[C5]SWAP 255x10 -->280x22
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
[C5]SWAP 255x10 -->280x22
Witam wiem ze było wiele tematów na ten temat ale wolałbym się upewnić. Posiadam tarcze hamulcowe 255x10mm, chciałbym zamontować 280x22mm. Co będzie potrzebne? Są tematy ale dotyczą one w większości 2.7BiT albo swap z tylnych tarcz 245x10m...
Opieram się na tym temacie (głównie 10-ta strona)(komentarz: Irekk) lecz nie mam pewności czy ten sam setup podejdzie pod moją konfiguracje? Podobno są różnice z tego co wyczytałem a im więcej czytam na ten temat to coraz mniej wiem...
Pacjent Audi A6 C5 2.5TDI Quattro 132kw/179km AKE rok 2002
Panowie pomożecie?
Pozdrawiam
Opieram się na tym temacie (głównie 10-ta strona)(komentarz: Irekk) lecz nie mam pewności czy ten sam setup podejdzie pod moją konfiguracje? Podobno są różnice z tego co wyczytałem a im więcej czytam na ten temat to coraz mniej wiem...
Pacjent Audi A6 C5 2.5TDI Quattro 132kw/179km AKE rok 2002
Panowie pomożecie?
Pozdrawiam
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Po co Ci zmieniać tarcze na inny rozmiar? ...słabo hamuje?
Kup porządnej jakości tarcze i klocki, zmień płyn w układzie hamulcowym, sprawdź sprawność serwo oraz rozkład siły hamowania i ewentualnie napraw, a potem obowiązkowo pojedź na stacje kontroli. ...i to w zasadzie wszystko.
Kup porządnej jakości tarcze i klocki, zmień płyn w układzie hamulcowym, sprawdź sprawność serwo oraz rozkład siły hamowania i ewentualnie napraw, a potem obowiązkowo pojedź na stacje kontroli. ...i to w zasadzie wszystko.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 16:26 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
Zapytałem tylko co by było potrzebne do swapa. Seryjne hamulce? Dla mnie to chłam, nie hamuje tak jak powinno a tylko spowalnia, często jeżdżę w trasy załadowany po sam dach i uwierz że seryjne hamulce po mocniejszym hamowaniu wymiękają Niestety to jest bolączka A6-stek, dlatego dużo się mówi o zmianie średnicy tarcz na większe gdyż standardowe hamulce nadają się jedynie na spokojne przejażdżki wokół komina. Do prędkości autostradowej + zapchany samochód aż po dach to aż ciary przechodzą na myśl o gwałtownym hamowaniu. (takie jest moje zdanie)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Skoro to taki chłam, to po co jeździsz takim chłamskim autem? Zaprojektuj swoje, skoroś taki "mądry".
Nie mówię o tarczach montowanych kiedyś w fabryce, tylko o dzisiejszych dobrych tarczach oczywiście w rozmiarze przewidzianym przez producenta pojazdu. ..to jest pierwsza sprawa.
Druga to taka, że A6 nie jest samochodem dostawczym.
3. Przez 16 mies zrobiłem 23kkm swoją A6, ale mimo to nie wiem jak tarcze potrafią wymiękać.
4. To nie jest żadna bolączka, tylko zaniedbanie auta, a konkretnie ukł. hamulcowego.
Zap***laj tak dalej przeładowanym samochodem, a wyp****sz sie choćbyś miał nawet 500mm tarcze.
Nie mówię o tarczach montowanych kiedyś w fabryce, tylko o dzisiejszych dobrych tarczach oczywiście w rozmiarze przewidzianym przez producenta pojazdu. ..to jest pierwsza sprawa.
Druga to taka, że A6 nie jest samochodem dostawczym.
3. Przez 16 mies zrobiłem 23kkm swoją A6, ale mimo to nie wiem jak tarcze potrafią wymiękać.
4. To nie jest żadna bolączka, tylko zaniedbanie auta, a konkretnie ukł. hamulcowego.
Zap***laj tak dalej przeładowanym samochodem, a wyp****sz sie choćbyś miał nawet 500mm tarcze.
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
To do czego wykorzystuje swoje auto Ciebie nie powinno to obchodzić, no wybacz ja w ciągu 16 miesięcy robię ok. 60tysiecy więc różnica jest i nie mam zamiaru co 15 tysięcy wymieniać przepoconych już tarcz i klocków. Taki mądry jesteś to wymieniaj sobie tarcze i nie tylko po swojemu zamiast prawić tutaj swoje teorie. Jesteśmy na forum przypominam. Nie pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-03-21, 19:08 ]
enduro7, zgadzam się z Toba, przecież nie bez powodu ludzie narzekają na słabe hamulce w tych modelach. Auto ważące blisko 2tony a tarcze z tyłu jak w Fiacie
[ Dodano: 2016-03-21, 19:08 ]
enduro7, zgadzam się z Toba, przecież nie bez powodu ludzie narzekają na słabe hamulce w tych modelach. Auto ważące blisko 2tony a tarcze z tyłu jak w Fiacie
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
No oczywiście, to jest forum - tu prowadzi się dyskusje - tu każdy wypowiada swoje zdanie.
Nie przechwalaj się, że robisz 60tys w tyle co ja 23, bo zdaje się, że mam prawko jakieś 12lat dłużej, więc i tak mnie nie przelicytujesz.
Nie obchodzi mnie do czego używasz swoje auto. Chodziło mi tylko o wyjaśnienie, że każde przeładowane auto nie zachowuje się w zupełności tak jak powinno. I to samo dotyczy hamulców - podczas wytracania prędkości muszą pracować ponad swoją normę (większa masa czyli większa bezwładność), więc to dla mnie zrozumiałe, że bardziej się grzeją.
Cokolwiek byś nie zrobił, to proponuję więcej rozwagi, ostrożności i ograniczonego zaufania w SPAM do innych uczestników drogi, a przede wszystkim spokojniejszej jazdy.
Jakby nie było, to przednie tarcze pracują najciężej. Tylne tylko trochę im pomagają dbając jednocześnie o stabilność tylnej części pojazdu, więc nie muszą być takie jak z przodu.
PS.
Czy słyszałeś takie stwierdzenie, że "auto prowadzi się tyłem, natomiast przodem tylko kieruje"?
Na pierwszy rzut wydaje się głupie i bezsensowne, jednak to sama prawda.
Nie przechwalaj się, że robisz 60tys w tyle co ja 23, bo zdaje się, że mam prawko jakieś 12lat dłużej, więc i tak mnie nie przelicytujesz.
Nie obchodzi mnie do czego używasz swoje auto. Chodziło mi tylko o wyjaśnienie, że każde przeładowane auto nie zachowuje się w zupełności tak jak powinno. I to samo dotyczy hamulców - podczas wytracania prędkości muszą pracować ponad swoją normę (większa masa czyli większa bezwładność), więc to dla mnie zrozumiałe, że bardziej się grzeją.
Cokolwiek byś nie zrobił, to proponuję więcej rozwagi, ostrożności i ograniczonego zaufania w SPAM do innych uczestników drogi, a przede wszystkim spokojniejszej jazdy.
I życzę Ci abyś za 5+ lat mógł napisać to jeszcze raz, bo tamte zdanie nie miało za zadanie Cie obrazić, a sprowokować do zastanowienia się i wysunięcia wniosków.Lukasz24815 pisze:Nie pozdrawiam.
Moje waży niecałe 1,5 tony, więc nie wiem skąd ta różnica. A Fiat też ma dynamiczne i szybkie auta, więc nie wiem po co sie czepiasz.Lukasz24815 pisze: Auto ważące blisko 2tony a tarcze z tyłu jak w Fiacie
Jakby nie było, to przednie tarcze pracują najciężej. Tylne tylko trochę im pomagają dbając jednocześnie o stabilność tylnej części pojazdu, więc nie muszą być takie jak z przodu.
PS.
Czy słyszałeś takie stwierdzenie, że "auto prowadzi się tyłem, natomiast przodem tylko kieruje"?
Na pierwszy rzut wydaje się głupie i bezsensowne, jednak to sama prawda.
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
Moreno, myślę że już wszystko sobie wyjaśniliśmy i nie ma powodów do dalszego sporu. Co do Fiata to tylko porównanie tylnych hebli, na podobe do naszych Audi ale masa , silnik itd. robią swoje i tam nie potrzeba gigantów Lubię swoje Audi i chce żeby zawsze było sprawne techniczne jak to tylko możliwe, dużo robię km więc i hebel musi być pewny, że w czasie awaryjnego hamowania będzie spełniał swą funkcję jak należy
Coś na podstawie wózka widłowego
Pozdrawiam
Coś na podstawie wózka widłowego
Pozdrawiam
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
Ziomek, to jest oczywista sprawa, przód mam zrobiony na 321x30mm więc i w takim przypadku wypadałoby tył zrobić
[ Dodano: 2016-03-22, 10:19 ]
mrporpoise, dokładnie 1810 kg waży sam pojazd, doliczmy 2 dorosłe osoby to mamy już ~2 tony oczywiście nie licząc innych pasażerów, bagaży..
[ Dodano: 2016-03-22, 10:19 ]
mrporpoise, dokładnie 1810 kg waży sam pojazd, doliczmy 2 dorosłe osoby to mamy już ~2 tony oczywiście nie licząc innych pasażerów, bagaży..
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie