Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 15 lut 2016, 20:01

bendzji pisze:no ale jak ty nie masz FIS to obudowa z szybką nie podejdzie
bendzji, wielkie podziękowania za tą wypowiedź.
Zacząłem się zastanawiać o którą szybkę Ci chodzi i nagle mnie oświeciło...
Nie wiem jak mogłem nie zaczaić, że skoro zamawiany licznik ma elektroniczną godzinę i jest od diesla, to moja tarcza (benzyna i analogowy) nie będzie pasować <glupek> ...kuźwa mać.

[ Dodano: 2016-02-15, 20:01 ]
Czy 4B0 920 931 E będzie pasował? ..tak pytam dla pewności bo zupełnie już głupiałem ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 lut 2016, 20:26

Masz auto z 97' więc najłatwiej będzie jak będziesz szukał licznika 4b0 919 880(lub 881), sprawdź jakie masz immo u siebie, bo występowały liczniki z końcówka 880A co miały immo1. Jeśli to za bardzo szczegółowe info to szukasz licznika bez CAN czyli taki z analogowym zegarkiem. Sprawa tego czy diesel czy benzyna to tylko zmiana tarcz ale lepiej nie rozbierać pewnie licznika i szukać takiego który będzie najbliżej Twojego ze sprawnym Fisem. Powodzenia.

bendzji, pisałeś o licznikach z końcówką X, czy np 4b0 919 881 AX będzie miał w 100% FIS pozbawiony defektów liczników z np końcówką A?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 lut 2016, 23:29

pewność będzie taka że wymieniony w serwisie na nową/zregenerowaną fabrycznie część - czyli na pewno młodsza niż z montaży w fabryce , czy lepsza/poprawiona hmmm... pewno tak


immo1 był do numeru nadwozia 4B-W-079072 , a immo2 od numeru nadwozia 4B-W-061283 - czyli sie zazębiają , we wlepce może być kod SA9 - to immo2

Aha 880 to immo1 , 881 juz immo2 - w razie czego to kwestia wymiany pestek i powinno chodzić

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 lut 2016, 19:16

bendzji pisze:pewność będzie taka że wymieniony w serwisie na nową/zregenerowaną fabrycznie część - czyli na pewno młodsza niż z montaży w fabryce , czy lepsza/poprawiona hmmm... pewno tak
Czyli ten 4B0 920 931 E będzie pasować (elektronicznie) do mojej Audicy czy nie? ...ktoś wie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lut 2016, 19:26

To jest licznik z elektronicznym zegarkiem - czyli czeka cię to co Ci już pisałem

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 lut 2016, 19:47

Wymiana transponderów, inna wtyczka (szara, nie czerwona), emulator czujnika poziomu oleju... tyle pamiętam :) Ale z tego co mi user Fazzi odpisywał, to niektórych liczników nie da się przekodować na analogową transmisję obrotów silnika.
Czy tego w/w się da przekodować?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lut 2016, 20:32

i jeszcze przekładanie pinów między wtyczkami <okok>



tego się da na 99% - jest to licznik z lat 2000-2001

z poliftami może być czasem różnie , zwłaszcza z softem nowszym niż D12

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 lut 2016, 19:39

Mnie dziś przyszedł licznik, FIS w stanie idealnym, podłączyłem go i wszystko prawie bangla. Wszystko tzn dalej mam problem ze spalaniem, tj chwilowe podczas buta nie skacze gwałtownie tylko zbliża się ze 14 do 17L /100, średnie podczas krótkiej przejażdżki wzrosło z 10 do 15, nie wiem czy ja coś źle podpiąłem czy coś ale przestrzeliłem kabel z 81 pinu kompa do 10pinu wtyczki pierwszej od strony kierowcy i było OK, czy kodowanie licznika ma wpływ na to? W środę będę patrzył jeszcze co i jak jest nie tak. Ktoś podpowie jakie powinien mieć kodowanie mój licznik? Teraz mam 01044, i nie jestem tego pewny, czy nie powinno być 01042?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lut 2016, 22:44

jak masz licznik z analogowym zegarkiem to kodowanie 01042

sygnał spalania jest w pinie 25 niebieskiej wtyczki w liczniku z elektronicznym zegarkiem

w liczniku z analogowym zegarkiem w pinie 1 czerwonej wtyczki


więc chyba coś nie tak podpiąłeś ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 lut 2016, 22:51

Sygnał idzie na pierwszy pin czerwonej wtyczki do 81 pinu kompa, po odpięciu spalanie skoczyło na 51, więc połączenie OK, czy kodowanie wpływało by na spalanie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lut 2016, 22:56

tak wpływa

aha o tym pinie 10 to chodziło ci wtyczkę przy ecu pomarańczową

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 lut 2016, 23:00

Tak, idzie z 81 pinu ECU do wtyczki za kompem(koloru nie pamiętam ale pierwsza od strony kierowcy) po pinu nr 10. Z tego żółtego kabla pociągnąłem żyłę do czerwonej wtyczki do licznika na pin nr 1. Rozpiąłem w razie W ale na dniach powrócę i zmienię to kodowanie. Zobaczymy

bendzji, proszę jeśli masz możliwość sprawdzić czy dla ME 7.5 pin spalania jest taki sam jak u Ciebie czyli dla 7.1.

Problem rozwiązany, mea culpa, błędne kodowanie.

Wojtek WWL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 cze 2015, 09:04
Lokalizacja: kobylka WWL

Post autor: Wojtek WWL » 19 mar 2016, 14:22

bendzji, dziekuje za pomoc , jak juz pisalem ogarnelo sie cacy wszystko w 931
<radocha> <piwo> <piwo> <piwo>

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 31 mar 2016, 01:20

Wiec tak pacjent moje a6 c5 97r automat 2.4 benzyna, oznaczenia nie znam dokladnego, ale zamieszczam foto Obrazek kupilem takie zegary KLIK oznaczenie "4BO919880A" czy zegary beda normalnie wspolpracowac z moim autem, jakie przerobki trzeba zrobic, co ewentualnie zakupic (kostki, przewody) wiem ze manetke musze zmienic, czy przewody pod sterowanie bede mial w aucie czy trzeba dorabiac, manetka musi byc jakas specjalna z lat produkcji czy oznaczenie? Wydaje mi sie ze ktos kiedy przy moich zegarach robil, poniewaz po przekreceniu zaplonu zapala sie podswietlenie zegarow, to chyba nie jest normalne...? Kluczyki mam Rybki. Czy immobiliser bedzie taki sam i wystarczy tylko przypisac kluczyki? Cos kiedys wyczytalem ze mozna jakos po zegarku poznac immo tzn czy ma same kreski czy cyferki, jak i na moich tak i na kupionych sa cyferki 3,6,9,12. Sprawa jest o tyle istotna ze zegary sa w polsce i w przyszlym tygodniu beda u mnie, wiec musze za jednym zamachem zamowic wszystko potrzebne do montazu bo pozniej bede musial ponad miesiac czekac na brakujace czesci. jeszcze pytanie o ta kostke czerwona ona jest w aucie? czy musze ja dokupic? jezeli tak to gdzie? mam do komunikacji ELM 327 czy za jego pomoca odczytam pin z zegarow i przypisze ewentualnie kluczyki? Dzieki wielkie za odpowiedz. Pozdrawiam Wojciech

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 mar 2016, 16:32

potrzebujesz Vag KKL , ELM nie zagada z VAGCOM raczej

podaj VIN lun potrzebny numer zegarów starych , albo kod z wlepki

Aha ale 4B0919880A - to immo1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl