Luz na kierownicy FILMIK
Luz na kierownicy FILMIK
WITAM! ZANIM POJADE DO "fachowca" CHCIAÂŁBYM ZASIęGNÂĄć OPINI OD WAS KOLEDZY, MOÂŻE KTOÂŚ Z WAS DA MI JAKÂĄÂŚ WSKAZÓWKE, CO BY JAKIÂŚ MAGIK MI TU NIE WYMYÂŚLAÂŁ OD RAZU ÂŻE NP MAGIEL DO WYMIANY! Luz ten zrobił sie przezemnie, sam jestem sobie wimien. Wymieniałem płyn do wspomagania i głupio zrobiłem bo nie podniosłem auta na podnośnik tylko kręciłem kierownicą na twardym, suchym podłożu (oszarpałem się tą kierownicą strasznie przy wyłączonym silniku oczywiście). Teraz płyn mam idelanie zielony, przejrzysty ale niestety po przez to szarpanie coś tam naruszyłem i bedę to na dniach diagnozował w jakimś warsztacie. W 100% doszło do uszkodzenia czegoś, po przez to szarpanie, bo wcześniej (jakies miesiąc temu) również wymieniałem płyn pod domem ale na śniegu więc kierownicą lekko sie kręciło ale że płyn dalej był brzydki to znowu przepłukałem układ i teraz płyn jest ok
emilos
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego MFJemilo, zdejmij osłonę pod kierownicą, złap ręką za wałek kierownicy a wtedy poruszaj kierownicą. Jeżeli wyczujesz luzy, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie 'krzyżaków'. Jeżeli odgłosy dochodzą raczej z przedziału silnika, to mogła się poluzować maglownica - 2 śruby w podszybiu (jedna pod akumulatorem, druga w okolicy serwa hamulców).

Ostatnio zmieniony 28 kwie 2013, 10:05 przez MFJemilo, łącznie zmieniany 1 raz.
emilos
Odświeze temat.
Problem jak u kolegów wyżej. Podczas szybkiego ruchu kierownicą prawo/lewo stuki w kolumnie kierowniczej. Zdjąłem osłonę kierownicy, owa śruba jest dobrze dokręcona (nie mogłem jej ruszyć kluczem). Obydwie śruby w podszybiu (jedna o 1/3 obrotu tylko się ruszyła a druga wcale). Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czy oddawać maglownicę do regeneracji? Dodam że z maglownicy nic nie cieknie ani nic takiego. Problemem są tylko te stuki. Stuki pojawiają się również podczas jazdy i najechanie na nierówności (dołek lub górka). Wymieniłem pół roku temu kompletne zawieszenie ale w temacie stuków zero zmian.
Będę wdzięczny za pomoc i sugestie
Ewentualnie jeśli ktoś coś takiego naprawie w Warszawie lub okolicach też proszę o kontakt. Pozdrawiam
Problem jak u kolegów wyżej. Podczas szybkiego ruchu kierownicą prawo/lewo stuki w kolumnie kierowniczej. Zdjąłem osłonę kierownicy, owa śruba jest dobrze dokręcona (nie mogłem jej ruszyć kluczem). Obydwie śruby w podszybiu (jedna o 1/3 obrotu tylko się ruszyła a druga wcale). Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czy oddawać maglownicę do regeneracji? Dodam że z maglownicy nic nie cieknie ani nic takiego. Problemem są tylko te stuki. Stuki pojawiają się również podczas jazdy i najechanie na nierówności (dołek lub górka). Wymieniłem pół roku temu kompletne zawieszenie ale w temacie stuków zero zmian.
Będę wdzięczny za pomoc i sugestie

Ewentualnie jeśli ktoś coś takiego naprawie w Warszawie lub okolicach też proszę o kontakt. Pozdrawiam
Tak. Sprężyny sprawdzone - ok. Zresztą jak przez pewien czas (kilka miesięcy) miałem nowe sportowe sprężyny to było to samo. Po zdjęciu osłony pod kierownicą i ruchach kierownicą głos pochodzi zza krzyżaków (już jakby z komory silnika). Przytrzymałem ręką krzyżak i wtedy stuki jakby przycichły (ale na tym krzyżaku nie ma luzu, podczas ruszania krzyżaki pod kierownicą dobrze pracują a luz jest dalej).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Możesz na próbę lekko (stopniowo) dokręcać śrubę kasującą luzy na maglownicy. Po każdym lekkim dokręceniu trzeba sprawdzać, czy kierownica nie kręci się dużo ciężej i czy podczas jazdy sama wraca na środek. Jeśli nie, to trzeba śrubę cofnąć do poprzedniego położenia. Jeśli po którymś dokręceniu stukanie ustanie, to pewnie już sama przekładnia jest wyrobiona.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
gdzie znajduje się ta śruba do kasowania luzów na maglownicy?krisker pisze:Możesz na próbę lekko (stopniowo) dokręcać śrubę kasującą luzy na maglownicy. Po każdym lekkim dokręceniu trzeba sprawdzać, czy kierownica nie kręci się dużo ciężej i czy podczas jazdy sama wraca na środek. Jeśli nie, to trzeba śrubę cofnąć do poprzedniego położenia. Jeśli po którymś dokręceniu stukanie ustanie, to pewnie już sama przekładnia jest wyrobiona.

sierra MK2 -> scorpio MK1 -> golf3 -> A6 
