Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kluczyk C6 (banan) zamiast scyzoryka C5 433,92MHz FOTOSTORY

Warsztat
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Kluczyk C6 (banan) zamiast scyzoryka C5 433,92MHz FOTOSTORY

Post autor: lgorek » 21 gru 2011, 13:05

Witam

Długo zamierzałem to zrobić ponieważ kluczyk zaczynał mi się rozsypywać a jak już wymienic to na nowszy model <lol>

Kluczyk C6 i C5 oraz torxy potrzebne do rozkręcenia
Obrazek Obrazek


Rozebrałem kluczyk od C5 i C6 aby zobaczyć jak idą ścieżki:

Obrazek Obrazek


Zaprojektowałem płytkę dwustronną i ją wykonałem używając domowych metod

Obrazek Obrazek Obrazek


Elementy już na płytce, dodatkowo dodałem diodę sygnalizującą naciśnięcie przycisku

Obrazek Obrazek

Kolejnym etapem było przełożenie immo, w scyzoryku C5 należy sciągnąć znaczek audi odkręcić śrubkę i nasiłę otworzyć połówki. W moim przypadku musiałem trochę się namęczyć aby nie rozwalić szklanej pluskwy i przełożenie do banana. Na obrazku widać jeszcze grot który musiałem skrócić do 46mm, ponieważ ten ze starego był dłuższy. Trochę zabawy pilnikiem i wszystko dopasowane.

Obrazek Obrazek

Całość należało skręcić, odwrotnie jak się rozkręcało.
Ostatnią rzeczą jakiej nie ma na fotkach było zakupienie dwóch baterii CR2016 ponieważ w bananie jest jedna czyli 3V a zasilanie VDO-M060 wymaga 6V. Dodam że dolną baterie na przegach należy odizolować tak aby przy zamknięciu klapki + był od górnej bateri. Dlatego należy nałożyć je jedna na drugą i wszystko pasuje bez cięcia.

Gdy włożymy odpowiednio baterie przyciskamy przycisk i patrzymy czy dioda świeci :D

Po zrobieniu tego wszystkiego czeka nas adaptacja pilota do samochodu, wystarczy mieć ze sobą wszystkie piloty. Nastepnie przekrecamy kluczyk w stacyjce wychodzimy z auta i zamykamy go kluczykiem (recznie) nastepnie wciskamy 1 raz otwarcie (powinno raz sie zaswiecic kierunki) po okolo 5sek jeszcze raz. Gdy wykonamy to dobrze auto powinno się otworzyć. Gdy nie musimy od nowa wylaczyc i wlaczyc zaplon, oraz zamknac samochod. Nastepny kluczyk robimy 2*otwarcie. Należy nampiętać że ilość mrugnieć kierunków odpowiada jednemu kluczykowi, czyli jak mamy 4 piloty to ostatni będzie mial 4mrugniecia kierunków.

Po całym zabiegu patrzymy czy wszystkie piloty działają. Jak tak to cieszymy się nowym działającym kluczykiem.

Koszty:
- stary własny lub używany kluczyk C5 433,92MHz (0zł lub około 50zł)
- kluczyk C6 (50zł)
- płytka pcb domowe warunki około (20zł)
- znajomy elektronik mi przelutował elementy - za darmo

Co potrzeba:
- prawie wszystkie elementy z kluczyka C5 za wyjątkiem przycisków
- 5 elementów z kluczyka C6 (3 przyciski, dioda i rezystor diody)


Jak widać po zdjęciach nie ma praktycznie żadnej ingerencji w kluczyk C6, jeżelibyśmy chcieli spokojnie włożymy płytkę od C6 i pilot będzie wyglądał jakby nic mu się nie robiło.

PS.
Dla zainteresowanych mogę przesłać plik do zrobienia PCB oraz jaki element gdzie.


Całość wygląda tak:
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam

10 STYCZNIA 2012 - DODAJE SCHEMATY

Teraz każdy może zrobić to sam tylko wystarczy wytrawić płytkę i przelutować. Dla zachowania wymiarów na schematach jest ramka o wymiarach 65x30mm. Radio i kwarc mają zaznaczone czerwone punkty jak mają być ułożone.

Schemat opisowy
Obrazek

Obrazek Obrazek


Dla techniki pozytywnej

Obrazek Obrazek


A tutaj negatywnej

Obrazek Obrazek

Należy pamiętać aby zachować odpowiedią stronę, tak aby nie zrobić odbicia lustrzanego.


Na dniach kończe zgrzewarkę do ogniw, więc jeżeli będzie ktoś chciał będę mógł zgrzać dwie baterie aby nie było problemów ze złożeniem pilota bo trochę należy pokombinować :D


Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2012, 18:00 przez lgorek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 22 gru 2011, 08:18

Patent ogólnie bardzo fajny ale podejrzewam iż co najmniej płowa osób stąd nie ma pojęcia jak wytrawić taką płytkę...

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 22 gru 2011, 09:28

Toperz pisze:Patent ogólnie bardzo fajny ale podejrzewam iż co najmniej płowa osób stąd nie ma pojęcia jak wytrawić taką płytkę...
Zawsze moża zlecić to firmie która to wykonuje np http://prototypy.pl ja nie zlecałem bo musiałem sprawdzić czy wszystko będzie działać.

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 22 gru 2011, 13:14

lgorek pisze:Zawsze moża zlecić to firmie która to wykonuje np http://prototypy.pl ja nie zlecałem bo musiałem sprawdzić czy wszystko będzie działać.
a może sam zaczniesz przyjmować zlecenia ???

nie no żartuje ale gdyby... to jestem 1

Gratuluje dobra robota .

Pozdrawiam <luzik>
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 10 sty 2012, 15:21

dodałem schematy

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 sty 2012, 20:01

Płytkę produkowałeś metodą termotransferu przy użyciu drukarki laserowej i żelazka? <mysli>

Szacun <okok> za profesjonalne podejście.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 14 sty 2012, 20:25

płytki robiłem metodą foli negatywowej która działa pod wpływem UV (ang. dry film photoresist)

jak rozpracuje elementy które są na płytce to może zrobie taką gotową w 99% czyli wystarczy przelutować główny moduł VDO, radio, i kwarc, bo tych 3 elementów poprostu nie ma łatwo dostępnych. Można kupić ale się nie opłaca.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 14 sty 2012, 21:12

zrobie taką gotową w 99%
To ja się na taką piszę :]

Gratuluję projektu i oczekiwanego efektu!

Davidovw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 08 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: Davidovw » 20 kwie 2012, 17:23

Witam chciałbym zapytać jaki jest rozmiar tych trzech śrubek Torx w kluczyku z C6
Oraz czym mogę dociąć ten metal (grot) jeżeli jest za długi

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 23 kwie 2012, 11:40

Davidovw pisze:Witam chciałbym zapytać jaki jest rozmiar tych trzech śrubek Torx w kluczyku z C6
do odkrecenia tych srubek potrzebujesz torx T5 i T6 jak na zdjęciu poniżej.
Obrazek
Davidovw pisze: Oraz czym mogę dociąć ten metal (grot) jeżeli jest za długi
Da się to zrobić pilnikiem, ja tak to robiłem za pierwszym razem, ale nie polecam tego bo kluczyk się przycinał i nie był równo w uchycie grotu. A dorobienie kosztowało mnie 10zł bez grotu a wyglada już dużo lepiej. Tylko przy dorabianiu należy powedzieć klucznikowi że ma być inny grot ten krótszy może się kłucić z nami że nie będzie pasował ale jak pokazecie do jakieo kluczyka to wtedy bedzie ok.


Postaram sie w tygodniu uzupełnić głównego posta o te dane.

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 23 kwie 2012, 14:07

Igorek zbierasz juz zlecenia?? Jak jestem chetny.
BYLO:
Audi 80
Audi A4
Audi A6
Audi A3
Audi A8
JEST:
Audi S3
Audi A6

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 23 kwie 2012, 17:14

DANIO pisze:Igorek zbierasz juz zlecenia?? Jak jestem chetny.
Będę testował teraz nową płytkę, bo prawodopodobnie będzie potrzeba tylko wlutowania 3 elementów, lub jak ktoś będzie chciał to wysyła stary kluczyk a wyśle mu już zrobiony nowy. Jednynie na miejscu należy by dorobić sobie grot.

W maju wszystko powinno być gotowe

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 23 kwie 2012, 20:12

No to czekamy na efekty.. i cenę.. chętnie bym sobie przerobił jeden kluczyk..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 26 mar 2013, 22:56

Odgrzewam .... Mozna juz zamawiac?

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 27 mar 2013, 09:52

Mam wszystkie elementy tylko muszę przetestować bo ostatnio kompletnie nie mam czasu.

Będzie to kompletny kluczyk gdzie będzie należy włożyć transponder i zakodować do auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga