Na pedale hamulca nic nie czuć.]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl