[A6 C5] Zawór bezpieczeństwa odmy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
[A6 C5] Zawór bezpieczeństwa odmy
Bardzo prosty, tani i jak narazie skuteczny (2 lata) sposób na zamarzniętą odmę.
Jak wiadomo w Vkach przy krótkich dziennych przejazdach zimą może zamarznąć odma, a w zasadzie woda która się tam zbiera. Oczywiście o drożności odmy trzeba pamiętać zwłaszcza przed zimą inaczej wywali nam simmeringi i bedzie prawie 1000 zł w plecy.
Zaworek ma na celu upuszczenie ciśnienia i niedopuszczenie do wywalenia uszczelniaczy w silniku.
Wszystko co będzie nam potrzebne:
- trójnik o odpowiedniej średnicy
- zaworek "gwizdek" u mnie wzięty z matiza (nie śmiać się!!) z fabryczną instalacją gazową.
Narzędzi itp chyba nie muszę wymieniać:)
A więc, najpierw mała przeróbka w odmie:
http://imageshack.com/a/img907/1767/GfritZ.jpg
Nastepnie szykujemy "gwizdek" (tak, wiem, od matiza w audi:P )
http://imageshack.com/a/img907/730/wRO2jO.jpg
Wszystko skręcamy do kupy i po sprawie.
http://imageshack.com/a/img908/7047/Cablab.jpg
Oczywiście i tak zawsze przed zimą trzeba sprawdzić drożność odmy.
Jestem pewien że w ten sposób 4 audiki spokojnie śmigają w zimę. U wszystkich czterech wcześniej pozamarzały odmy i wywaliło uszczelniacze na wale.
I to by było na tyle, cdn.
Jak wiadomo w Vkach przy krótkich dziennych przejazdach zimą może zamarznąć odma, a w zasadzie woda która się tam zbiera. Oczywiście o drożności odmy trzeba pamiętać zwłaszcza przed zimą inaczej wywali nam simmeringi i bedzie prawie 1000 zł w plecy.
Zaworek ma na celu upuszczenie ciśnienia i niedopuszczenie do wywalenia uszczelniaczy w silniku.
Wszystko co będzie nam potrzebne:
- trójnik o odpowiedniej średnicy
- zaworek "gwizdek" u mnie wzięty z matiza (nie śmiać się!!) z fabryczną instalacją gazową.
Narzędzi itp chyba nie muszę wymieniać:)
A więc, najpierw mała przeróbka w odmie:
http://imageshack.com/a/img907/1767/GfritZ.jpg
Nastepnie szykujemy "gwizdek" (tak, wiem, od matiza w audi:P )
http://imageshack.com/a/img907/730/wRO2jO.jpg
Wszystko skręcamy do kupy i po sprawie.
http://imageshack.com/a/img908/7047/Cablab.jpg
Oczywiście i tak zawsze przed zimą trzeba sprawdzić drożność odmy.
Jestem pewien że w ten sposób 4 audiki spokojnie śmigają w zimę. U wszystkich czterech wcześniej pozamarzały odmy i wywaliło uszczelniacze na wale.
I to by było na tyle, cdn.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2015, 20:21 przez Pioter211, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Heheh... zabawne. Wnioskujesz o ukaranie mnie, a sam bluzgasz i zachowujesz się nieprzyzwoicie.
Śmieszny jesteś.
Nie czepiam się, a próbuję wyprowadzić z błędu.
W odmie nie ma żadnej wody, a przeciw nadciśnieniu w odmie inżynierowie zastosowali np. taki oto zaworek:
![Obrazek]()
...ale on też kiedyś się zapcha jeśli ktoś beztrosko jeździ w ogóle nie zaglądając pod maskę. A nadciśnienie w odmie zawsze znajdzie sobie kolejny spust.
PS.
Radzę nie dyktować tutejszym władzom co mają robić. Oni sami wiedzą najlepiej.
Śmieszny jesteś.
Nie czepiam się, a próbuję wyprowadzić z błędu.
W odmie nie ma żadnej wody, a przeciw nadciśnieniu w odmie inżynierowie zastosowali np. taki oto zaworek:
...ale on też kiedyś się zapcha jeśli ktoś beztrosko jeździ w ogóle nie zaglądając pod maskę. A nadciśnienie w odmie zawsze znajdzie sobie kolejny spust.
PS.
Radzę nie dyktować tutejszym władzom co mają robić. Oni sami wiedzą najlepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
rzeczowo to ten układ nie będzie działał w praktyce
wystarczy żę odma zapcha się bezpośrednio przy krućcach pokryw zaworów lub krućcu szkrzyni korbowej (a tam zapycha się najczęściej)
aby to działało to musiały by być 3 gwizdki 2 w pokrywach zaworów i jeden na deklu skrzyni korbowej
to żę ci 4 lata nie zamarzło to wynik dłubania i demontarzu odmy a nie twojego patentu
wystarczy żę odma zapcha się bezpośrednio przy krućcach pokryw zaworów lub krućcu szkrzyni korbowej (a tam zapycha się najczęściej)
aby to działało to musiały by być 3 gwizdki 2 w pokrywach zaworów i jeden na deklu skrzyni korbowej
to żę ci 4 lata nie zamarzło to wynik dłubania i demontarzu odmy a nie twojego patentu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
co rok przed zimą demontuję odmę i czyszczę sądząć po ilości syfu w sprawnym silniku nie zapcha całego przekroju nawet przez 5 lat
w tym roku założyłem nową 80 zł bo stara wreszcie pękła
kartonik położony na korku wlewu oleju jak przyklejony- czuć wyrażnie stałe podciśnienie
w tym roku założyłem nową 80 zł bo stara wreszcie pękła
kartonik położony na korku wlewu oleju jak przyklejony- czuć wyrażnie stałe podciśnienie
Ostatnio zmieniony 07 sty 2016, 20:55 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Pioter211, co do drzwi to jest któreś z kolei auto i w żadnym mi uszczelka czy wkładka nie przymarzły, i nie wiem co się robi żeby tak się stało.. Podejrzewam że takie kwiatki wychodzą po myciu samochodu na myjni przy temperaturach poniżej 0.
Co do odmy to ja się też pozbyłem ostatnio oleju z 1.6TD...
Patent z gwizdkiem nie dla mnie, choć odma w VW czy to w 2.8 czy w 1.8T nie jest za dobrze pomyślana to lepiej raz w roku na jesień przeczyścić i mieć spokój..
Teksty typu
strasznie rażą i świadczą o autorze.
Co do odmy to ja się też pozbyłem ostatnio oleju z 1.6TD...
Patent z gwizdkiem nie dla mnie, choć odma w VW czy to w 2.8 czy w 1.8T nie jest za dobrze pomyślana to lepiej raz w roku na jesień przeczyścić i mieć spokój..
Teksty typu
Moreno pisze:...szczerze?
Głupota.
strasznie rażą i świadczą o autorze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Codziennie jadę do pracy ok 6 km, to za mały dystans aby silnik się nagrzał, dlatego mam ten gwizdek.
Zawsze przed zimą smaruję uszczelki specjalnym silikonem - nauczyłem się tego w wojsku i nigdy nie miałem problemu z drzwiami. Ale śmieszy mnie jak sąsiedzi szarpią za drzwi o wiele nowszych aut bo im przymarzły. Odmy w silnikach V6 są nieprzemyślane, ale te silniki nie były projektowany z myślą o krótkich miejskich przebiegach. Zawsze można porównać długość odmy w silnikach V i R. Zastanawiam się nad zamontowaniem separatora oleju na odmie - wydatek nieduży ale może ograniczy osadzanie się masła. Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale jeśli pomoże to dlaczego nie?. I niech mi nikt nie mówi że w odmie nie ma oleju
Zawsze przed zimą smaruję uszczelki specjalnym silikonem - nauczyłem się tego w wojsku i nigdy nie miałem problemu z drzwiami. Ale śmieszy mnie jak sąsiedzi szarpią za drzwi o wiele nowszych aut bo im przymarzły. Odmy w silnikach V6 są nieprzemyślane, ale te silniki nie były projektowany z myślą o krótkich miejskich przebiegach. Zawsze można porównać długość odmy w silnikach V i R. Zastanawiam się nad zamontowaniem separatora oleju na odmie - wydatek nieduży ale może ograniczy osadzanie się masła. Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale jeśli pomoże to dlaczego nie?. I niech mi nikt nie mówi że w odmie nie ma oleju

- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Wg mnie spoko pomysł
sam nad czymś takim myślałem jak mi wywaliło olej tylko chciałem wpakować jakiś wentyl. Problemem nie jest sama odma( ma wystarczającą średnice) tylko ten wąski króciec ezektora, w odmie wystarczy że zrobi się troszeczkę pary która następnie się skropli tworząc z olejem taką maź (odkręćcie proszę korek na mrozie tak 5 minut po odpaleniu silnika- woda? olej? przecież na korku nie powinno być nic a jednak jest ..) i to samo tworzy się w odmie ezektor to zasysa i zapycha ten króciec i jeśli silnik nie osiagnie odpowiedniej temp to ten majonez zostaje i następnie zamarza szczelnie blokując przepływ
. Po ponownym nagrzaniu silnika odmarza ale jak jest szczelny silnik to wystarczy by wywaliło olej i uszczelnienia. Taki zaworek na odmie jest w stanie to zabezpieczyć.

