Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6/S6] Tracę już wiarę i cierpliwość z moją maglownicą

Układ kierowniczy
darekschalke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 lip 2011, 19:00
Imię: Darek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: darekschalke » 19 maja 2014, 17:53

Witajcie ,ja bym spróbował podmienić pompę z takiej samej audi ,zobaczył bym czy jest różnica jak będzie to wiadomo co jest nie tak a jak nie to moim zdaniem coś nie tak z maglem

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 20 maja 2014, 20:03

A nie masz servotronica?? i coś jest nie tak.Tylko dlaczego działa odwrotnie.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 29 maja 2014, 20:35

Jaki masz zalany płyn?, jak zachowuje się w zbiorniczku (nie powinno być tam fontanny)? pompa wydaje jakieś dźwięki( buczy przy kręceniu kierownicą)? poświeć do zbiorniczka latarka i zobacz czy nie pływają opiłki.

smolaa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2011, 14:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smolaa » 09 cze 2014, 07:54

Ja kiedyś też po wymianie pompy miałem podobnie. Po prostu pompa była do D... skończyło się wymianą i wspomaganie wróciło.
TDI < V8 PB

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 24 cze 2014, 22:02

Koledzy,
Podepnę się pod temat.

Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Teraz jest tak, że przy dynamicznych ruchach kierownicą lekkie stuki (końcówki i wahacze sprawdzone). Kierownica też zacina się np. Podczas zawracania - nie odbije swobodnie do końca. Pozostaje z pół obrotu. Przez to auto pływa bo trzeba cały czas robić korekty, aby jechać prosto.

Reasumując:
1 dostał magiel?
2 czy to prawda, że aby wyjąć magiel muszę wyjmować silnik w allroadzie? :( druga wersja to podwieszenie silnika i opuszczenie sanek....
3 może powody braku swobodnego ruchu kierownicy po uderzeniu są inne???

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2014, 00:44

fadros pisze:Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Po takim numerze nie wystarczy ustawić zbieżność. najpierw musisz wymienić uszkodzone (odkształcone) elementy (zawieszenia i układu kierowniczego). Zacznij od sprawdzenia wahaczy, zwrotnicy
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 25 cze 2014, 08:49

RomanS pisze:
fadros pisze:Wszystko było dobrze. Uderzenie boczne w koło. Układ zrobił się rozbierzny i kierownica poszła o ok 30 stopni. Ustawiłem zbierzność.
Po takim numerze nie wystarczy ustawić zbieżność. najpierw musisz wymienić uszkodzone (odkształcone) elementy (zawieszenia i układu kierowniczego). Zacznij od sprawdzenia wahaczy, zwrotnicy
Oczywiście. Kolego, ustawiałem zbieżność u sprawdzonego człowieka. Przyjrzał się dokładnie elementom prawej i lewej strony. Stwierdził brak odkształceń - w sumie sama zwrotnica w allroadzie jest pancerna.
Z drugiej znowu strony, skoro układ zrobił się rozbieżny i na drążku trzeba było kilka obrotów kluczem zrobić, aby koło wróciło do prawidłowego położenia to......coś musiało gdzieś puścić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2014, 10:00

Z drugiej znowu strony, skoro układ zrobił się rozbieżny i na drążku trzeba było kilka obrotów kluczem zrobić, aby koło wróciło do prawidłowego położenia to......coś musiało gdzieś puścić.
No własnie to miałem na myśli <okok>

Przeżyłem wymianę górnych wahaczy i żeliwnej zwrotnicy po "kosmetycznym" stuknięciu w koło, długo nie mogłem w to uwierzyc ale pomiary geometrii przed wymianą zwrotnicy i po zweryfikowały moje nastawienie.

Piszesz tylko o zbieżności, ale masz na mysli całą geometrię ??? Jeżeli tak i wszystko jest OK to w porządku. Ale jeśli tylko samą zbieżność to jest za mało.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 27 cze 2014, 08:42

Oczywiście była zrobiona cała geometria.

Zastanawia mnie czy mam się łudzić, że nieodbijająca do końca kierownica i lekkie puki mogą mieć inne źródło?
Bardzo delikatne są na krzyżaku, ale to nie wszystko.

No i najważniejsze - czy ktoś wie coś nt. demontażu magla i konieczności wyciągania silnika :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 cze 2014, 10:30

fadros, tak ogólnie mówiąc to jak sam zauważyłeś, jeżeli po tym uderzeniu w koło zmianie uległo ustawienie kierownicy to cudów nie ma!
Nie może byc tak, że nic nie uległo uszkodzeniu :|

Musisz tylko znaleźć co. Oczywiście moze być i tak, że odkształcony został wahacz czy zwrotnica a swoją drogą oberwała też maglownica. Dopóki nie znajdziesz co jest nie tak to i my przez internet tego nie znajdziemy. Dziwne, że mechanik korygujący zbiezność tak nie myśli :shock:

Oddaj mu auto i niech szuka jak chce a Ty zapłacisz tylko wtedy gdy znajdzie właściwą przyczynę <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 cze 2014, 08:50

Ja tez proponowałbym sprawdzić magiel i zawieszenie uszkodzonego koła: wahacze, końcówkę. To, że na oko jest ok, nie oznacza wcale, że tak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl