[A6 C6] TPMS High :) - też A8 i Q7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
[A6 C6] TPMS High :) - też A8 i Q7
No i tak...
od wiosny zabierałem się za to... w końcu dzisiaj (dzięki małej aferze osobistej 8-) ) chciałem bardzo zająć się czymś co wymaga myślenia tylko o kabelkach.
No i się udało.
Co to jest TPMS?
To skrót o Tire Pressure Monitoring System - czyli system monitorowania ciśnienia w oponach auta (i temperatury).
Genaralnie - retrofit dla maniaków i ludzi z problemami emocjonalnymi, albo dla tych którzy mają run-flaty, albo po prostu jeżdżą z dziećmi autostradami... (dzięki TPMS można zawczasu zobaczyć że za kilka km nie będzie powietrza w oponie, albo że za minutę opona wystrzeli...)
Dobra, co potrzeba dla wersji 7K3 dla High MMI?:
- moduł głowny , numerek 4F0 910 273A
- 4 nadajniki montowane w felgach, z nowymi zaworkami , numerek 4F0 907 275B
- 4 nadajniki indukcyjne montowane w nadkolach, numerek 4F0 907 283
- antenka montowana nad tylną szybą, numerek 8E0 907 277 (i uchwyt dla niej)
- 65 metrów kabla
- 5 wtyczek 8E0 971 934
- wtyczka 1J0 972 977
- 2 nakrętki m6 (prawy przód)
- 2 śruby m6 z zapinanymi nakrętkami (lewy przód)
- 4 nakrętki dla blachowkrętu 6mm (prawy i lewy tył)
- 36 wsuwek z zatrzaskiem do wtyczek 0.3mm
- 1 wsuwka dla kabli zasilających (taka podwójna) - montowana w uchwycie bezpiecznika...
- 6 godzin
- 2 kawy
- 1 piwo
- jak ktoś pali - to pewnie parę fajek... 8-)
Orientacyjnie... ile TO kosztuje??? -
- czujniki 200, moduł 200, nadajniki 200, antena i kable 200, niespodziewane wydatki 200 :roll:
Schematy elektryczne...
Zaczynamy...
1) takich 3 żyłowych kabli potrzeba 4 sztuki... (6m, 6m, 5m, 3m, 1m), czujniki do kół, antena, moduł. Kable robimy sami wg. schematu.
Czujniki z zaworkami wtykamy w koła w jakiejś tam wulkanizacji. Zaworki powinny być nowe. Czujniki - w miarę świeże... (ich żywotność to max 120 miesięcy)
2) takie nadajniki indukcyjne - wtykamy w każde nadkole...
Po wymontowaniu koła i zdjęciu nadkola widzimy:
- lewy przód: zbiornik spryskiwaczy - to na nim jest miejsce na montaż
-prawy przód: obok niebieskiej gruchy podciśnienia - nie ma innych wystających śrubek - wybór jest tylko jeden.
-lewy i prawy tył: są gotowe wystające blachowkręty nieco ku tyłowi od środka nadkola - wybór jest prosty.
3) antena... w sedanie nad tylną szybą - po zdjęciu tego "ostatniego" paska podbitki dachu (wyczepiany) - tam też jest tylko jedno miejsce na uchwyt
4) kable... robione według schematu (po 3 żyły do każdego nadajnika i do anteny)
- kabel do anteny prowadzony prawym progiem za schowek pasażera (wykręcamy dziada wcześniej!)
- kabel od lewego przodu - za nadkolem jest esowaty plastik a za nim gumowy przepust z gumowymi dydkami - wybieramy jeden, obcinamy, przepuszczamy kabel do kabiny, dalej za (pod) deską za schowek (trzeba wykręcić osłonę kopyt pod kierą...)
- kabel od lewego tyłu- gumowy przepust do tyłu od amortyzatora. Kabel za osłonę bagażnika i dalej wiązką w lewym progu pod kierę - dalej z lewym przodem za schowek...
- kabel od prawego tyłu: ku tyłowi od amortyzatora jest przepust do bagażnika... - dalej z wiązką elektryczną prawym progiem za schowek...
- wtyczka modułu... - wpinamy 12 pinów od nadajników indukcyjnych, wpinamy masę (punkt masy za schowkiem), wpinamy 3 piny od anteny, 1 pin zasilania (do bezpiecznika 3, rządek numer 1), 2 piny od CANów (rozdzielnik 20 cm do góry )....
5) moduł
moduł se wtykamy w to wolne miejsce... (jak ktoś nie ma tam stera LWR - ja tam go nie mam )... jak ktoś wolnego miejsca nie ma - to "se" musi poszukać
klik - siedzi...
wpinamy wtyczkę i voila... :mrgreen:
6) komp i kodowanie
- rejestrujemy TPMS w can-gateway
- dodajemy opcję TPMS w liczniku
- dodajemy opcję TPMS wkanale 1 stera MMI
- kasujemy błędy, sprawdzamy poprawne kodowanie TPMS
- w car - tpms - inicjalizujemy układ, dajemy zapamiętaj (jakoś tak ) i mamy:
Pijemy kawę, palimy fajkę, sprzątamy auto, napawamy się swoim dziełem
Przejeżdżamy paredziesiąt metrów i widzimy że system się skalibrował:
Przejeżdżamy jak szatan na drugi koniec miasta (pojęcie względne... ) ... i widzimy:
Jesteśmy szczęśliwi jak dziecko :lol:
Planujemy coś nowego...
Dziękuję mojej dobrej duszy za wsparcie mentalne w trakcie montażu
od wiosny zabierałem się za to... w końcu dzisiaj (dzięki małej aferze osobistej 8-) ) chciałem bardzo zająć się czymś co wymaga myślenia tylko o kabelkach.
No i się udało.
Co to jest TPMS?
To skrót o Tire Pressure Monitoring System - czyli system monitorowania ciśnienia w oponach auta (i temperatury).
Genaralnie - retrofit dla maniaków i ludzi z problemami emocjonalnymi, albo dla tych którzy mają run-flaty, albo po prostu jeżdżą z dziećmi autostradami... (dzięki TPMS można zawczasu zobaczyć że za kilka km nie będzie powietrza w oponie, albo że za minutę opona wystrzeli...)
Dobra, co potrzeba dla wersji 7K3 dla High MMI?:
- moduł głowny , numerek 4F0 910 273A
- 4 nadajniki montowane w felgach, z nowymi zaworkami , numerek 4F0 907 275B
- 4 nadajniki indukcyjne montowane w nadkolach, numerek 4F0 907 283
- antenka montowana nad tylną szybą, numerek 8E0 907 277 (i uchwyt dla niej)
- 65 metrów kabla
- 5 wtyczek 8E0 971 934
- wtyczka 1J0 972 977
- 2 nakrętki m6 (prawy przód)
- 2 śruby m6 z zapinanymi nakrętkami (lewy przód)
- 4 nakrętki dla blachowkrętu 6mm (prawy i lewy tył)
- 36 wsuwek z zatrzaskiem do wtyczek 0.3mm
- 1 wsuwka dla kabli zasilających (taka podwójna) - montowana w uchwycie bezpiecznika...
- 6 godzin
- 2 kawy
- 1 piwo
- jak ktoś pali - to pewnie parę fajek... 8-)
Orientacyjnie... ile TO kosztuje??? -
- czujniki 200, moduł 200, nadajniki 200, antena i kable 200, niespodziewane wydatki 200 :roll:
Schematy elektryczne...
Zaczynamy...
1) takich 3 żyłowych kabli potrzeba 4 sztuki... (6m, 6m, 5m, 3m, 1m), czujniki do kół, antena, moduł. Kable robimy sami wg. schematu.
Czujniki z zaworkami wtykamy w koła w jakiejś tam wulkanizacji. Zaworki powinny być nowe. Czujniki - w miarę świeże... (ich żywotność to max 120 miesięcy)
2) takie nadajniki indukcyjne - wtykamy w każde nadkole...
Po wymontowaniu koła i zdjęciu nadkola widzimy:
- lewy przód: zbiornik spryskiwaczy - to na nim jest miejsce na montaż
-prawy przód: obok niebieskiej gruchy podciśnienia - nie ma innych wystających śrubek - wybór jest tylko jeden.
-lewy i prawy tył: są gotowe wystające blachowkręty nieco ku tyłowi od środka nadkola - wybór jest prosty.
3) antena... w sedanie nad tylną szybą - po zdjęciu tego "ostatniego" paska podbitki dachu (wyczepiany) - tam też jest tylko jedno miejsce na uchwyt
4) kable... robione według schematu (po 3 żyły do każdego nadajnika i do anteny)
- kabel do anteny prowadzony prawym progiem za schowek pasażera (wykręcamy dziada wcześniej!)
- kabel od lewego przodu - za nadkolem jest esowaty plastik a za nim gumowy przepust z gumowymi dydkami - wybieramy jeden, obcinamy, przepuszczamy kabel do kabiny, dalej za (pod) deską za schowek (trzeba wykręcić osłonę kopyt pod kierą...)
- kabel od lewego tyłu- gumowy przepust do tyłu od amortyzatora. Kabel za osłonę bagażnika i dalej wiązką w lewym progu pod kierę - dalej z lewym przodem za schowek...
- kabel od prawego tyłu: ku tyłowi od amortyzatora jest przepust do bagażnika... - dalej z wiązką elektryczną prawym progiem za schowek...
- wtyczka modułu... - wpinamy 12 pinów od nadajników indukcyjnych, wpinamy masę (punkt masy za schowkiem), wpinamy 3 piny od anteny, 1 pin zasilania (do bezpiecznika 3, rządek numer 1), 2 piny od CANów (rozdzielnik 20 cm do góry )....
5) moduł
moduł se wtykamy w to wolne miejsce... (jak ktoś nie ma tam stera LWR - ja tam go nie mam )... jak ktoś wolnego miejsca nie ma - to "se" musi poszukać
klik - siedzi...
wpinamy wtyczkę i voila... :mrgreen:
6) komp i kodowanie
- rejestrujemy TPMS w can-gateway
- dodajemy opcję TPMS w liczniku
- dodajemy opcję TPMS wkanale 1 stera MMI
- kasujemy błędy, sprawdzamy poprawne kodowanie TPMS
- w car - tpms - inicjalizujemy układ, dajemy zapamiętaj (jakoś tak ) i mamy:
Pijemy kawę, palimy fajkę, sprzątamy auto, napawamy się swoim dziełem
Przejeżdżamy paredziesiąt metrów i widzimy że system się skalibrował:
Przejeżdżamy jak szatan na drugi koniec miasta (pojęcie względne... ) ... i widzimy:
Jesteśmy szczęśliwi jak dziecko :lol:
Planujemy coś nowego...
Dziękuję mojej dobrej duszy za wsparcie mentalne w trakcie montażu
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 07:29 przez tmr, łącznie zmieniany 4 razy.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
Tmr swietna robota..gratuluje sterownik główny juz mam, teraz zaczynam kompletowac całą reszte..
Zastanawiam mnie tylko kiedy zaczniesz zmieniac przód i tył od wersji poliftowej?
Pozdrawiam
Zastanawiam mnie tylko kiedy zaczniesz zmieniac przód i tył od wersji poliftowej?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 21:29 przez Zygi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Kawał dobrej roboty
Gdy bym nie miał TPMS zaraz bym sie za to brał :lol:
a tak przy okazji chciałem drugi komplecik czujników do kół zimowych
i poniżej 150zł za sztuke nie moge nic znaleść, może ktoś ma namiary...
znalazłem coś takiego po 30zł ale raczej nie podejdzie
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pow ... 56930.html
pozdrawiam
Gdy bym nie miał TPMS zaraz bym sie za to brał :lol:
a tak przy okazji chciałem drugi komplecik czujników do kół zimowych
i poniżej 150zł za sztuke nie moge nic znaleść, może ktoś ma namiary...
znalazłem coś takiego po 30zł ale raczej nie podejdzie
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pow ... 56930.html
pozdrawiam
- sir KENnY XVIII
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 314
- Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Jeśli ktoś lubi czytać schematy to tutaj jest trochę info nt. typów TPMS stosowanych w Audi
tmr, Gratulacje!! Fajny bajer
Jaki masz rozmiar opon i felg?
IMHO, masz trochę niskie ciśnienie w oponkach i przez to po bokach Ci się szybko zetrą... ÂŚmiało zwiększ na 2,4 bar.
Ja mam 225/50/17 i przy rozgrzanych dmucham na 2,8 bar.
tmr, Gratulacje!! Fajny bajer
Jaki masz rozmiar opon i felg?
IMHO, masz trochę niskie ciśnienie w oponkach i przez to po bokach Ci się szybko zetrą... ÂŚmiało zwiększ na 2,4 bar.
Ja mam 225/50/17 i przy rozgrzanych dmucham na 2,8 bar.
tmr, Powiem tyle SZOK!
Szacun za czas jaki poswieciles!
Szacun za to ze ci sie chcialo wogole to zrobic i jeszcze tak dokaldnie opisac!
Tez bym sobie to zamontowal, ale przeraza mnie tez 6 godzin roboty. Bo auto trzeba miec w jednym paluszku aby wiedziec co i jak i gdzie, a do tego to jeszcze u mnie daleko!!
[ Dodano: 2010-10-26, 19:33 ]
tmr, a jeszcze pytanie jak rozumiec to: dla wersji 7K3 dla High MMI?: skad mam wiedziec jaki moduł głowny ma miec u mnie numerek
[ Dodano: 2010-10-26, 19:41 ]
Sprawdzilem te ceny na allegro przed chwila i czujniki 200, moduł 200, nadajniki po 100zl za sztuke czyli razem 400zl, antena 140zl i kable z wtyczkami 200 czyli razem wychodzi jakies -1000zl moze dobrze bylo by znalazec kogos co caly komplet ma n sprzedaz?
Szacun za czas jaki poswieciles!
Szacun za to ze ci sie chcialo wogole to zrobic i jeszcze tak dokaldnie opisac!
Tez bym sobie to zamontowal, ale przeraza mnie tez 6 godzin roboty. Bo auto trzeba miec w jednym paluszku aby wiedziec co i jak i gdzie, a do tego to jeszcze u mnie daleko!!
[ Dodano: 2010-10-26, 19:33 ]
tmr, a jeszcze pytanie jak rozumiec to: dla wersji 7K3 dla High MMI?: skad mam wiedziec jaki moduł głowny ma miec u mnie numerek
[ Dodano: 2010-10-26, 19:41 ]
Sprawdzilem te ceny na allegro przed chwila i czujniki 200, moduł 200, nadajniki po 100zl za sztuke czyli razem 400zl, antena 140zl i kable z wtyczkami 200 czyli razem wychodzi jakies -1000zl moze dobrze bylo by znalazec kogos co caly komplet ma n sprzedaz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
trzymam kciuki - i jakby co - służę pomocąZygi pisze:Tmr swietna robota..gratuluje sterownik główny juz mam, teraz zaczynam kompletowac całą reszte..
Te felgi zimówki to 16". Opony standard 225/55R16M0NEER pisze:Jaki masz rozmiar opon i felg?
IMHO, masz trochę niskie ciśnienie w oponkach i przez to po bokach Ci się szybko zetrą... ÂŚmiało zwiększ na 2,4 bar.
Ciśnienie faktycznie nieco niższe ale ja osobiście uwielbiam jazdę jak na pierzynie (a przy tym ciśnieniu autko na tych oponach już nie "łazi" po koleinach )
7K3 to kod obecności TPMS pracującego na 433MHz (czyli wersja europejska). Moduł główny - taki jak napisałemfenomenalny pisze: jak rozumiec to: dla wersji 7K3 dla High MMI?: skad mam wiedziec jaki moduł głowny ma miec u mnie numerek
To raczej ona zbiera sporą część info z czujników kół...szynszyl pisze:do czego służy antena montowana przy tylnej szybie bo nie kumam
Nadajniki w nadkolach służą identyfikacji czujnika/koła akurat w tym rodzaju systemu...
Dzięki Koledzy za miłe słowa
Zapewniam że wystarczy się dobrze uprzeć, a można zbudować w ogródku prom kosmiczny... Oczywiście żonę w takim układzie należałoby przerobić genetycznie na łosia który będzie pracował na części do owego promu... :lol:
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Oczywiście żonę w takim układzie należałoby przerobić genetycznie na łosia który będzie pracował na części do owego promu... :lol:[/quote]
No Tomek mam nadzieję, że żona jest fanką A6(z przeróżnymi modami) bo inaczej twój związek jest zagrożony...
Pełen szacunek dla Twojej wiedzy (podstawa to ta szkoła górnicza :-D )
Pozdrawiam
No Tomek mam nadzieję, że żona jest fanką A6(z przeróżnymi modami) bo inaczej twój związek jest zagrożony...
Pełen szacunek dla Twojej wiedzy (podstawa to ta szkoła górnicza :-D )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
doskonała analiza :lol:Bolekru pisze:No Tomek mam nadzieję, że żona jest fanką A6(z przeróżnymi modami) bo inaczej twój związek jest zagrożony...
jak to zwał, tak to zwał... 8-)Bolekru pisze:(podstawa to ta szkoła górnicza )
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak