Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Chłodnica oleju - naprawa wycieku G12 w 4.2

Warsztat
Blade-Karol

[ A6 C5] Chłodnica oleju - naprawa wycieku G12 w 4.2

Post autor: Blade-Karol » 06 sie 2011, 20:59

Objawy: po ok. 3-4h postoju z samochodu kapie płyn G12. Kapie z miski olejowej ze strony od pasażera lub nieco bardziej z tyłu. Z prawej strony blok przy misce olejowej ma taka jakby półkę pod kątem i jeśli to po niej ścieka z góry to jest to na pewno problem z chłodnicą oleju.

Zdjęcie chłodnicy oleju wraz ze wspornikiem alternatora w którym się znajduje: http://img9.imageshack.us/img9/8114/skanowanie0001.gif

Czas prac: zdjęcie i założenie pas przedniego i osprzętu: ok. 4-5h. Wykręcenie wspornika alternatora i chłodnicy oleju i wymiana uszczelek: ok. 2-3h - wraz z przerwą na jedzenie.

Koszt części ze zdjęcia:

12 - ok 5zł szt (są 3szt)
13 - ok 16zł szt (najważniejsza część)
15A - ok 105zł komplet
49 - ok 1zł


Zabieramy się do pracy.

1. ÂŚciągamy cały pas przedni dochodząc do momentu jakbyśmy chcieli wymieniać rozrząd. Czyli łącznie z usunięciem wspornika wiskozy i momentu silnika, cały airbox oraz należy spuścić z silnika olej oraz płyn G12 nie tylko z chłodnicy ale również i z bloku oraz samego elementu w którym mieści się chłodnica oleju (będzie to dobrze widać na zdjęciach). Na końcu odkręcamy mocowanie pod alternatorem które trzyma rurkę klimatyzacji.

Dokładny opis zdjęcia pasa przedniego itp. znajduje się w temacie wymiany rozrządu w 4.2: a6-c5-wymiana-rozrzadu-w-silniku-v8-v6- ... t32094.htm

Po tych operacjach otrzymujemy taki obraz:

Obrazek

2. Odkręcamy i wyciągamy alternator. Trzyma się na 2 śrubach. Z tylu przyczepione są do niego przewody w tym jeden wsuwany który przy późniejszym montażu będzie trzeba wpiąć przed wsadzeniem alternatora do mocowania.

3. Podpieramy silnik wspornikiem którym będzie można regulować wysokość. U mnie mechanior złapał szeroką podporą za rant misko olejowej.
4. Wykręcamy poduszkę silnika która znajduje się za alternatorem i polecam również ok. 1cm odkręcić śrubę drugiej poduszki z przodu po drugiej stronie silnika - tak żeby się nie uszkodziła jak będziemy trochę podnosili i opuszczali silnik.

Samochód bez alternatora i poduszki:

Obrazek


5. Wykręcamy filtr oleju.
6. Jeśli tego nie zrobiliśmy wykręcamy śrubkę od spuszczania płynu G12 z tego wspornika alternatora.
7. Odkręcamy i wyciągamy metalową rurkę doprowadzającą G12. Jest ona bardzo sztywna i trzeba włożyć w to trochę siły. Trzeba ją również odciągnąć trochę do góry bo później będzie przeszkadzała przy wyciąganiu wspornika alternatora.

Zaznaczona ta śruba spustowa (na czerwono), metalowa rurka (na zielono) i 2 z 5 śrub mocujących:

Obrazek


7. Odkręcamy wspornik alternatora który zarazem jest elementem chłodnicy oleju.

Schemat wspornika z ETKI:

Obrazek
Zdjęcie większej rozdzielczości: http://img9.imageshack.us/img9/8114/skanowanie0001.gif


Element ten trzyma się na 5 śrubach. 2 sa na dole (zaznaczyłem je na poprzednim zdjęciu) i 3 na górze. Pierwsza doskonale dostępna, druga trochę gorzej i trzecia może sprawić trochę problemu. Polecam trochę podnieść silnik i użyć paru przedłużek i dojść od strony zdemontowanego airbox’a. Fotka gdzie znajduje się ta śruba już z wsadzonym kluczem:

Obrazek


8. Wyciągamy wspornik alternatora. Polecam w tym momencie opuścić silnik. U mnie widać, że wąż od osłony termostatu już był nieco przygnieciony:

Obrazek

Obrazek


Widok bloku po zdemontowaniu wspornika. Widać doskonale gdzie były wkręcone śruby (niebieskie strzałki) oraz resztkę rurki która ciekła (czerwone kółko). Oczywiście trzeba ją wygrzebać razem z uszczelką:

Obrazek


A teraz zdjęcie wspornika również z resztką rurki oraz porównanie starej i nowej rurki:

Obrazek


Jeszcze raz porównanie starej i nowej rurki. Dodatkowo porównanie uszczelek. Czarna oryginalna z ASO o grubości ok. 1.8mm, zielona grubości ok. 2.5mm. Niestety Zielona była dosyć twarda i nie udało się wcisnąć rurki z ta większa gumką. Polecam poszukać wcześniej jakiejś nieco grubszej uszczelki:

Obrazek


9. Wymiana uszczelek w chłodnicy oleju.

Możemy oczywiście wymienić rurkę i jej uszczelki i wszystko złożyć ale jeśli chcemy mieć spokój na długi czas to polecam wymienić również uszczelki chłodnicy oleju która łatwo się wykręca. Zestaw tych uszczelek kosztuje ok. 105zł, a w ich skład wchodzi ta znajdująca się na wsporniku alternatora w kształcie „8”, która dobrze jest wymienić.
Pamiętajmy również o wymianie uszczelki w metalowej rurce która wchodzi we wspornik alternatora. Uszczelka ta jest identyczna jak 2 które są na tej plastikowej rurce.

Chłodnica oleju po zdemontowaniu:

Obrazek


I środek wspornika alternatora z uszczelkami.

Obrazek


W skład tego zestawu wchodzi również jakaś taka malutka uszczelka <1cm średnicy ale nie wiem gdzie ją się wsadza więc mi została.

10. I składamy wszystko z powrotem <rotfl>
Jak wymieniliśmy wszystkie uszczelki możemy wszystko zacząć skręcać. Polecam wysmarować nowa plastikową rurkę silikonem tak aby dodatkowo on uszczelnił ją w razie jakby w przyszłości tak popękała.


Wszystko ogarnięte profesjonalnie i za bardzo sensowne pieniądze w warsztacie: http://motogajdy.pl/ (mechanika + klimatyzacja)
Robiłem tam również rozrząd :>

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 04 gru 2011, 10:19

ÂŚwietnie napisane.

Mam ten sam silnik i ten sam problem :)

Wszystko robię sam, ale tego chyba nie dam rady.

Można wiedzieć ile Cię wyniosło ?

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 04 gru 2011, 13:31

Napisałem na początku tematu:

Czas prac: zdjęcie i założenie pas przedniego i osprzętu: ok. 4-5h. Wykręcenie wspornika alternatora i chłodnicy oleju i wymiana uszczelek: ok. 2-3h - wraz z przerwą na jedzenie.

Koszt części ze zdjęcia:

12 - ok 5zł szt (są 3szt)
13 - ok 16zł szt (najważniejsza część)
15A - ok 105zł komplet
49 - ok 1zł

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 04 gru 2011, 14:45

Blade05 pisze:Napisałem na początku tematu:

Czas prac: zdjęcie i założenie pas przedniego i osprzętu: ok. 4-5h. Wykręcenie wspornika alternatora i chłodnicy oleju i wymiana uszczelek: ok. 2-3h - wraz z przerwą na jedzenie.

Koszt części ze zdjęcia:

12 - ok 5zł szt (są 3szt)
13 - ok 16zł szt (najważniejsza część)
15A - ok 105zł komplet
49 - ok 1zł
Koszty częsci to ja znam i już je skalkulowałem :)

Chodzi o tę część :

"Wszystko ogarnięte profesjonalnie i za bardzo sensowne pieniądze w warsztacie: http://motogajdy.pl/ (mechanika + klimatyzacja) "

Czyli ile robocizna / roboczogodzina

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 04 gru 2011, 17:18

Najlepiej dzwoń i pytaj, bo nie chcę wprowadzać jakiegoś zamieszania. Mi tam przy okazji ogarniali rozrząd i parę innych pierdoł. Ogólnie był to cały dzień roboty ale wątpię żeby gdzieś ogarnęli to taniej...


BTW Wiem ze niedawno było u nich na ogarnianiu wycieków itp granatowe Audi S6 przerobione wizualnie na RS6. Akurat byłem tam na chwile po zimówki. Będę wdzięczny za kontakt właściciela samochodu ;))

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 31 sty 2013, 12:55

Dobry manual wiedza się przyda bo ten wyciek z tej chłodniczki nieźle upierdliwy jest.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 15 lut 2013, 12:36

ogarnięte 2 tyg. temu, bez demontażu przodu, roboty na parę godzin, u mnie doszedł przy okazji alternator. Jeśli ktoś potrzebuję, chętnie taką usługę wykonam.

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 06 lis 2013, 13:31

Jestem właśnie w trakcie zabiegu :] manual się przydał <okok>
a poniżej cennik ASO niezbędnych elementów:
1. rura wodna 077117411A (1 szt.) - 21,05zł
2. pierścień uszczelniający 077121437 (1 szt.) - 14,33zł
3. zestaw uszczelek 077198405 (1 szt.) - 138,92zł

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 09 lis 2013, 17:33

woj_b, Odjeżdzałeś przodem czy nie?
Mnie czeka ten zabieg w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 09 lis 2013, 17:47

gacek197 pisze:Odjeżdzałeś przodem czy nie?
co masz na myśli? Zrobiłem to tak jak Blade05 opisał.

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 09 lis 2013, 18:10

Shark pisze:bez demontażu przodu
Więc sie zastanawiam jak jest lepiej <mysli>

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 09 lis 2013, 18:27

gacek197 pisze:Więc sie zastanawiam jak jest lepiej <mysli>
ja robiłem to po raz pierwszy więc nie kombinowałem i zrobiłem sprawdzonym sposobem. Patrząc na ilość miejsca jakie pozostaje nam na dojście do chłodnicy oleju to wątpię, że małe chińskie rączki by sobie poradziły bez ściągania przodu <mysli> . Musisz podpytać kolegę Shark jak on to zrobił bo sam jestem ciekawy.

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 09 lis 2013, 19:05

Więc nie będe kombinował i odjade przodem :)

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 26 lut 2014, 22:02

przydatny temacik <okok>
wyciek naprawiony <lol>
S6C5 manual - jest

smolaa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2011, 14:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smolaa » 12 sty 2015, 08:10

Panowie czy ktoś mógłby foteczki zaktualizować? U mnie ten sam problem, na razie dolewam płynu ale w końcu trzeba się będzie za to zabrać.
TDI < V8 PB

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga