Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.
Panowie pomocy!!! Pękł mi wąż od wspomagania i cały płyn poleciał w siną dal. Wymieniłem go i zalałem płynem HIPOL ATF II D bo akurat taki miałem na stanie dodam że wcześniej był też jakiś czerwony wlany. Odpalam brykę a tu pompa wyje, trzeszczy ogólnie hałas konkret. Co robić wlać inny płyn? Tylko jaki?
A i zapomniałem w zbiorniczku piana się zrobiła!!!
A i zapomniałem w zbiorniczku piana się zrobiła!!!
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 20:10 przez KSYK, łącznie zmieniany 1 raz.
dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania na LHM Plus firmy TOTAL ( sygnowany przez Citroen ) - Mineral Zielony . Na forum Audi A4 koledzy taki zalecają.
Stary czarny
wymiana jak na forum opisują : wyjecie powrotu do zbiorniczka i przedłużenie wężem do butelki. kiera lewo prawo aż zacznie lecieć czysty płyn.
Układ się nie zapowietrzył, zeszło litra z kawałkiem.
Płyn ładny zielony.
Nie robiłem drugiego płukania - może za kilka dni
wspomaganie chodzi troszkę lepiej, na postoju dużo lepiej.
![Obrazek]()
Stary czarny
wymiana jak na forum opisują : wyjecie powrotu do zbiorniczka i przedłużenie wężem do butelki. kiera lewo prawo aż zacznie lecieć czysty płyn.
Układ się nie zapowietrzył, zeszło litra z kawałkiem.
Płyn ładny zielony.
Nie robiłem drugiego płukania - może za kilka dni
wspomaganie chodzi troszkę lepiej, na postoju dużo lepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
- Kontakt:
więc tak zabrałem się za wymiane wposmagania. Sćiągłem ten wężyk co na zdjęciu
![Obrazek]()
Zlałem płyn to butelki.
![Obrazek]()
zaślepiłem zbiorniczek a wąż wsadziłem do butelki. Zalałem do zbiorniczka płyn i odpaliłem auto .. z węża do butelki zaczoł leciec płyn strzelając jakby powietrzem od razu dolewałem do zbiorniczka. Tak przelalem 2 litry. Z początku buł to czarny ale po 1 l juz miał barwę zieloną.
![Obrazek]()
Spuściłem jeszcze raz wszystko założyłem wężyk i nalałem płyn. Przejechałem 5 km krecąc kierownicą ile sie dało. Pobrałem strzykawką próbkę ale była już mniej klarowna było widać zieleń ale nie tak jak w butelce.
Problem jest taki czuję że kierownica zamiast chodzić lżej to chodzi ciężej.. Co mogło pójść nie tak ?
[ Dodano: 2017-03-28, 01:56 ]
pytanie co do układu chłodzenia .. Demineralised Water (wodą demineralizowaną) czy Distilled water (destylowana woda)
[ Dodano: 2017-03-29, 03:51 ]
hmm jest az tak zle ze nikt nic nie pisze
?
Zlałem płyn to butelki.
zaślepiłem zbiorniczek a wąż wsadziłem do butelki. Zalałem do zbiorniczka płyn i odpaliłem auto .. z węża do butelki zaczoł leciec płyn strzelając jakby powietrzem od razu dolewałem do zbiorniczka. Tak przelalem 2 litry. Z początku buł to czarny ale po 1 l juz miał barwę zieloną.
Spuściłem jeszcze raz wszystko założyłem wężyk i nalałem płyn. Przejechałem 5 km krecąc kierownicą ile sie dało. Pobrałem strzykawką próbkę ale była już mniej klarowna było widać zieleń ale nie tak jak w butelce.
Problem jest taki czuję że kierownica zamiast chodzić lżej to chodzi ciężej.. Co mogło pójść nie tak ?
[ Dodano: 2017-03-28, 01:56 ]
pytanie co do układu chłodzenia .. Demineralised Water (wodą demineralizowaną) czy Distilled water (destylowana woda)
[ Dodano: 2017-03-29, 03:51 ]
hmm jest az tak zle ze nikt nic nie pisze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Co mamy pisać... zalałeś zły płyn do wspomagania i teraz masz problemy
. Do naszych A6 trzeba lać mineralny FEBI lub oryginalny syntetyczny z ASO. Jeśli auto jest po lifcie, to można zalać syntetyczny FEBI lub oryginalny syntetyczny z ASO. Z racji tego, że mam auto z końca produkcji i na pewno miałem syntetyczny, to zalałem FEBI syntetyczny. Od wymiany przejechałem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i nie mam żadnych problemów
. Sposób wymiany opisałem w tym wątku na stronie 8. Do wymiany zyżyłem prawie 3 litry i olej zmieniałem 4 razy.
Jeśli chodzi o wodę do sporządzenia płynu chłodzącego, to obojętnie która. Woda demineralizowana nie ma składników mineralnych, ale zawiera zanieczyszczenia organiczne, natomiast woda destylowana jest czysta
. Jedna i druga nadaje się do układu chłodzenia, ponieważ nie powodują powstawania osadu/nalotu.


Jeśli chodzi o wodę do sporządzenia płynu chłodzącego, to obojętnie która. Woda demineralizowana nie ma składników mineralnych, ale zawiera zanieczyszczenia organiczne, natomiast woda destylowana jest czysta

Też ostatnio wymieniałem, ale że nie mam kanału prywatnie dostępnego to sposobem łopatologicznym. Końską strzykawą odsysałem ze zbiornika po 150mm i dolewałem nowego mieszając go ciągle ze starym. Tym sposobem po ok 20tu strzykawkach uzyskałem piękny nowy zielony Febi 
Efekt - na skrajnych położeniach kierownicy nie ma charakterystycznego syku/piszczenia i przestało jakoś dziwnie pukać przy skręcaniu w prawo (opisywane w innym poście).

Efekt - na skrajnych położeniach kierownicy nie ma charakterystycznego syku/piszczenia i przestało jakoś dziwnie pukać przy skręcaniu w prawo (opisywane w innym poście).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
marok111 pisze:Bez płynu może przejechałem 400m , potem laweta i mechanik . w zasadzie jak się już zatrzymałem to wtedy zauważyłem kałużę oleju, wiec bez w ogóle płynu raczej nie jechałem.
Czy ten, który mam zalany (czerwony syntetyk) może coś uszkodzić - pompę , maglownicę itp.? o to mi głównie chodzi , bo już trochę na tym jeżdżę?
Panowie auto z 2008 roku poliftowe.
Do wymiany tylko ori G004000M2 i febi 06161 syntetyczny mogę użyć??
Jak się mylę to proszę mnie oświecić
Do wymiany tylko ori G004000M2 i febi 06161 syntetyczny mogę użyć??
Jak się mylę to proszę mnie oświecić

A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion

A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
