[ A6 C6] Swap Hamulce Porshe Cayenne 6-tłoczkowe tarcza 330-
[ A6 C6] Swap Hamulce Porshe Cayenne 6-tłoczkowe tarcza 330-
Witam, dziś chciałem omówić sprawę wymiany fabrycznych zestawów hamulcowych na solidniejsze.
Ja w swojej A6 S-line mam zamontowane fabrycznie tarcze 346mm, jednak jak się okazuje z racji ich małej grubości są one narażone na odkształcenia - moje już biją. Zresztą nie jestem jedyny bo dotarłem już do wielu podobnych mi przypadków i chyba Audi wypuściło troszkę wadliwe tarcze.
Tak więc mógłbym wymienić hamulce na mniejsze 312mm które są szerzej stosowane w tym modelu ale było by to cofanie się i wolę coś lepszego.
I tutaj jest kilka możliwości:
Najtaniej założyć używane hamulce od S6 z 4 tłoczkowymi zaciskami i tarczami 385mm - mieszczą się w 19" felgach :D należy jednak dołożyć inną piastę i łożysko koszt ~ 3000zł
Następnie można wymienić na 6 tłoczkowe zaciski z Porsche Cayenne te pasują plug&play ale potrzebne są adaptery + tarcze wentylowane najlepiej 350mm, jednak nikt ich nie produkuje by pasowały zarówno do zwrotnicy z A6c6 i do tego zacisku z Porsche. Ale można je zrobić na zamówienie w firmie AM-Brakes . Ktoś je już założył bo mam i dodaję ich zdjęcie:
koszt ~ 4500zł
W razie pytań tematem zajmował się również kolega Sid/Ewandy z mojego byłego A4forum, lub Streetracingforum tutaj jego strona internetowa: http://www.s4sid.pl/701.html
W dziale części można znaleźć mnóstwo podzespołów pasujących także do innych modeli audi oraz do ich przeróbki
Ostatnią możliwością jest zestaw z RS6 C6
Tutaj koszty są większe ~ 4500 - 6500tys zł ale otrzymujemy 6-tłoczkowe zaciski i tarcze 390mm które również wymagają przynajmniej 19" felg
Ja w swojej A6 S-line mam zamontowane fabrycznie tarcze 346mm, jednak jak się okazuje z racji ich małej grubości są one narażone na odkształcenia - moje już biją. Zresztą nie jestem jedyny bo dotarłem już do wielu podobnych mi przypadków i chyba Audi wypuściło troszkę wadliwe tarcze.
Tak więc mógłbym wymienić hamulce na mniejsze 312mm które są szerzej stosowane w tym modelu ale było by to cofanie się i wolę coś lepszego.
I tutaj jest kilka możliwości:
Najtaniej założyć używane hamulce od S6 z 4 tłoczkowymi zaciskami i tarczami 385mm - mieszczą się w 19" felgach :D należy jednak dołożyć inną piastę i łożysko koszt ~ 3000zł
Następnie można wymienić na 6 tłoczkowe zaciski z Porsche Cayenne te pasują plug&play ale potrzebne są adaptery + tarcze wentylowane najlepiej 350mm, jednak nikt ich nie produkuje by pasowały zarówno do zwrotnicy z A6c6 i do tego zacisku z Porsche. Ale można je zrobić na zamówienie w firmie AM-Brakes . Ktoś je już założył bo mam i dodaję ich zdjęcie:
koszt ~ 4500zł
W razie pytań tematem zajmował się również kolega Sid/Ewandy z mojego byłego A4forum, lub Streetracingforum tutaj jego strona internetowa: http://www.s4sid.pl/701.html
W dziale części można znaleźć mnóstwo podzespołów pasujących także do innych modeli audi oraz do ich przeróbki
Ostatnią możliwością jest zestaw z RS6 C6
Tutaj koszty są większe ~ 4500 - 6500tys zł ale otrzymujemy 6-tłoczkowe zaciski i tarcze 390mm które również wymagają przynajmniej 19" felg
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2014, 23:00 przez Danielsnm, łącznie zmieniany 9 razy.
fajnie mieć audi
- sir KENnY XVIII
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 314
- Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jest to niezły pomysł i należało by zainwestować wtedy w tarcze "pływające" odporne na odkształcenia, jednak nadal nic nie poradzimy wtedy na ich grubość bo zacisk nas nie puścikamilos_69 pisze:Jest jeszcze opcja żeby kupić KONKRETNE tarcze zachowując obecny rozmiar bo faktycznie te ori montowane w c6 to śmiech na sali jest.
[ Dodano: 2011-05-13, 23:05 ]
A tutaj inna modyfikacja wykonana przez kolegę z Anglii. Na szczególna uwagę zasługuje przeróbka tylnych hamulców w których dodano kolejny zacisk nie ingerując w ten z elektrohydraulicznym hamulcem ręcznym.
http://www.rsfabrications.com/2010/10/0 ... onversion/
Więcej zdjęć z opisem w jęz. angielskim znajdziecie na tej stronie:
http://www.rsfabrications.com/2010/10/0 ... onversion/
fajnie mieć audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
hamulce
widze ze ktos skopiowal moje zdjecia z allegro bo to moj zestaw na sprzedaz.Ten od gory na szarym Audi z Porsche
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
hamulce
bo wole miec wieksza tarcze zeby uciekalo cieplo...w aso mam za darmo caly uklad hamulcowy nowy od audi s6 z tarcza 385x tak wiec ten zostaje na sprzedaz i za ten co sprzedam kupie jakis na tyl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
hamulce
bo aso jest winne mi cos ale to inna historia i zakupilem sobie wlasnie ten caly kompletny uklad hamulcowy od s6. w poniedzialek bede montowal na auto te hamulce oraz felgi z oponami 19 cali spoken rotor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja również zostałbym przy wymianie tarcz na lepsze i myślę że byłoby po problemie
ja mam pośrednie od ski i hamuja bardzo dobrze... jesli więc wymiana tarczy załatwi problem z jej biciem to chyba zbędne generowanie kosztów żeby zmieniać wszystko.
To Audi wypuściło bubel... tarcze z innej firmy ale dobre jakościowo i znoszące wyższą temperaturę mimo takiej samej grubości mogą w ogóle nie być podatne na odkształecenia
ja mam pośrednie od ski i hamuja bardzo dobrze... jesli więc wymiana tarczy załatwi problem z jej biciem to chyba zbędne generowanie kosztów żeby zmieniać wszystko.
To Audi wypuściło bubel... tarcze z innej firmy ale dobre jakościowo i znoszące wyższą temperaturę mimo takiej samej grubości mogą w ogóle nie być podatne na odkształecenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
hamulce
moja seria miala 347mmm a teraz mam 350mm i zacisk 6 tloczkowy . Dzisiaj juz wymieniaja uklad hamulcowy od audi s6 i tarcze ma 385mm i 4 tloczkowy. Hamulec musi byc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
heble
ja mialem 347mm tarcze i moglem zalozyc 17 calowe felgi ale oczywiscie mam zima 18 lato 19 juz teraz