[A6 C5] amortyzatory - sprawność %
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
[A6 C5] amortyzatory - sprawność %
Witam,
Po wymianie amorków na nowe pojechałem sprawdzić ich żywotność na stacji diagnostycznej.
Na stacji okazało się, że ich sprawność wynosi 67% - czy to jest normalna sytuacja???!!!.
Stare, które miałem od nowości w aucie miały 63%
Raczej nie podejrzewam, że części w Intercarsie biorą ze śmietnika.
Po wymianie amorków na nowe pojechałem sprawdzić ich żywotność na stacji diagnostycznej.
Na stacji okazało się, że ich sprawność wynosi 67% - czy to jest normalna sytuacja???!!!.
Stare, które miałem od nowości w aucie miały 63%
Raczej nie podejrzewam, że części w Intercarsie biorą ze śmietnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Musze cie uspokoic jest to normalne zjawisko. Badanie techniczne wykaze ci bardzo odmienne dane jakich bys sie spodziewal. Zdarzaly sie auta z amortyzatorami ktore mialy kres zywota cieknace itd a komputer wskazywal 91% sprawnosci. Innym razem gosc przyjechal mowi ze zawieszenie nowka i musi byc chociaz 98% a wyszlo 54% wiec nie sugeruj sie tym najwazniejsze sa odczucia z prowadzenia sam powinienes wyczuc czy samochod prowadzi sie lepiej po wymianie.
budzynek wstawił kiedyś ciekawy artykuł i min. napisane było:
5. Amortyzatory - po bardzo dużym przebiegu zalecam je po prostu wymontować i palcami sprawdzić czy jeszcze działają (sprawnego ciężko będzie wcisnąć palcami, zepsuty będzie się luÂźno przesuwał). Zawieszenie w A6 C5 jest tak fajnie skonstruowane, że nawet przy padniętych amorkach ciężko to zdiagnozować gdyż same wahacze mają bardzo dobrą zdolność tłumienia drgań. Moje padnięte amortyzatory przez 3 lata z rzędu na stacji diagnostycznej miały między 83 a 75 % skuteczności co jest wynikiem porównywalnym z nowymi amortyzatorami. Natomiast po ich wymontowaniu okazało się, że padły - może to zaleta dobrej marki? A może właśnie konstrukcji zawieszenia? Przy wymianie amorków bezwzględnie wymieniamy osłony amortyzatorów i odboje amortyzatorów! Nie ma sensu oszczędzać 50PLN kosztem dodatkowej pracy oraz amorków za kilka stówek.
Też miałem wydymane amortyzatory a sprawność pokazywało około 80%, trzeba sprawdzić organoleptycznie demontując
5. Amortyzatory - po bardzo dużym przebiegu zalecam je po prostu wymontować i palcami sprawdzić czy jeszcze działają (sprawnego ciężko będzie wcisnąć palcami, zepsuty będzie się luÂźno przesuwał). Zawieszenie w A6 C5 jest tak fajnie skonstruowane, że nawet przy padniętych amorkach ciężko to zdiagnozować gdyż same wahacze mają bardzo dobrą zdolność tłumienia drgań. Moje padnięte amortyzatory przez 3 lata z rzędu na stacji diagnostycznej miały między 83 a 75 % skuteczności co jest wynikiem porównywalnym z nowymi amortyzatorami. Natomiast po ich wymontowaniu okazało się, że padły - może to zaleta dobrej marki? A może właśnie konstrukcji zawieszenia? Przy wymianie amorków bezwzględnie wymieniamy osłony amortyzatorów i odboje amortyzatorów! Nie ma sensu oszczędzać 50PLN kosztem dodatkowej pracy oraz amorków za kilka stówek.
Też miałem wydymane amortyzatory a sprawność pokazywało około 80%, trzeba sprawdzić organoleptycznie demontując
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
wg mojej oceny test na ściżce diadnostycznej to lipa.
wyniki ok- nawet super a auto na łuku z uskokiem gubi tor jazdy .zmiana na nowe amory przejazd przez ścieżkę -wyniki podobne a zachowanie na tym samym łuku z uskokiem ok -jedzie jak po szynach.
wniosek ścieżka nie odzwierciedla w 100% warunków drogowych służy jedynie do zgrubnego sprawdzenia amortyzatorów .
sprawdzane na kilku ściężkach diagnostycznych i w różnych audi b3 b4 a4 a6 na przestrzeni paru lat .scieżka nigdy prawdy nie powiedziała .jedynie przy wylanym amorku pokazała słabe wyniki
wyniki ok- nawet super a auto na łuku z uskokiem gubi tor jazdy .zmiana na nowe amory przejazd przez ścieżkę -wyniki podobne a zachowanie na tym samym łuku z uskokiem ok -jedzie jak po szynach.
wniosek ścieżka nie odzwierciedla w 100% warunków drogowych służy jedynie do zgrubnego sprawdzenia amortyzatorów .
sprawdzane na kilku ściężkach diagnostycznych i w różnych audi b3 b4 a4 a6 na przestrzeni paru lat .scieżka nigdy prawdy nie powiedziała .jedynie przy wylanym amorku pokazała słabe wyniki
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
ja Wam powiem ciekawostkę jaka mnie spotkała na stacji diagnostycznej... co prawda nie audi lecz land cruiser... dzień przed końcem przeglądu latałem nim w terenie i traf chciał ze wyrwałem amor z górnego mocowania żeby dojechać do domu to zdemontowałem go całkowicie... oczywiście jak to zawsze bywa auto musi jechać w trasę, amora nie ma przegląd się kończy w IC dostawa za 2 dni.. pojechałem na przegląd a co mi tam może się uda... i się udało :D sprawność amortyzatora lezącego luzem w bagażniku wyszła grubo ponad 80 % :D bylem pod wrażeniem co te cuda techniki potrafią dlatego nie wierzcie to co maszyna pokazuje tylko bierzcie pod uwagę odczucia z jazdy :D
Sytuacja jaką opisałeś nie jest możliwa na wspólczesnym testerze-amplituda drgań nietłumionej sprężyny jest ogromna i w tym przypadku tłumienie powinno wynosić [0].Dodatkowo diagnosta zamiast gapić się w monitor powinien obserwować pracę zawieszenia -ja widząc jak wygaszane są drgania koła na płycie pomiarowej wiem czy dany amor trzyma czy nie.
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków