Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Luz na kierownicy FILMIK

Układ kierowniczy
Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Luz na kierownicy FILMIK

Post autor: MFJemilo » 14 kwie 2013, 21:33

WITAM! ZANIM POJADE DO "fachowca" CHCIAÂŁBYM ZASIęGNÂĄć OPINI OD WAS KOLEDZY, MOÂŻE KTOÂŚ Z WAS DA MI JAKÂĄÂŚ WSKAZÓWKE, CO BY JAKIÂŚ MAGIK MI TU NIE WYMYÂŚLAÂŁ OD RAZU ÂŻE NP MAGIEL DO WYMIANY! Luz ten zrobił sie przezemnie, sam jestem sobie wimien. Wymieniałem płyn do wspomagania i głupio zrobiłem bo nie podniosłem auta na podnośnik tylko kręciłem kierownicą na twardym, suchym podłożu (oszarpałem się tą kierownicą strasznie przy wyłączonym silniku oczywiście). Teraz płyn mam idelanie zielony, przejrzysty ale niestety po przez to szarpanie coś tam naruszyłem i bedę to na dniach diagnozował w jakimś warsztacie. W 100% doszło do uszkodzenia czegoś, po przez to szarpanie, bo wcześniej (jakies miesiąc temu) również wymieniałem płyn pod domem ale na śniegu więc kierownicą lekko sie kręciło ale że płyn dalej był brzydki to znowu przepłukałem układ i teraz płyn jest ok

emilos

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 14 kwie 2013, 21:39

wyglada na luz na krzyzaku na kolumnie kierowniczej.

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 14 kwie 2013, 21:41

tak właśnie gdzieś tam doczytałem że może to być tam, a dużo roboty z tym?
emilos

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 15 kwie 2013, 07:34

Kolego MFJemilo, zdejmij osłonę pod kierownicą, złap ręką za wałek kierownicy a wtedy poruszaj kierownicą. Jeżeli wyczujesz luzy, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie 'krzyżaków'. Jeżeli odgłosy dochodzą raczej z przedziału silnika, to mogła się poluzować maglownica - 2 śruby w podszybiu (jedna pod akumulatorem, druga w okolicy serwa hamulców).

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 22 kwie 2013, 21:15

haha.. Problem rozwiązany! okazało się że zrobił sie luz na śrubie mocującej krzyżak na dole przy pedałach.. osłone zdjąłem i palcem wyczułem luz.. klucz chyba 15 rozwiązał problem.. dzięki, pozdrawiam

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2013, 10:05 przez MFJemilo, łącznie zmieniany 1 raz.
emilos

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 23 kwie 2013, 21:24

Miałem racje... ;p

Awatar użytkownika
bajano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 sty 2010, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bajano » 30 wrz 2013, 12:28

Odświeze temat.
Problem jak u kolegów wyżej. Podczas szybkiego ruchu kierownicą prawo/lewo stuki w kolumnie kierowniczej. Zdjąłem osłonę kierownicy, owa śruba jest dobrze dokręcona (nie mogłem jej ruszyć kluczem). Obydwie śruby w podszybiu (jedna o 1/3 obrotu tylko się ruszyła a druga wcale). Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czy oddawać maglownicę do regeneracji? Dodam że z maglownicy nic nie cieknie ani nic takiego. Problemem są tylko te stuki. Stuki pojawiają się również podczas jazdy i najechanie na nierówności (dołek lub górka). Wymieniłem pół roku temu kompletne zawieszenie ale w temacie stuków zero zmian.
Będę wdzięczny za pomoc i sugestie ;)
Ewentualnie jeśli ktoś coś takiego naprawie w Warszawie lub okolicach też proszę o kontakt. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 30 wrz 2013, 13:41

bajano, Jesteś pewny, że te stuki pochodzą z kolumny kierowniczej ? Kiedyś miałem podobny przypadek w A3, ale tam winowajcą była pęknięta sprężyna na przodzie.

Awatar użytkownika
bajano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 sty 2010, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bajano » 30 wrz 2013, 15:10

Tak. Sprężyny sprawdzone - ok. Zresztą jak przez pewien czas (kilka miesięcy) miałem nowe sportowe sprężyny to było to samo. Po zdjęciu osłony pod kierownicą i ruchach kierownicą głos pochodzi zza krzyżaków (już jakby z komory silnika). Przytrzymałem ręką krzyżak i wtedy stuki jakby przycichły (ale na tym krzyżaku nie ma luzu, podczas ruszania krzyżaki pod kierownicą dobrze pracują a luz jest dalej).

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 paź 2013, 10:01

Możesz na próbę lekko (stopniowo) dokręcać śrubę kasującą luzy na maglownicy. Po każdym lekkim dokręceniu trzeba sprawdzać, czy kierownica nie kręci się dużo ciężej i czy podczas jazdy sama wraca na środek. Jeśli nie, to trzeba śrubę cofnąć do poprzedniego położenia. Jeśli po którymś dokręceniu stukanie ustanie, to pewnie już sama przekładnia jest wyrobiona.
Pozdrawiam,
Krisker

LuQi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2011, 23:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: LuQi » 04 paź 2013, 16:36

A może stuki pochodzą z drążków kierowniczych?

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 07 paź 2013, 07:19

bajano, jak postępy ?

lukasquake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasquake » 08 paź 2013, 12:11

krisker pisze:Możesz na próbę lekko (stopniowo) dokręcać śrubę kasującą luzy na maglownicy. Po każdym lekkim dokręceniu trzeba sprawdzać, czy kierownica nie kręci się dużo ciężej i czy podczas jazdy sama wraca na środek. Jeśli nie, to trzeba śrubę cofnąć do poprzedniego położenia. Jeśli po którymś dokręceniu stukanie ustanie, to pewnie już sama przekładnia jest wyrobiona.
gdzie znajduje się ta śruba do kasowania luzów na maglownicy? :)
sierra MK2 -> scorpio MK1 -> golf3 -> A6 :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 paź 2013, 14:09

Nie wskażę Ci palcem, bo jest w głębi. Widać ją od spodu mniej więcej za silnikiem. Szukać musisz charakterystycznej śruby-nakrętki tak, jak na obrazku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 paź 2013, 23:08

Czy na krzyzaku moga byc minimalne luzy czy nie powinno byc wcale ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga