[A6/S6] Tracę już wiarę i cierpliwość z moją maglownicą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 lip 2011, 19:00
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ruda śląska
Koledzy,
Podepnę się pod temat.
Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Teraz jest tak, że przy dynamicznych ruchach kierownicą lekkie stuki (końcówki i wahacze sprawdzone). Kierownica też zacina się np. Podczas zawracania - nie odbije swobodnie do końca. Pozostaje z pół obrotu. Przez to auto pływa bo trzeba cały czas robić korekty, aby jechać prosto.
Reasumując:
1 dostał magiel?
2 czy to prawda, że aby wyjąć magiel muszę wyjmować silnik w allroadzie? druga wersja to podwieszenie silnika i opuszczenie sanek....
3 może powody braku swobodnego ruchu kierownicy po uderzeniu są inne???
Podepnę się pod temat.
Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Teraz jest tak, że przy dynamicznych ruchach kierownicą lekkie stuki (końcówki i wahacze sprawdzone). Kierownica też zacina się np. Podczas zawracania - nie odbije swobodnie do końca. Pozostaje z pół obrotu. Przez to auto pływa bo trzeba cały czas robić korekty, aby jechać prosto.
Reasumując:
1 dostał magiel?
2 czy to prawda, że aby wyjąć magiel muszę wyjmować silnik w allroadzie? druga wersja to podwieszenie silnika i opuszczenie sanek....
3 może powody braku swobodnego ruchu kierownicy po uderzeniu są inne???
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Po takim numerze nie wystarczy ustawić zbieżność. najpierw musisz wymienić uszkodzone (odkształcone) elementy (zawieszenia i układu kierowniczego). Zacznij od sprawdzenia wahaczy, zwrotnicyfadros pisze:Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Oczywiście. Kolego, ustawiałem zbieżność u sprawdzonego człowieka. Przyjrzał się dokładnie elementom prawej i lewej strony. Stwierdził brak odkształceń - w sumie sama zwrotnica w allroadzie jest pancerna.RomanS pisze:Po takim numerze nie wystarczy ustawić zbieżność. najpierw musisz wymienić uszkodzone (odkształcone) elementy (zawieszenia i układu kierowniczego). Zacznij od sprawdzenia wahaczy, zwrotnicyfadros pisze:Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Z drugiej znowu strony, skoro układ zrobił się rozbieżny i na drążku trzeba było kilka obrotów kluczem zrobić, aby koło wróciło do prawidłowego położenia to......coś musiało gdzieś puścić.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No własnie to miałem na myśliZ drugiej znowu strony, skoro układ zrobił się rozbieżny i na drążku trzeba było kilka obrotów kluczem zrobić, aby koło wróciło do prawidłowego położenia to......coś musiało gdzieś puścić.
Przeżyłem wymianę górnych wahaczy i żeliwnej zwrotnicy po "kosmetycznym" stuknięciu w koło, długo nie mogłem w to uwierzyc ale pomiary geometrii przed wymianą zwrotnicy i po zweryfikowały moje nastawienie.
Piszesz tylko o zbieżności, ale masz na mysli całą geometrię ? Jeżeli tak i wszystko jest OK to w porządku. Ale jeśli tylko samą zbieżność to jest za mało.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
fadros, tak ogólnie mówiąc to jak sam zauważyłeś, jeżeli po tym uderzeniu w koło zmianie uległo ustawienie kierownicy to cudów nie ma!
Nie może byc tak, że nic nie uległo uszkodzeniu
Musisz tylko znaleźć co. Oczywiście moze być i tak, że odkształcony został wahacz czy zwrotnica a swoją drogą oberwała też maglownica. Dopóki nie znajdziesz co jest nie tak to i my przez internet tego nie znajdziemy. Dziwne, że mechanik korygujący zbiezność tak nie myśli :shock:
Oddaj mu auto i niech szuka jak chce a Ty zapłacisz tylko wtedy gdy znajdzie właściwą przyczynę
Nie może byc tak, że nic nie uległo uszkodzeniu
Musisz tylko znaleźć co. Oczywiście moze być i tak, że odkształcony został wahacz czy zwrotnica a swoją drogą oberwała też maglownica. Dopóki nie znajdziesz co jest nie tak to i my przez internet tego nie znajdziemy. Dziwne, że mechanik korygujący zbiezność tak nie myśli :shock:
Oddaj mu auto i niech szuka jak chce a Ty zapłacisz tylko wtedy gdy znajdzie właściwą przyczynę
Części samochodowe online - Motostacja pl