Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE
Panie i Panowie potrzebuje pomocy.
mam 1 BA i chce zamienic na 1 BE z passka b5 fl. Moje kategorie to OYH i OJJ 2 biale i jedna zielona kropka / 3 niebieskie i jedna pomaranczowa nowych od passata OYE i OJD jedna biala jedna niebieska / jedna pomaranczowa jedna niebieska. Silnik rowniez 1.9 tdi. Czy siadzie te 20mm czy tez moze nizej?
mam 1 BA i chce zamienic na 1 BE z passka b5 fl. Moje kategorie to OYH i OJJ 2 biale i jedna zielona kropka / 3 niebieskie i jedna pomaranczowa nowych od passata OYE i OJD jedna biala jedna niebieska / jedna pomaranczowa jedna niebieska. Silnik rowniez 1.9 tdi. Czy siadzie te 20mm czy tez moze nizej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 2017, 10:40
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam wszystkich forumowiczów
Pozwolę sobie odświeżyć temat bo nie do końca się wszystkiego doczytałem wiec liczę na waszą pomoc .
Mianowicie auto z przodu stoi wyżej niż z tyłu i chciał bym wymienić sprężyny z przodu na niższe tylko nie wiem jakie ?
Moje zawieszenie 1BA
Przód OJJ 886-918 kg 1Ăzielona 2Ăfioletowa
Tył OYG 473-495 kg 1Ă żółta 2 Ă niebieska
Przód auta mam na wysokości 68cm a tył 66,5cm
Doczytałem że od 1.8 T powinny pasować tylko jakie oznaczenia powinny mieć by auto mi siadło z 2-3 cm i czy powinienem też odboje inne przypasować ?
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-03-25, 15:19 ]
Naprawdę nikt nic nie wie czy nikomu nie chce się pisać ?

Pozwolę sobie odświeżyć temat bo nie do końca się wszystkiego doczytałem wiec liczę na waszą pomoc .
Mianowicie auto z przodu stoi wyżej niż z tyłu i chciał bym wymienić sprężyny z przodu na niższe tylko nie wiem jakie ?
Moje zawieszenie 1BA
Przód OJJ 886-918 kg 1Ăzielona 2Ăfioletowa
Tył OYG 473-495 kg 1Ă żółta 2 Ă niebieska
Przód auta mam na wysokości 68cm a tył 66,5cm
Doczytałem że od 1.8 T powinny pasować tylko jakie oznaczenia powinny mieć by auto mi siadło z 2-3 cm i czy powinienem też odboje inne przypasować ?
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-03-25, 15:19 ]
Naprawdę nikt nic nie wie czy nikomu nie chce się pisać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 2017, 10:40
- Lokalizacja: Trójmiasto
sprawdzałem po Etce i kategoriach wagowych i wyszło że zamiast mojego OJJ klasa wagowa 9 powinienem wstawić OJH klasa wagowa 8 ? z tym że moje 1ba OJJ ma 886-918 kg a 1be OJH o klasie niżesz czyli 8 ma kategorie 900-940 kg czy nie będą za twarde i wyzsze bo już się trochę gubię ? 
W necie znalazłem springi 1 kropka brąz 2 niebieskie co według Etki jest to 1be OJH czy takie sprężyny podejdą ?
Pozdrawiam i proszę o pomoc

W necie znalazłem springi 1 kropka brąz 2 niebieskie co według Etki jest to 1be OJH czy takie sprężyny podejdą ?
Pozdrawiam i proszę o pomoc

- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A ja mam inne pytanie czy zawieszenie z 2,5TDI avant s-line po lifcie będzie pasowało do benzyny 2,4 avant półlift. Myślę nad zmianą z 1ba na 1be.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Obecnie masz zawieszenie 1BA oraz klasy wagowe 0JJ (przód) i 0YG (tył). Aby zmienić zawieszenie na 1BE musiałbyś przejść odpowiednio na 0JH i 0YD. Wtedy auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabryczne zawieszenie sportowe 1BE.
Zestawienie zawieszenia 1BE pod Twoje auto:
Przód:
1) sprężyna:
- 8D0 411 105 T (1 pasek żółty, 1 pasek fioletowy) lub
- 8D0 411 105 FG (1 pasek brązowy, 2 paski niebieskie),
2) amortyzator:
- 4B0 412 031 Q lub
- 4B0 412 031 BN,
3) odbój:
- 8D0 412 031 E.
Tył:
1) spreżyna:
- 4B0 511 115 AM (1 pasek żółty, 1 pasek złoty),
2) amortyzator:
- 4B0 513 031 N,
3) odbój:
- 4B0 512 131 B.
Reszta jest taka sama
. W przypadku przedniego zawieszenia podane są po dwie sprężyny i amortyzatory, ponieważ drugie numery wycofały te pierwsze.
Jeśli chodzi o przekładkę z 2.5 TDI, to musiałbyś dorwać wlepkę z tego auta. Wtedy mógłbym sprawdzić co można przełożyć
.
Zestawienie zawieszenia 1BE pod Twoje auto:
Przód:
1) sprężyna:
- 8D0 411 105 T (1 pasek żółty, 1 pasek fioletowy) lub
- 8D0 411 105 FG (1 pasek brązowy, 2 paski niebieskie),
2) amortyzator:
- 4B0 412 031 Q lub
- 4B0 412 031 BN,
3) odbój:
- 8D0 412 031 E.
Tył:
1) spreżyna:
- 4B0 511 115 AM (1 pasek żółty, 1 pasek złoty),
2) amortyzator:
- 4B0 513 031 N,
3) odbój:
- 4B0 512 131 B.
Reszta jest taka sama

Jeśli chodzi o przekładkę z 2.5 TDI, to musiałbyś dorwać wlepkę z tego auta. Wtedy mógłbym sprawdzić co można przełożyć

- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzięki,Przymierzam się do wymiany amortyzatorów i myślałem właśnie żeby wpakować 1be. Teraz po tych nr będę mógł sobie zakupić potrzebne graty.mat1324
[ Dodano: 2017-12-25, 14:12 ]
Czy ktoś kojarzy ile to może kosztować?mat1324 pisze:Przód:
1) sprężyna:
- 8D0 411 105 T (1 pasek żółty, 1 pasek fioletowy) lub
- 8D0 411 105 FG (1 pasek brązowy, 2 paski niebieskie),
2) amortyzator:
- 4B0 412 031 Q lub
- 4B0 412 031 BN,
3) odbój:
- 8D0 412 031 E.
Tył:
1) spreżyna:
- 4B0 511 115 AM (1 pasek żółty, 1 pasek złoty),
2) amortyzator:
- 4B0 513 031 N,
3) odbój:
- 4B0 512 131 B.
Np amortyzatory przód TRW 2szt koszt 473,32zł (tak znalazłem)
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Mam pytanko co do odbojów. Mam oryginalne 1BE, kupiłem komplet amortyzatorów KONI STR.T, udało mi się dostać "sportowe" odboje na przód, ale na tył są nie do dostania. Gość z hurtowni wcisnął mi zamienniki 4b0 512 131 Q - długość 67mm (dla 1BE powinno być L na końcu - dł. 44mm). Pytanie co to znaczy, że auto usiądzie na standardowych odbojach? Czy wystarczy że sam je sobie skrócę, czy sam materiał jest jakoś znacznie twardszy w sportowych odpowiednikach?Bawół1 pisze:Oznaczenie spreżyn znajdziesz w ETCE więc nie ma sensu abym wyszukiwał.
jeśli chcesz zmienić z 1 BA na 1 BE ( pomijając inne spręzyny i amortyzatory ):
- inne są odbojniki ( spężyna dodatkowa) , na odbojach z 1 BA i sprezynach 1 BE auto dosłownie usiądzie na nich .
- inny jest stabilizator : grubszy , ma nieco inne wygięcie i prawdopodobnie jest pełny , a w 1 BA to rura.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
twardość odboja nie ma znaczenia, auto i tak nie siedzi na odbojach bo byś nie miał amortyzacji od 1BE jest krótszy od standardowego bo jest niższe zawieszenie jak skrócisz nic się nie stanie ale żebyś nie przesadził i żeby za mocno nie siadał przy obciążeniu lub gdzieś na wybojach, możesz tez go kupic w ASO kosztuje 115 zł
troche dużo ale lepiej żeby było tak jak powinno

Lektorzy, nagrania: multifonika.net