Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5]SWAP 255x10 -->280x22

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

[C5]SWAP 255x10 -->280x22

Post autor: Lukasz24815 » 20 mar 2016, 18:35

Witam wiem ze było wiele tematów na ten temat ale wolałbym się upewnić. Posiadam tarcze hamulcowe 255x10mm, chciałbym zamontować 280x22mm. Co będzie potrzebne? Są tematy ale dotyczą one w większości 2.7BiT albo swap z tylnych tarcz 245x10m...
Opieram się na tym temacie (głównie 10-ta strona)(komentarz: Irekk) lecz nie mam pewności czy ten sam setup podejdzie pod moją konfiguracje? Podobno są różnice z tego co wyczytałem a im więcej czytam na ten temat to coraz mniej wiem...
Pacjent Audi A6 C5 2.5TDI Quattro 132kw/179km AKE rok 2002
Panowie pomożecie? <zalamka>
Pozdrawiam :)
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 mar 2016, 16:21

Po co Ci zmieniać tarcze na inny rozmiar? ...słabo hamuje?
Kup porządnej jakości tarcze i klocki, zmień płyn w układzie hamulcowym, sprawdź sprawność serwo oraz rozkład siły hamowania i ewentualnie napraw, a potem obowiązkowo pojedź na stacje kontroli. ...i to w zasadzie wszystko. :)
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 16:26 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 21 mar 2016, 16:26

Tak, chcę zmienić bo i tak mam do wymiany tarcze+klocki+jeden zacisk i chciałem coś większego włożyć.
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 mar 2016, 16:31

Nie rozumiem tej idei zmiany rozmiaru tarcz. Skoro wsadzili takie, a nie inne, to znaczy, że większych nie trzeba.

PS.
Ferruccio Lamborghini też zaczął krytykować auto Ferrari po próbnej przejażdżce nim.
Czy wiesz co mu odpowiedzieli? :)

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 21 mar 2016, 16:49

Zapytałem tylko co by było potrzebne do swapa. Seryjne hamulce? Dla mnie to chłam, nie hamuje tak jak powinno a tylko spowalnia, często jeżdżę w trasy załadowany po sam dach i uwierz że seryjne hamulce po mocniejszym hamowaniu wymiękają :) Niestety to jest bolączka A6-stek, dlatego dużo się mówi o zmianie średnicy tarcz na większe gdyż standardowe hamulce nadają się jedynie na spokojne przejażdżki wokół komina. Do prędkości autostradowej + zapchany samochód aż po dach to aż ciary przechodzą na myśl o gwałtownym hamowaniu. (takie jest moje zdanie)

Pozdrawiam :)
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 mar 2016, 17:32

Skoro to taki chłam, to po co jeździsz takim chłamskim autem? Zaprojektuj swoje, skoroś taki "mądry".

Nie mówię o tarczach montowanych kiedyś w fabryce, tylko o dzisiejszych dobrych tarczach oczywiście w rozmiarze przewidzianym przez producenta pojazdu. ..to jest pierwsza sprawa.
Druga to taka, że A6 nie jest samochodem dostawczym. <lol2>
3. Przez 16 mies zrobiłem 23kkm swoją A6, ale mimo to nie wiem jak tarcze potrafią wymiękać.
4. To nie jest żadna bolączka, tylko zaniedbanie auta, a konkretnie ukł. hamulcowego.

Zap***laj tak dalej przeładowanym samochodem, a wyp****sz sie choćbyś miał nawet 500mm tarcze. <brawo>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 21 mar 2016, 19:00

moreno przestań audi to fajne auta ale miały 3 wady
światła
hamulce
klamki zamki - ta wada została wyeliminowana
reszta niestety pozostała
co być nie zrobił z seryjnymi heblami to nie hamuje
wystarcza co prawda do jazdy rano po bułki ale nie do upalania

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 21 mar 2016, 19:08

To do czego wykorzystuje swoje auto Ciebie nie powinno to obchodzić, no wybacz ja w ciągu 16 miesięcy robię ok. 60tysiecy więc różnica jest i nie mam zamiaru co 15 tysięcy wymieniać przepoconych już tarcz i klocków. Taki mądry jesteś to wymieniaj sobie tarcze i nie tylko po swojemu zamiast prawić tutaj swoje teorie. Jesteśmy na forum przypominam. Nie pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-03-21, 19:08 ]
enduro7, zgadzam się z Toba, przecież nie bez powodu ludzie narzekają na słabe hamulce w tych modelach. Auto ważące blisko 2tony a tarcze z tyłu jak w Fiacie <figielek>
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 mar 2016, 20:08

No oczywiście, to jest forum - tu prowadzi się dyskusje - tu każdy wypowiada swoje zdanie.
Nie przechwalaj się, że robisz 60tys w tyle co ja 23, bo zdaje się, że mam prawko jakieś 12lat dłużej, więc i tak mnie nie przelicytujesz. <figielek>
Nie obchodzi mnie do czego używasz swoje auto. Chodziło mi tylko o wyjaśnienie, że każde przeładowane auto nie zachowuje się w zupełności tak jak powinno. I to samo dotyczy hamulców - podczas wytracania prędkości muszą pracować ponad swoją normę (większa masa czyli większa bezwładność), więc to dla mnie zrozumiałe, że bardziej się grzeją.
Cokolwiek byś nie zrobił, to proponuję więcej rozwagi, ostrożności i ograniczonego zaufania w SPAM do innych uczestników drogi, a przede wszystkim spokojniejszej jazdy.
Lukasz24815 pisze:Nie pozdrawiam.
I życzę Ci abyś za 5+ lat mógł napisać to jeszcze raz, bo tamte zdanie nie miało za zadanie Cie obrazić, a sprowokować do zastanowienia się i wysunięcia wniosków. <okok>
Lukasz24815 pisze: Auto ważące blisko 2tony a tarcze z tyłu jak w Fiacie <figielek>
Moje waży niecałe 1,5 tony, więc nie wiem skąd ta różnica. A Fiat też ma dynamiczne i szybkie auta, więc nie wiem po co sie czepiasz. <lol>
Jakby nie było, to przednie tarcze pracują najciężej. Tylne tylko trochę im pomagają dbając jednocześnie o stabilność tylnej części pojazdu, więc nie muszą być takie jak z przodu.

PS.
Czy słyszałeś takie stwierdzenie, że "auto prowadzi się tyłem, natomiast przodem tylko kieruje"?
Na pierwszy rzut wydaje się głupie i bezsensowne, jednak to sama prawda. :)

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 21 mar 2016, 20:17

Moreno, myślę że już wszystko sobie wyjaśniliśmy i nie ma powodów do dalszego sporu. Co do Fiata to tylko porównanie tylnych hebli, na podobe do naszych Audi ale masa , silnik itd. robią swoje i tam nie potrzeba gigantów :) Lubię swoje Audi i chce żeby zawsze było sprawne techniczne jak to tylko możliwe, dużo robię km więc i hebel musi być pewny, że w czasie awaryjnego hamowania będzie spełniał swą funkcję jak należy :)
Coś na podstawie wózka widłowego <figielek>
Pozdrawiam :p
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 21 mar 2016, 22:52

No 2.5TDI z Q waży pewnie z 1800 kg albo lepiej. Samo Q to +100 KG.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 mar 2016, 23:18

Lukasz24815, proponuje zastanowić się nad swapem tez przedniego zestawu bo to on głównie hamuje, tył w zasadzie służy tylko do stabilizacji i do ręcznego.

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 22 mar 2016, 10:19

Ziomek, to jest oczywista sprawa, przód mam zrobiony na 321x30mm więc i w takim przypadku wypadałoby tył zrobić :)

[ Dodano: 2016-03-22, 10:19 ]
mrporpoise, dokładnie 1810 kg waży sam pojazd, doliczmy 2 dorosłe osoby to mamy już ~2 tony oczywiście nie licząc innych pasażerów, bagaży.. :)
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 mar 2016, 10:25

Skoro przód masz z eski to nie warto i tyłu z eski wpakować? <mysli> Tam jest 269, ale nie pamiętam na ile.

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 22 mar 2016, 10:39

Mazdomania, no tak się zastanawiam tez nad 269, tego jest więcej, tarcza tez wentylowana i w sumie o to mi chodzi.
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga