P.S. A moze jest ktoś na forum z moich okolic(lubelskie i czesciowo mazowieckie)kto mialby wiedze na temat tych silnikow i zechcialby zerknac okiem
[A6 C5 2.5TDI AFB]Wypadła dzwigienka hydropopychacza
[A6 C5 2.5TDI AFB]Wypadła dzwigienka hydropopychacza
Witam wszystkich po baaaardzo krótkiej przerwie i znowu prosze o rade.Niedawno dokładnie przed swietami BN auto odmówiło posluszenstwa,jak sie okazało uszkodzona elektronika pompy wtryskowej.Naprawiłem,zapłacilem iiiii...pojeżdziłem niecałe dwa tygodnie i znowu problem.Przez dwa lata mozna powiedziec ze nic sie nie działo,a tu nagle...
Ale do rzeczy:Po jezdzie zostawiłem autko na podworku,jakies 2 godz.Samochod do zgaszenia pracował normalnie.Po 2 godz.chciałem wprowadzic go do garazu,odpalam a tu slychac jak "klepie"zawor.Od razu go zgasiłem i wepchnąłem do garazu.Zdjąlem pokrywe i oczywiscie zobaczyłem ze na jednym hydropopychaczu nie ma dzwigienki,lezala na dole.Nastepnego dnia przywiozlem mechanika który stwierdzil ze walki sa jeszcze w naprawde nie glupim stanie i wcale nie musi to byc wina wypadniecia dzwigienki.Na pozostalych hydropopychaczach stwierdził luz i dodal ze najprawdopodobnie zabraklo cisnienia oleju,ponieważ kilka hydropopychaczy mozna "podniesc"lekko do gory a one samowolnie bez zadnego oporu spadaja na dol.I tak ma podobniez szczescie ze nie polecialo wiecej.Prosze kazdego kto mial moze podobna awarie o rade co i w ktorej kolejnosci sprawdzic.Co moglo byc tego przyczyna jezeli nie wałki.Czy jest sens wymiany samej hydrauliki,oczywiscie po sprawdzeniu cisn.oleju tylko jak i to sprawdzic.Bardzo prosze o pomoc bo koncowka tamtego roku i poczatek tego daly mi sie mocno we znaki.Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich
P.S. A moze jest ktoś na forum z moich okolic(lubelskie i czesciowo mazowieckie)kto mialby wiedze na temat tych silnikow i zechcialby zerknac okiem
P.S. A moze jest ktoś na forum z moich okolic(lubelskie i czesciowo mazowieckie)kto mialby wiedze na temat tych silnikow i zechcialby zerknac okiem
było- A6 2.5 v6 tdi
jest- 330d
jest- 330d
Dziekuje za zainteresowanie Piotrus.Zdaje sobie sprawe z tego ze trudno bedzie wskazac przyczyne przez internet,a nawet bedzie to niemozliwe,ale powiedz mi tylko jedno czy taka sytuacja(wypadniecie tej dzwigienki) moze miec miejsce przy dobrych walkach,czy faktycznie brak oleju spowoduje az taki luz???Moze to banalne pytanie,ale to moje pierwsze auto z hydropopychaczami i powiem szczerze ze nie zaglebialem sie w ich "szczegolowe" dzialanie nie wiedzac ze moze byc to przydatne.Autko i tak na razie stoi w garazu do nastepnego miesiaca z prostej przyczyny...brak dalszych srodkow
ale moze odpowiedz na to pytanie dała by troche spokoju
Co do oleju to poziom max.A co do tych zaworkow zwrotnych to gdzie ich szukac???
Pozdrawiam Kuba
Pozdrawiam Kuba
było- A6 2.5 v6 tdi
jest- 330d
jest- 330d
miałem to samo co u Ciebie tylko umnie wypadło 5 dzwigienek ale auto jezdziło i paliło i nie stukało nie wiem jak to mozliwe ale tak było i wałki sąoki nie wytarte mechanik stwierdził ze padła chydraulika kupiłem nową chydraulike i nie tylko jutro mam odebrac auto od mechanika ale nie pytaj ile mam zapłacic 
Dziekuje jeszcze raz i zrobie dokladnie tak jak piszesz Piotrus.Co do kolegi Ninja prosze napisz jak tam po odbiorze auta i konkretnie co u Ciebie było wymienione i oczywiscie jak autko chodzi po wymianie hydrauliki,o koszta niechce sie pytac ale musze bo trzeba sie znowu do tego przygotowac,z gory jeszcze raz wielkie dzieki Panowie.
było- A6 2.5 v6 tdi
jest- 330d
jest- 330d
Witam,kollegów.Miałem tez przygode z dzwigienką która wypadła.Mechanik po diagnozie stwierdził (wałki ok ,smarowanie ok)do wymiany hydropopychacze,stare były jak flak przez co niby wypadła dzwigienka.po wymianie inna praca silnika tj nie klekoce:)))oczywiscie dzwigienik kolego kup firmy INA a nie jakies podróbki.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
u mnie była podobna sytuacja.auto straciło moc pojechałem do mechanika i okazało się że jakiś czujnik, mówiłem im żeby przy okazji zerkneli na wałki, co się okazało to nie wina czujnika tylko właśnie wypadła dzwigienka czy coś tak.
musiałem wymienić wszystko-wałki,hydraulika,rozrząd,idt.
koszt lepiej nie mówić.
musiałem wymienić wszystko-wałki,hydraulika,rozrząd,idt.
koszt lepiej nie mówić.
dzieki za odzew.Słuchajcie jak powiedział Piotrus wymieniam całą hydraulike.Ostatnio majac wolna sobote sciagnalem jeszcze lewa pokrywe(od kierowcy)(za duzo myslalem o tym czy stan wałkow po drugiej stronie jest taki sam)Okazało sie na szczescie ze jest tak samo jak na prawej.Kamien spadl mi z serca,ale zauwazylem jedna rzecz:hydropopychacze na tej wlasnie stronie nie maja luzów,wyglada wiec na to ze zabrakło cisnienia oleju na prawej stronie.Czy te zaworki zwrotne oleju sa dwa i czy kazdy z nich odpowiada za swoja strone.Hydraulika oczywiscie INA+odma.Jezeli zaloże nowa hydraulike moge zaryzykowac zmiane oleju na pelny syntetyk,poniewaz autko kupywalem z zalanym polsyntetykiem 10W40 castrola i taki tez lalem zmieniajac co 8-max10tys km.Prosze o rady i z gory dzieki,pozdrawiam
było- A6 2.5 v6 tdi
jest- 330d
jest- 330d
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
V6 tdi posiada dwa zawory zwrotne, więc pewnie jeden odpowiada za lewą a drugi za prawą głowicę. Zawory zwrotne umieszczone są tutaj:majek82 pisze:dzieki za odzew.Słuchajcie jak powiedział Piotrus wymieniam całą hydraulike.Ostatnio majac wolna sobote sciagnalem jeszcze lewa pokrywe(od kierowcy)(za duzo myslalem o tym czy stan wałkow po drugiej stronie jest taki sam)Okazało sie na szczescie ze jest tak samo jak na prawej.Kamien spadl mi z serca,ale zauwazylem jedna rzecz:hydropopychacze na tej wlasnie stronie nie maja luzów,wyglada wiec na to ze zabrakło cisnienia oleju na prawej stronie.Czy te zaworki zwrotne oleju sa dwa i czy kazdy z nich odpowiada za swoja strone.Hydraulika oczywiscie INA+odma.Jezeli zaloże nowa hydraulike moge zaryzykowac zmiane oleju na pelny syntetyk,poniewaz autko kupywalem z zalanym polsyntetykiem 10W40 castrola i taki tez lalem zmieniajac co 8-max10tys km.Prosze o rady i z gory dzieki,pozdrawiam

lepsze foto:

by carlnova
nr 3 -zawór zwrotny lewej głowicy
nr 8 -zawór zwrotny prawej głowicy
Jeśli zdecydujesz wymienić zawory zwrotne to kupuj koniecznie dwa (ASO 90zł/szt), roboty będzie sporo, bo trzeba wymontować podstawę filtra olejowego a zaworki zwrotne są jakby pod odmą
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Zawory zwrotne...wiecie ze zadzwonilem dzisiaj do ASO i gosc po rozmowie telef.i konsultacji z mechanikami(trzymał mnie na lini z 15min :-D )poinformowal mnie ze takie cos nie wystepuje w tych motorach,tzn.dokladnie brzmialo to tak:nic nam o tym nie wiadomo... :?:
? :?: :?: Zamurowało mnie ale moze faktycznie nazywa sie to jakos inaczej,a ja mu to zle wytlumaczylem.Gdzie Wy to kupowaliscie i jaka konkretnie nazwe nosi?Tak wogole człowiek mnie zaskoczył checia pomocy.Zadzwonilem aby zapoznac sie z cenami czesci,a rozmowa zakonczyla sie na prawdopodobnych diagnozach,poprostu chcial mi bezinteresownie pomoc,aaaa i obalil mit o wycierajacych sie walkach.Wedlug niego cała wine za to przejmuja dzwigienki ktore sie wycieraja "szarpiac"nastepnie krzywki.Teoria w zasadzie rozsadna i pocieszajaca
pozdrawiam Kuba
pozdrawiam Kuba
było- A6 2.5 v6 tdi
jest- 330d
jest- 330d
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Dokładnie, dlatego wrzuciłem tutaj screena z ETKI, abyś miał widoczne numery zaworka i to nazywa się zawór zwrotnyRaf4rb pisze:Zadzwoń jeszcze raz i zapytaj o taki numer części: 059 103 175 F, kolega Levuss pokazał go ładnie na rysunku, ciekawe co na to powiedzą?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
citrin
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Wiesz co....jak sie śledzi tematy na naszym forum dot. wałków i ich wycierania, to nasi koledzy,bardziej/bardzooo doświadczeni, bardzo często wskazuja na dźwigienki, hydropopychacze no i układ smarowania (zaworki) o którym mowa w tym temacie.majek82 pisze:Wedlug niego cała wine za to przejmuja dzwigienki ktore sie wycieraja "szarpiac"nastepnie krzywki.Teoria w zasadzie rozsadna i pocieszajaca
Jeszcze tak w ramach OT dot wałków, musze sie zmobilizować i przestudiować to ze zwiększenie twardości (mniejsza o jednostki) z poziomu np.: 55 do 57 daje aż tak wielkie różnice w przebiegach.......Kiedyś coś tam zamieszcze
No i teraz powrót do tematu.: może w większości przypadków, za w/w zużycie odpowiada właśnie hydraulika zaworowa. Pozdrawiam :-D
-
smoke
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 140
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
- Imię: Smotek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Witam dołączę się do tematu bo też przymierzam się do wymiany hydrauliki i tu moje pytanie czy taki zestaw kuty i INA jest dobry czy szukać czegoś innego? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=900767760 I czy jeśli wałki są w przyzwoitym stanie też należy je wymieniać od razu? :shock: Bo wiadomo koszt w tedy wzrasta sporo
!
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Witajsmoke pisze:Witam dołączę się do tematu bo też przymierzam się do wymiany hydrauliki i tu moje pytanie czy taki zestaw kuty i INA jest dobry czy szukać czegoś innego? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=900767760 I czy jeśli wałki są w przyzwoitym stanie też należy je wymieniać od razu? :shock: Bo wiadomo koszt w tedy wzrasta sporo!
Ja właśnie od tego sprzedawcy kupowałem ten sam zestaw hydrauliki i jest ok, masz dwa lata gwarancji. Co masz na myśli mówiąc wałki w przyzwoitym stanie?. Rozumiem, że noszą już ślady zużycia. Jeśli się nie mylę to niestety, ale lepiej byłoby wymienić cały komplet tzn. hydraulika+wałki, bo jak teraz na wykoszone wałki wsadzisz nową hydraulikę to przy późniejszej wymianie wałków może się okazać, że znowu musisz wydać ponad 1000pln na nową hydraulikę.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
citrin
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ten "przyzwoity stan", jak piszesz, trza ocenić fachowym okiem i dobrzeby było ocenić także za pomocą przystosowanych do tego urządzeń pomiarowych, co pewnie niektóre zakłady są w nie wyposażone. Niewątpliwie ,fachowe oko potrafi odrazu stwierdzić czy zostaja wałki czy niesmoke pisze:I czy jeśli wałki są w przyzwoitym stanie też należy je wymieniać od razu?










