Wymiana tarcz / klocków
Wymiana tarcz / klocków
Audi A6 C7 2.0 TDI 130KW 177KM rok.prod 2013
1. Pojawiło mi się ostrzezenie o niskiej grubosci okładziny klocków. Z tego co widziałem to klocki z przodu i z tyłu już się kończą słyszałem że dobre są klocki z firmy ATE chyba że jest jakiś ciut tańszy odpowienik tak samo dobry?
2. Przy okazji zauważyłem że na tylnich tarczach zrobiło się wgłębienie z klocków tzw rant, czy to kwalifikuje już tarcze do wymiany? Jak poznać że należy wymienić tarcze?
3. Jak dobrać części? Jest jakiś katalog online który dobiera po numerze vin?
1. Pojawiło mi się ostrzezenie o niskiej grubosci okładziny klocków. Z tego co widziałem to klocki z przodu i z tyłu już się kończą słyszałem że dobre są klocki z firmy ATE chyba że jest jakiś ciut tańszy odpowienik tak samo dobry?
2. Przy okazji zauważyłem że na tylnich tarczach zrobiło się wgłębienie z klocków tzw rant, czy to kwalifikuje już tarcze do wymiany? Jak poznać że należy wymienić tarcze?
3. Jak dobrać części? Jest jakiś katalog online który dobiera po numerze vin?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
1. ATE jest dość wysoką półką, ale nie odważyłbym się uznać ich za wyznacznik jakości, bo często zdarza się, że tarcze zaczynają bić, a klocki piszczeć. Bicie tarcz przeważnie spowodowane jest złym montażem (brak lub słabe oczyszczenie piasty). Można też kupić klocki ATE Ceramic, które mniej pylą, ale lepiej nie hamują, a kosztują sporo więcej. Zdarzają się części ATE, które z ATE mają niewiele wspólnego, ale takie zestawy można przeważnie kupić na allegro. Na forum chwalimy zestaw Zimmermann (tarcze) + Ferodo (klocki). Przy prawidłowym montażu zestaw taki ma taką samą skuteczność jak ten z ASO, ale oczywiście w niższej cenie niż oryginał czy ATE.
2. Jeśli jest już rant na krawędzi tarczy, to lepiej je wymienić, ponieważ zanim zjedziesz kolejne klocki, to powiększy on się jeszcze bardziej. Ogólnie każda tarcza ma podaną minimalną grubość, przy której zależy ją wymienić. Im mniejsza grubość, tym tarcza gorzej oddaje ciepło, więc łatwiej ją przegrzać.
3. Nie ma żadnego katalogu online, który pozwoli na dobranie części po VINie, ale możesz wysłać mi go na PW, to dostaniesz zestawienie części konkretnie pod Twoje auto, a może i nawet dorzucę rozkodowane wyposażenie . Jeśli chodzi o dobieranie części po VINie, to na forum głównie ja się tym zajmuję .
[ Dodano: 2018-06-07, 21:09 ]
Sprawdziłem w ELSIE (program z instrukcami serwisowymi) i dopuszczalna grubość tarcz wynosi o 2 mm mniej niż ma nowa, więc teoretycznie przy milimetrowym rancie powinno już się wymieniać tarcze (rant tworzy się z obu stron ). W praktyce tarcze wymienia się co drugą zmianę klocków, ale wszystko zależy od twardości tarczy i klocków.
[ Dodano: 2018-06-07, 21:30 ]
Popraw też dane w opisie, ponieważ są sprzeczne .
2. Jeśli jest już rant na krawędzi tarczy, to lepiej je wymienić, ponieważ zanim zjedziesz kolejne klocki, to powiększy on się jeszcze bardziej. Ogólnie każda tarcza ma podaną minimalną grubość, przy której zależy ją wymienić. Im mniejsza grubość, tym tarcza gorzej oddaje ciepło, więc łatwiej ją przegrzać.
3. Nie ma żadnego katalogu online, który pozwoli na dobranie części po VINie, ale możesz wysłać mi go na PW, to dostaniesz zestawienie części konkretnie pod Twoje auto, a może i nawet dorzucę rozkodowane wyposażenie . Jeśli chodzi o dobieranie części po VINie, to na forum głównie ja się tym zajmuję .
[ Dodano: 2018-06-07, 21:09 ]
Sprawdziłem w ELSIE (program z instrukcami serwisowymi) i dopuszczalna grubość tarcz wynosi o 2 mm mniej niż ma nowa, więc teoretycznie przy milimetrowym rancie powinno już się wymieniać tarcze (rant tworzy się z obu stron ). W praktyce tarcze wymienia się co drugą zmianę klocków, ale wszystko zależy od twardości tarczy i klocków.
[ Dodano: 2018-06-07, 21:30 ]
Popraw też dane w opisie, ponieważ są sprzeczne .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Myślisz, że do czegoś wykorzystam Twój VIN? Jeśli wyślesz mi go na PW, to nikt więcej go nie będzie widział, a na forum napiszę tylko zestawienie hamulców do Twojego auta. Po drugie jestem adminem, a nie zwykłym użytkownikiem, który zarejestrował się wczoraj. Zobacz ile mam postów i punktów 'Pomógł', znikąd się to nie wzięło .
Przykładowo dzisiaj dobierałem hamulce koledze, który ma A6 C5 i był zadowolony . Wysłał mi na PW swój VIN, a po 10 minutach miał już numery części.
a6-c5-jakie-tarcze-oraz-klocki-hamulcow ... htm#897683
Jeśli nie chcesz, to nie . W takim razie będziesz musiał sam dojść jakie potrzebujesz części .
Jeśli przednie tarcze nie mają rantu, to możesz zmienić tylko klocki, np. na FERODO .
Przykładowo dzisiaj dobierałem hamulce koledze, który ma A6 C5 i był zadowolony . Wysłał mi na PW swój VIN, a po 10 minutach miał już numery części.
a6-c5-jakie-tarcze-oraz-klocki-hamulcow ... htm#897683
Jeśli nie chcesz, to nie . W takim razie będziesz musiał sam dojść jakie potrzebujesz części .
Jeśli przednie tarcze nie mają rantu, to możesz zmienić tylko klocki, np. na FERODO .
A tak przy okazji jakiej firmy części do rozrządu? Revol / ina ? W poniedziałek jade na przegląd do mechnika i jeśli chce gware na wymiane rozrzadu to musze wziąć częsci od nich ale pytanie jakie najlepsze bo jeśli dobiorą mi jakiś badziew to przynajmniej chce o tym wiedzieć że lepiej jakby wzieli z innej firmy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli będą kupować zestaw to INA lub SKF, a jak osobno to:
- pasek: Contitech,
- rolki/napinacz: INA,
- pompa wody: HEPU lub SKF.
Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że przednie hamulce będą miały 320 mm, a tylne 300 mm. Są to najmniejsze hamulce jakie występują w C7, ale mocniejszych nie trzeba, bo masz tylko 2.0 TDI.
Jeśli warsztat odmawia gwarancji na wykonaną usługę, ponieważ nie kupujesz u nich części, to jest coś nie tak. Po prostu chcą zarobić na Tobie dwukrotnie - marża na częściach + robota. Jak jeżdżę do swojego mechanika, to wszystko mam kupione i razem z nim tylko wymieniam.
- pasek: Contitech,
- rolki/napinacz: INA,
- pompa wody: HEPU lub SKF.
Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że przednie hamulce będą miały 320 mm, a tylne 300 mm. Są to najmniejsze hamulce jakie występują w C7, ale mocniejszych nie trzeba, bo masz tylko 2.0 TDI.
Jeśli warsztat odmawia gwarancji na wykonaną usługę, ponieważ nie kupujesz u nich części, to jest coś nie tak. Po prostu chcą zarobić na Tobie dwukrotnie - marża na częściach + robota. Jak jeżdżę do swojego mechanika, to wszystko mam kupione i razem z nim tylko wymieniam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga