Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 19 sty 2016, 13:24

Właśnie się zastanawiam jaka pompę kupić. Na allegro są zamienniki za 400 zl i dają 12 mc gwarancji.
A będę montował już trzecią pompę w ciągu dwóch lat więc chciałbym mieć jakąś gwarancję.

Kwestia jak Ci tą gwarancję rozpatrzą.
Mechanik twierdzi,że marne szanse.
Czekam właśnie na rozpatrzenie.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 19 sty 2016, 19:20

Mazdomania pisze:Aeternus, Ten Twój magik od pomp i magli sprawdzony jest?
U ciebie też zaczyna wyć pompa? też to przerabiałem, ale jakoś wybrnąłem, z tego co mi wiadomo nie zawsze da się nasze pompy regenerować, tam się coś wyciera i regeneracja nie jest możliwa bynajmniej ja tak usłyszałem od gościa który ma zakład. Chociaż nie wiem jak z pompami z innych wersji silnikowych.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 sty 2016, 20:25

tb303 pisze:
Mazdomania pisze:Aeternus, Ten Twój magik od pomp i magli sprawdzony jest?
U ciebie też zaczyna wyć pompa? też to przerabiałem, ale jakoś wybrnąłem, z tego co mi wiadomo nie zawsze da się nasze pompy regenerować, tam się coś wyciera i regeneracja nie jest możliwa bynajmniej ja tak usłyszałem od gościa który ma zakład. Chociaż nie wiem jak z pompami z innych wersji silnikowych.
Całe szczęście (odpukać) u mnie jest ok, ale innemu userowi padł w esce magiel i pompa, a że miałby względnie blisko to jeśli sprawdzony ktoś to namiary mile widziane.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 19 sty 2016, 22:31

Mazdomania, powiem szczerze, że w każdym moim aucie robiłem magiel u niego, 2 x pompa ale przede wszystkim moi mechanicy zawsze oddają do nich przekładnie i pompy i nigdy lipy nie było! Co do ceny to zawsze kwestia dogadania ale są elastyczni jeśli chodzi o ceny. Nigdy tylko z jakości nie schodzą.

Osobiście i z polecenia nie znam nikogo w moich okolicach lepszego. Tak samo zresztą jak alternatory i rozruszniki też ogarniają chłopaki z sopotu :P

http://www.ba-car.pl/

A niby tylko kurort :D
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=70027

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 sty 2016, 22:37

Bardzo dziękuję za informację i kontakt <okok> Już linka wysyłam dalej ;)
motostacja - części samochodowe.

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 22 sty 2016, 22:17

Więc tak. Wymieniłem pompę na od VW Passata 4.0 póki co nic nie wyje nic nie hałasuje ale mam wrażenie jakby ciężej chodziła kierownica. Mam nadal starą pompę i w razie "W" oddam do regeneracji.

szebart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 wrz 2008, 23:27
Imię: szebart
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: szebart » 24 kwie 2016, 11:46

Też wymieniłem, kupiłem drugą używkę za 200zł tym razem 130 Bar z allroada więc 3bary mocniejszą. Mój problem z grudnia, dziś już kwiecień i na szczęście spokój.
Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once.
280 KM BITURBO
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=3681

mateusz0629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 maja 2016, 10:09
Lokalizacja: Ruda

Post autor: mateusz0629 » 06 maja 2016, 12:09

Mam pytanie czy ten płyn do pompy wspomagania wspomniany na początku tematu (zielony) zalewać do każdej c5? Mam C5 z 2000 roku, silnik 2.4 ALF mam zalany jakiś czerwony płyn. Pompa wyje

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 06 maja 2016, 14:15

Zrob plukanke i mozesz zalac ten febi zielony. U mnie dwie butelki poszlo lacznie z plukanka juz.

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 06 maja 2016, 19:41

Podobno ten czerwony atp lepszy
AWRacing @ 329/494

Gość.

Post autor: Gość. » 06 maja 2016, 19:43

Czerwony jest za gesty. Lac tylko z ASO bo febi to tez szrot

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 06 maja 2016, 22:02

Ten febi zielony u mnie jest ale czasem zawyje sobie pompa... A z ASO cena jaka?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 19 maja 2016, 20:07

Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy :) zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar. Miałem wcześniej tez regenerowaną pompę ale tak jak pisałem gdzieś na forum - wyła i wspomaganie delikatnie słabło po rozgrzaniu. Polecam zatem zakup dobrej "młodej" używki od nowszego modelu. Datę produkcji odczytamy po numerze stojącym przed "liczbą barów" jak na foto( po prawej pompa regenerowana którą już wymieniałem na pompę od anglika, sprawdzałem czy zejdzie piasta od mocowania koła pasowego dlatego takie odsunięcie i porównywałem z pompa od a6 c6 ..): Obrazek
Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić.. :
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:
Obrazek

Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset) :
Obrazek

gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia :p ):
Obrazek
Obrazek
Sorki za porównanie nasadką ale pomyślałem, żeby zrobic fote jak już zamontowałem pompę a suwmiarka nie weszła pod machę ( wcześniej wszytko pomierzone suwmiarką,) :)

Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 07 sie 2016, 14:40

Daj znać jak Ci się sprawdza ta pompa.
Właśnie padła mi oryginalna i myślę zrobić tak jak napisałeś .

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 11 sie 2016, 19:09

Pompa pracuje elegancko, myślę że problem mam z głowy na długi czas :) co oryginał to oryginał :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga