
Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.
Do 3.0 tdi 2005 rok też podejdzie ?
mat1324 pisze:Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Zrobilem maly research i moze parametry techniczne oleji wiecej powiedza i pozwola na cos sie zdecydowac.
Orginal ASO Synthetic G004000M2
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: >150 °C (METHOD ISO2592)
Density: 0,84 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 19 mm2/s (METHOD ISO3104)
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Liqui Moly 9524 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 150 °C
Density: 0,825 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 20 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.5 mm2/s
PENTOSIN CHF 202 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: 154 °C
Density: 840 kg/m3 at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 19.3 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.1
Febi 06161 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 160 °C
Density: 0.83 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 18 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Febi 06162 Mineral
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 152 °C
Density: 0.88 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 16 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Pozdrawiam
Wymienilem na org. wspomaganie chodzi troszke lzej. Zadnych negatywnych objawow.
Orginal ASO Synthetic G004000M2
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: >150 °C (METHOD ISO2592)
Density: 0,84 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 19 mm2/s (METHOD ISO3104)
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Liqui Moly 9524 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 150 °C
Density: 0,825 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 20 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.5 mm2/s
PENTOSIN CHF 202 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: 154 °C
Density: 840 kg/m3 at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 19.3 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.1
Febi 06161 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 160 °C
Density: 0.83 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 18 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Febi 06162 Mineral
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 152 °C
Density: 0.88 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 16 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN
Pozdrawiam
Wymienilem na org. wspomaganie chodzi troszke lzej. Zadnych negatywnych objawow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 sty 2020, 01:23
- Imię: Adam
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Mam C6 przed liftem. Przeczytałem cały ten artykuł na temat doboru płynu do wspomagania oraz kilka innych na różnych forach VAG. Jedni polecają olej Febiego, inni zaś piszą, żeby kategorycznie nie wlewać, więc po wymianie dołożę swoją cegiełkę do tego tematu.
Kupiłem auto z zalanym jakimś czerwonym płynem, nie mam pojęcia co mogło być wlane.
Magiel trochę już wydawał dźwięki i jęki więc zacząłem od rzeczy najtańszej czyli wymiany płynu.
Po przeczytaniu wszystkich artykułów przepłukałem układ Febim 06162.
Na początku było dosyć obiecująco bo dźwięki z magla jak ręką odjął. Przejechałem 1000km i dźwięki znowu powróciły (chociaż i tak już ciszże niż przed wymianą).
Pojeździłem na tym jeszcze chwile i podjąłem decyzję o ponownej wymianie i przepłukaniu układu, tym razem na płyn oryginalny.
Tutaj sytuacja okazała się odwrotna, najpierw magiel głośno pracował, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów działał coraz ciszej aż całkowicie ucichł. Przejechałem już na tym płynie 6000km i dalej żadnego dźwięku.
Oczywiście, nie chciałbym żeby ktoś pomyślał, że oryginalny płyn w magiczny sposób naprawia popsute maglownice, po prostu wbrew niektórych opinii uważam, że nie powinien zaszkodzić, mimo napisu na wlewie "mineral only".
Kupiłem auto z zalanym jakimś czerwonym płynem, nie mam pojęcia co mogło być wlane.
Magiel trochę już wydawał dźwięki i jęki więc zacząłem od rzeczy najtańszej czyli wymiany płynu.
Po przeczytaniu wszystkich artykułów przepłukałem układ Febim 06162.
Na początku było dosyć obiecująco bo dźwięki z magla jak ręką odjął. Przejechałem 1000km i dźwięki znowu powróciły (chociaż i tak już ciszże niż przed wymianą).
Pojeździłem na tym jeszcze chwile i podjąłem decyzję o ponownej wymianie i przepłukaniu układu, tym razem na płyn oryginalny.
Tutaj sytuacja okazała się odwrotna, najpierw magiel głośno pracował, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów działał coraz ciszej aż całkowicie ucichł. Przejechałem już na tym płynie 6000km i dalej żadnego dźwięku.
Oczywiście, nie chciałbym żeby ktoś pomyślał, że oryginalny płyn w magiczny sposób naprawia popsute maglownice, po prostu wbrew niektórych opinii uważam, że nie powinien zaszkodzić, mimo napisu na wlewie "mineral only".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Ja jak kupiłem swoją A6 to miała problem z regularnie jęczącą pompą wspomagania (zgodnie z obrotami)... Już kupiłem nową pompę regenerowaną i miałem wymieniać... ale zauważyłem że stary płyn to przepalony czarny glut i stwierdziłem że wcześniej wypłukam układ syntetycznym febi i okazało się że po płukaniu pompa zauważalnie ucichła... ale nie całkowicie, zatem przepłukałem układ jeszcze raz do momentu aż czystość płynu będzie satysfakcjonująca (na powrocie) i po przejechaniu kilkuset kilometrów pompa ucichła i przestała jęczeć. Dlatego zwróciłem kupioną pompę i mam przejechane od tego czasu ponad 30tys. km.
Pozostał jednak (od czasu do czasu) temat lekkiego drżenia kierownicy przy kręceniu na granicy biegu jałowego i lekko jadąc z jednoczesnym lekkim wahaniem obrotów silnika. Dlatego zastanawiam się nad ponownym płukaniem płukaniem nowym płynem bo pewnie jeszcze coś się wypłuka po pewnym czasie. Jakieś propozycje co może pomóc rozwiązać ten problem (obecnie 250k na liczniku).
Zapomniałem napisać że wczoraj wymieniałem drążki kierownicze razem z końcówkami (meyle) bo stare jeszcze fabryczne LMO zaczęły lekko pływać ostatnio na geometrii i zauważyłem że z prawej strony na wyjściu z magla widać delikatne przepocenie przepocenie (jakby rozlał trochę z kieliszka), które wytarłem. Od strony kierowcy na części zębatej zauważyłem lekko zabrudzony na rudo smar, który przetarłem szmatką i roztarłem pozostały smar po pozostałej części. Sama maglownica pracuje dobrze i jutro najpóźniej zamierzam jechać na ustawienie geometrii.
Pozostał jednak (od czasu do czasu) temat lekkiego drżenia kierownicy przy kręceniu na granicy biegu jałowego i lekko jadąc z jednoczesnym lekkim wahaniem obrotów silnika. Dlatego zastanawiam się nad ponownym płukaniem płukaniem nowym płynem bo pewnie jeszcze coś się wypłuka po pewnym czasie. Jakieś propozycje co może pomóc rozwiązać ten problem (obecnie 250k na liczniku).
Zapomniałem napisać że wczoraj wymieniałem drążki kierownicze razem z końcówkami (meyle) bo stare jeszcze fabryczne LMO zaczęły lekko pływać ostatnio na geometrii i zauważyłem że z prawej strony na wyjściu z magla widać delikatne przepocenie przepocenie (jakby rozlał trochę z kieliszka), które wytarłem. Od strony kierowcy na części zębatej zauważyłem lekko zabrudzony na rudo smar, który przetarłem szmatką i roztarłem pozostały smar po pozostałej części. Sama maglownica pracuje dobrze i jutro najpóźniej zamierzam jechać na ustawienie geometrii.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 cze 2020, 13:03
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sykkylven
Re: Płyn wspomagania
Jaki płyn do wspomagania dolać do Audi A6 C6 rok 2004 benzyna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Płyn wspomagania
Mineralny Febi
.l

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:44
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dorchester
Re: Płyn wspomagania
Takie szybkie pytanko. W A6C6 na wlewie mam Only mineral, g002000, potrzebowalem dolać, w sklepie sprzedali mi CHF 11s, dolalem, potem doczytalem na necie ze to syntetykt, zostawic tak, czy wymieniac caly plyn na inny ?