Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE

Post autor: gepard » 27 gru 2013, 09:46

Witam serdecznie. Otóż zastanawiam się nad zmianą zawieszenia jak w temacie w celu delikatnego obniżenia auta i tu nasuwa mi się kilka pytań.
Moje A6 rok 2000 silnik 1.8t ANB.
1. Jakie powinno być oznaczenie na sprężynach do tego silnika?
2. Jaki może być efekt jeżeli zamontuję sprężyny o niewłaściwym oznaczeniu?
3. Czy mocowania amortyzatora różni się w wersji 1BA od 1BE?
4. Czy były różnice przed lift po lift czy nie ma to znaczenia?
Proszę o pomoc bo nie chcę kupić niepotrzebnych gratów.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 31 gru 2013, 08:47

Oznaczenie spreżyn znajdziesz w ETCE więc nie ma sensu abym wyszukiwał.



jeśli chcesz zmienić z 1 BA na 1 BE ( pomijając inne spręzyny i amortyzatory ):

- inne są odbojniki ( spężyna dodatkowa) , na odbojach z 1 BA i sprezynach 1 BE auto dosłownie usiądzie na nich .
- inny jest stabilizator : grubszy , ma nieco inne wygięcie i prawdopodobnie jest pełny , a w 1 BA to rura.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 31 gru 2013, 12:17

No właśnie żeby to było takie proste :) W ETCE jest dużo niejasności np. ja znalazłem że na tył ma być:
1 x żółty - 1 x brązowy
lub
1 x żółty - 2 x brązowy
I nie wiem dlaczego raz jest tak a raz tak. W tym samym roczniku.

Tutaj screeny o co mi chodzi, w tyle są 3 kategorie a w przodzie 2, wiecie od czego to zależy??
Obrazek
Obrazek

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 31 gru 2013, 14:56

Bawół1, ale jak kupię np używany kpl.z 1.8t np:

http://allegro.pl/amortyzator-prawy-prz ... 65955.html

to podejdzie?
Jestem prawie ugadany z gościem (akurat nie z tej aukcji) tylko nie mam pewności. Jego oznaczenia na przednich sprężynach to pomarańczowy zielony.
Czy jest różnica między liftem a przed? I zwykłym napędem a Quatro?
Co do stabilizatora to też muszę zmienić czy może zostać?

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 31 gru 2013, 15:36

emilzizi, jak znajdę rozwiązanie to wrzucę opisy ze zdjęciami dla potomnych bo te fotki to nic nie znaczą są tylko poglądowe.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 31 gru 2013, 16:03

gepard pisze:emilzizi, jak znajdę rozwiązanie to wrzucę opisy ze zdjęciami dla potomnych bo te fotki to nic nie znaczą są tylko poglądowe.
Ok.Trzymam za słowo <okok>

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 31 gru 2013, 16:31

gepard pisze:Co do stabilizatora to też muszę zmienić czy może zostać?
Stabilizator może zostać, ale nie będzie to pełne 1 BE. Auto inaczej będzie się prowadziło w zakrętach , bedzie bardziej miękkie.



Sprawdzałęm numery u siebie w A4 z 1 BE i stabilizator wg numerów jest taki sam jak w RS4 .







Co do pozostałych pytań to nie pomogę .

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 31 gru 2013, 16:37

Bawół1 to wiesz o co chodzi z tymi kategoriami w ETCE??

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 02 sty 2014, 15:03

Powiem z czystym sumieniem (sprawdzone na własnej skórze) zmieniłem spręzyny z 1BA na 1BE (same springi) auto siadło jakies 3- 4 cm - dla mnie to było mało, różnica w prowadzeniu znaczaca - delikatnie lepsze trzymanie na zakrętach - ale tylko delikatnie. Nie zmieniałem odbojów ani amorów (ORI Boge - nadal w dobrej kondycji). Jesli chodzi o stabilizator - To nie wiem czemu ale u mnie jest pełny (porównanie wagowe z pustym w srodku) strasznie ciężki.
Aczkolwiek było mało i wsadzone sa springi H&R, które delikatnie pochylają koła przednie do wewnątrz. i obniżają w taki sposób ze miedzy koło a nadkole w zasadzie moze zmieści sie śrubokręt... :P Zmieniłem tylko odboje i nic poza tym. Zrobiłem juz 20k km i nic sie nie dzieje. Opony tez w porzadku.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 03 sty 2014, 00:36

R.K.O. A możesz napisać jakie oznaczenia miały te sprężyny? Chodzi o te paski kolorowe;-)
Bo widzę że masz to samo auto.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 sty 2014, 10:26

bboykoti, Moge Ci nawet foto przesłać bo do sprzedania są i nikt kupić nie chce spręzyn po 130 k km nalocie :| XD a Stan ich hmm oceńcie sami ;) albo inaczej dam wam link do ogłoszenia bo nie chce mi sie wstawiac :P

Regulamin !
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 15:59 przez R.K.O., łącznie zmieniany 1 raz.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 03 sty 2014, 18:24

R.K.O. pisze:dam wam link do ogłoszenia bo nie chce mi sie wstawiac :P
Nygus jesteś ?? <figielek>
Ostatnio zmieniony 08 sty 2014, 17:16 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 03 sty 2014, 22:38

jeżeli ktoś chce zmieniać z 1BA na 1 BE to odpowiednikiem pod 1.8T są sprężyny o oznaczeniu:
tył:
1x brąz 1x żółty
przód:
1x brąz
2x niebieski

także takie sprężyny zakupiłem pod moje 1.8t w połowie miesiąca zobaczę co z tego wyjdzie

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 03 sty 2014, 23:20

R.K.O. ale to nie są sprężyny pod 1be.

krts nie ma sprężyn 1 x brąz 1 x żółty tylko jak już to w odwrotnej kolejności ;)
Przód by pasował z ETKI :)

A jakie masz kategorie wagowe 0JH i 0YE ??

Jak zamontujesz to daj znać co i jak, najlepiej jakieś foty, ja się biorę za to po zimie ;)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 sty 2014, 00:37

emilzizi, A ja Cie tak lubie XD
bboykoti, wiem, ze to sa 1BA bo to moje XD 1BE dawno sprzedałem a H&R miały tulko numery audi nawet nie mam foto tego, ewentualnie jak bede zdejmował zderzak i nadkola to zrobie foto tych springów obecnych.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga