[ A6 C6 Avant] Wymiana listwy trzeciego światła stop
- xcoom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 maja 2009, 07:32
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[ A6 C6 Avant] Wymiana listwy trzeciego światła stop
Pewnego dnia w moim A6 C6 Avant pojawił się błąd spalonej żarówki, a konkretnie komunikat o niedziałającym dodatkowym świetle stop w klapie.
Następnego dnia komunikatu nie było i stop świecił, by po kilku dniach przestać już na stałe
Znalazłem na forum informacje, że jest to dość częsty problem w tym modelu i konieczna jest wymiana listwy diodowej na nową
Kupiłem takową za 189 zł i zabrałem się do wymiany.
Aby ułatwić innym zrobiłem kilka zdjęć podczas całej operacji.
Aby wymontować listwę stop należy rozebrać tapicerkę klapy bagażnika.
Potrzebujemy śrubokręt z nakładką torx, śrubokręt płaski, wąską szpachelkę do zdemontowania oświetlenia bagażnika
(Na zdjęciu poniżej oznaczone na zielono).
Przy pomocy szpachelki demontujemy z klapy bagażnika dwie lampki oświetlające komorę bagażnika (żeby się nie urwały po zdemontowaniu osłony). Odpinamy je i odkładamy na bok.
Otwieramy osłonę trójkąta ostrzegawczego i odkręcamy cztery plastikowe wkręty (Oznaczone na czerwono - tylko pół obrotu).
Demontujemy dwie tapicerowane osłony.
Odkręcamy sześć wkrętów (oznaczonych na różowo) w pierwszej osłonie i demontujemy ją.
Osłona ta zamocowana jest na 6 zapinkach.
Dwie z przodu odchodzą stosunkowo łatwo(oznaczone na fioletowo), cztery z tyłu raczej ciężko(oznaczone na żółto).
Trzeba użyć trochę siły ale i one puszczą.
Po zdemontowaniu pierwszej osłony zobaczymy dwa następne wkręty.
Odkręcamy je i demontujemy drugą osłonę.
Również jest zamocowana na zapinkach. Luzujemy po obu bokach i ciągniemy.
Ta osłona jest łatwiejsza w demontażu.
Po zdemontowaniu osłon zobaczymy dwa otwory do demontażu listwy diodowej.
UWAGA: Na zdjęciu może być pokazany błędny kierunek przesunięcia listwy. Nie pamiętam w którym kierunku trzeba było to przesunąć aby odblokować, albo w prawo albo w lewo - trzeba próbować
Na początku nie wiedziałem jak to ugryźć, jednak okazało się to bardzo proste.
Należy płaski śrubokręt wsunąć w wyżłobienie w czarnej listwie i energicznie przesunąć w prawo (lub lewo nie pamiętam, na zdjęciu może być pokazane przesunięcie w złym kierunku).
Czarna listwa przesunie się i odpadnie.
Wysuną się również cztery metalowe sprężynowe zapinki.
Teraz można już wyjąć listę diodową (wraz z czarną listwą i zapinkami - nie przydadzą się już nam)
Po zdemontowaniu listwy należy oczyścić wtyczkę z nalotu.
Dobrze jest również oczyścić miejsce w które włożymy nową listwę (tak żeby uszczelka w nowej listwie nie puszczała wody)
Montaż nowej listwy jest banalnie prosty. Po włączeniu wtyczki wsuwa się ja w otwór po starej listwie.
Montaż osłon w odwrotnej kolejności
Mam nadzieje, że oszczędziłem komuś trochę czasu przy wymianie stopu.
Następnego dnia komunikatu nie było i stop świecił, by po kilku dniach przestać już na stałe
Znalazłem na forum informacje, że jest to dość częsty problem w tym modelu i konieczna jest wymiana listwy diodowej na nową
Kupiłem takową za 189 zł i zabrałem się do wymiany.
Aby ułatwić innym zrobiłem kilka zdjęć podczas całej operacji.
Aby wymontować listwę stop należy rozebrać tapicerkę klapy bagażnika.
Potrzebujemy śrubokręt z nakładką torx, śrubokręt płaski, wąską szpachelkę do zdemontowania oświetlenia bagażnika
(Na zdjęciu poniżej oznaczone na zielono).
Przy pomocy szpachelki demontujemy z klapy bagażnika dwie lampki oświetlające komorę bagażnika (żeby się nie urwały po zdemontowaniu osłony). Odpinamy je i odkładamy na bok.
Otwieramy osłonę trójkąta ostrzegawczego i odkręcamy cztery plastikowe wkręty (Oznaczone na czerwono - tylko pół obrotu).
Demontujemy dwie tapicerowane osłony.
Odkręcamy sześć wkrętów (oznaczonych na różowo) w pierwszej osłonie i demontujemy ją.
Osłona ta zamocowana jest na 6 zapinkach.
Dwie z przodu odchodzą stosunkowo łatwo(oznaczone na fioletowo), cztery z tyłu raczej ciężko(oznaczone na żółto).
Trzeba użyć trochę siły ale i one puszczą.
Po zdemontowaniu pierwszej osłony zobaczymy dwa następne wkręty.
Odkręcamy je i demontujemy drugą osłonę.
Również jest zamocowana na zapinkach. Luzujemy po obu bokach i ciągniemy.
Ta osłona jest łatwiejsza w demontażu.
Po zdemontowaniu osłon zobaczymy dwa otwory do demontażu listwy diodowej.
UWAGA: Na zdjęciu może być pokazany błędny kierunek przesunięcia listwy. Nie pamiętam w którym kierunku trzeba było to przesunąć aby odblokować, albo w prawo albo w lewo - trzeba próbować
Na początku nie wiedziałem jak to ugryźć, jednak okazało się to bardzo proste.
Należy płaski śrubokręt wsunąć w wyżłobienie w czarnej listwie i energicznie przesunąć w prawo (lub lewo nie pamiętam, na zdjęciu może być pokazane przesunięcie w złym kierunku).
Czarna listwa przesunie się i odpadnie.
Wysuną się również cztery metalowe sprężynowe zapinki.
Teraz można już wyjąć listę diodową (wraz z czarną listwą i zapinkami - nie przydadzą się już nam)
Po zdemontowaniu listwy należy oczyścić wtyczkę z nalotu.
Dobrze jest również oczyścić miejsce w które włożymy nową listwę (tak żeby uszczelka w nowej listwie nie puszczała wody)
Montaż nowej listwy jest banalnie prosty. Po włączeniu wtyczki wsuwa się ja w otwór po starej listwie.
Montaż osłon w odwrotnej kolejności
Mam nadzieje, że oszczędziłem komuś trochę czasu przy wymianie stopu.
- shootArt.pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sie 2010, 08:11
- Lokalizacja: Gubin
Dodam jedynie ze aby zaoszczedzic czasu nie trzeba demontowac calej tapicerki. Czesc tapicerki tej dokladnie nad ktora jest swiatlo stopu wystarczy delikatnie pociagnac do siebie. Odskoczy na 4 klipsach metalowych. dalej postepujemy jak kolega pokazal wyzej. Nie ma mowy o polamaniu plastikow czy zdeformowanie. Czas zmiany calego swiatla stopu nie zajela mi wiecej niz 3-4 min.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
shootArt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ljungby
Ja chcialbym wyjac lampe,uszczelnic i zalozyc spowrotem. Nie bedzie problemu z listwa i zapinkami, bo napisales ,ze sie juz nie przydadza..Jak to rozumiec? One pekaja przy demontazu czy poprostu w nowej lampie sa tez nowe spinki i listwa?xcoom pisze:Czarna listwa przesunie się i odpadnie.
Wysuną się również cztery metalowe sprężynowe zapinki.
Teraz można już wyjąć listę diodową (wraz z czarną listwą i zapinkami - nie przydadzą się już nam)
- shootArt.pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sie 2010, 08:11
- Lokalizacja: Gubin
Ja chcialbym wyjac lampe,uszczelnic i zalozyc spowrotem. Nie bedzie problemu z listwa i zapinkami, bo napisales ,ze sie juz nie przydadza..Jak to rozumiec? One pekaja przy demontazu czy poprostu w nowej lampie sa tez nowe spinki i listwa?[/quote]
Przy demontazu spinki i listwa odpadaja. W nowej lampie masz wszystko zalozone wiec nic tylko wcisnac... Ale jak spinki pozbierasz (lekko podoginasz) to wszystko poskladasz i bedzie ok..
Przy demontazu spinki i listwa odpadaja. W nowej lampie masz wszystko zalozone wiec nic tylko wcisnac... Ale jak spinki pozbierasz (lekko podoginasz) to wszystko poskladasz i bedzie ok..
shootArt
- shootArt.pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sie 2010, 08:11
- Lokalizacja: Gubin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 gru 2010, 19:28
- Lokalizacja: działdowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 mar 2013, 20:57
- Lokalizacja: Poznań/Zielona Góra
ja właśnie walczę z trzecim stopem:a6-freunde pisze:konieczna jest wymiana na nowa tej starej nie da rady naprawic
viewtopic.php?p=625946#625946
po wyjęciu lampy i podpięciu do zasilacza okazało się, że świeci.. teraz nie wiem co dalej, odciąłem kostkę, ale po przyłożeniu diody led (dużej) mruga ona 2 razy i gasnie (przy włączonym zasilaniu..)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 mar 2013, 20:57
- Lokalizacja: Poznań/Zielona Góra
tak, już kostkę odciąłem, podłączyłem przewody do listwy i..
jeśli załączę stacyjkę z wciśniętym hamulcem to listwa zapali się, zgaśnie, zapali i już zgaśnie na dobre - nie reaguje na hamulec
jeśli załączę stacyjkę bez hamulca i potem go wcisnę to już się nie zapali nawet na sek...
opisałem w temacie wskazanym wyżej..
to już przerasta moje możliwości więc przydałaby się pomoc.. dodam jeszcze, że listwa bezpośrednio podłączona w domu do zasilacza 12V świeci normalnie.
jeśli załączę stacyjkę z wciśniętym hamulcem to listwa zapali się, zgaśnie, zapali i już zgaśnie na dobre - nie reaguje na hamulec
jeśli załączę stacyjkę bez hamulca i potem go wcisnę to już się nie zapali nawet na sek...
opisałem w temacie wskazanym wyżej..
to już przerasta moje możliwości więc przydałaby się pomoc.. dodam jeszcze, że listwa bezpośrednio podłączona w domu do zasilacza 12V świeci normalnie.
Witam. Tez za jakis czas bede musial sie zabrac za naprawe! U mnie stop dziala w 90%, nie dziala tylko jak jest zimno! Zanim kupie nowa listwe sprobuje ja zreanimowac lutownica. Czesta przyczyna problemow z elektyka sa tak zwane "zimne luty" i potrakowanie lutow swieza cyna i lutownica bardzo czesto rozwiazuje problem!
@szymonl na twoim miejscu sprawdzilbym wtyczki wiazki klapy, oczyscic styki, posmarowac wazelina techniczna i problem moze byc rozwiazany!
Pozdrawiam
Jocker01
@szymonl na twoim miejscu sprawdzilbym wtyczki wiazki klapy, oczyscic styki, posmarowac wazelina techniczna i problem moze byc rozwiazany!
Pozdrawiam
Jocker01
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 mar 2013, 20:57
- Lokalizacja: Poznań/Zielona Góra
więcej rozpisywałem sie w tym temacie:
viewtopic.php?p=625946#625946
ostatecznie lampę trzeba było wymienić.
viewtopic.php?p=625946#625946
ostatecznie lampę trzeba było wymienić.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga