Tak jak w temacie mam pytanie jak powinno wyglądać prawidłowe ustawienie wszystkich kół. Zmieniałem sanki z tyłu i byłem na ustawianiu zbieżności po tej akcji auto jakoś dziwnie się zachowuje. Na zakręcie w lewo czuć jakby drgania na tylnym prawym kole czyli na tym co jest obciążone. Jest jeszcze gorzej jak się załaduje auto w 4 osoby to te drgania jeszcze bardziej wyczuwać przy dodawaniu gazu....
Jestem pewien że za bardzo nie mieli pojęcia jak usatwić te koła mimo że sprzęt był profesionalny to mechanik nie miał pojęcia za bradzo. Słyszałem że takie auto powinno się ustawiać pod obciążeniem czyli tak jakby było załadowane i wtedy ustawia się całą zbieżność.... Zaznaczę że sam jak jade jest prawie idealnie ale jak załaduję 2 -3 osoby już czuć te drgania na tylnym zawieszeniu zwłaszcza przy armotyzacji gdy auto na dziurach opada niżej. Dodaje gazu czuć drgania a po popuszczenu znikają.
Quattro ustawianie zbieżności kół
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Na jakim urządeniu to ustawiali ? Pojedź na jakąś dobrą laserówkę i sprawdź. Z reguły takie urządzenia dodatkowo sprawdzają geometrię auta - będziesz wtedy miał pewność, że koła są względem siebie równo ustawione. Ja zbieżność zwykle ustawiałam na pusto i nie było później różnicy po załadowaniu auta.
Po wymianie sanek napęd na pewno dobrze został zamontowany ?Pedross86 pisze:Dodaje gazu czuć drgania a po popuszczenu znikają.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jedź najlpeiej do autoryzowanego serwisu, ustawienie zbierzności i geometri w quattro to nie taka prosta sprawa
na tyle musisz mieć ustawione odpowiednio kąty i zbiezność następnie ustawia się przód i trzeba tu coś obliczać ( rozmawiałem z gościem który pracuje w aso bo tez będę wymieniał sanki i wahacze z tyłu) i nie jest to tak że ustawia się wszytko na 0* wręcz przeciwnie 


po wymianie sanek na pewno było wszystko skręcone jak trzeba bo jeden mechanik mi usatwił zbierzność i nie było problemu, Jeździłem tak pół roku aż miałem przygode z dzikiem i musiałem wymienić wachacz tylnu dolny jeden i drugi. Po tej akcji kolejny mechanik na sprzęcie Bosch i tak mi ustawił że koła się rozeszły w czasie jazdy jak się załadowałem w 5 osób. Tragedia. No tak serwis ale ile w serwisie skasują za taką usługę i mam też kawałek do najbliższego.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jak Ci się koła rozeszły
A pozostałe wahacze, tuleje i półosie na pewno są dobre ? Może warto pojechać tam gdzie pierwszy raz robiłeś geometrię.
W serwisie to jak za mokre zboże Cie skasują (300zł za oś). Ja mam jeden warsztat, który to dobrze robi i ustawianie przód + tył + wydruk ze zbieżności i geometrii to 120zł.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to żę się rozeszło to wynik nie zastosowania nowych śrub mimośrodowych .
(60 zł /1szt x4szt) i zniszczenia przetłoczeń na sankach ustalających te śruby
tak jest jak rozmowę się zaczyna za ile pan ustawi
zaczyna się od pyt czy jest pan w stanie poprawnie ust geometrię -ale to i tak nic nie daje bo 95% diagnostów nie potrafi ogarnąć wielowachacza a6 a w szczególności kąta tzw.x
(60 zł /1szt x4szt) i zniszczenia przetłoczeń na sankach ustalających te śruby
tak jest jak rozmowę się zaczyna za ile pan ustawi

zaczyna się od pyt czy jest pan w stanie poprawnie ust geometrię -ale to i tak nic nie daje bo 95% diagnostów nie potrafi ogarnąć wielowachacza a6 a w szczególności kąta tzw.x
Masz racje co przetloczen ze sa zniszczone na wachaczu dolnym. Szukam wlasnie drugiego i jak juz bede mial to przygotowane podjade tam gdzie bylem za 1 razem bo autko zachowywalo sie normalnie po ustawieniach u noch tylkp koerownica delikatnie skrecona byla ale to tez przypilnuje tym razem
[ Dodano: 2015-02-26, 11:51 ]
Jeszcze jedno czy wszystkie wersje quattro maja takie same wachacze ? Czy np diesel 2.5 bedzie mial to samo co 4.2
Wygladaja mi na takie same
[ Dodano: 2015-02-26, 11:51 ]
Jeszcze jedno czy wszystkie wersje quattro maja takie same wachacze ? Czy np diesel 2.5 bedzie mial to samo co 4.2
