Na wstepie witam wszystkich. Mam problem jak w temacie i na pierwszy rzut oka bylo takich kilka ale zaczne od poczatku.
Jestem wlascicielem Audi A6 c6 2.7tdi Quattro cand 190ps sedan po lifcie 2009. Mam problem z wibracja przychamowaniu I podczas jazdy w przdziale 100-140 i +180. W tych przedzialach predkosci jest to najbardziej odczowalne. Pierwsza mysli byla tarcze wiec zostaly one wymienione na ATE ORI wraz z klockami przod i tyl. (chyba 347mm i 321mm wiec nie najtanszy zestaw ) . Bylo wszystko wporzadku przez okolo 100 km lecz po pierwszym hamowaniu z +200kh/m problem powrocil natychmiastowo. Wiec odrazu na caly przeglad zawieszenia i NIC.... kolo do wywazenia i niby byly krzywe...wiec pelne prostowanie a przy okazji malowanie i zestaw nowych opon Falken (3300PLN :shock: ) ale nic. Wielka nadzieja ze juz po problemie a tu jeszcze wieksza niespodzianka ...Problem dalej istnieje. Wiec postanowilem sie sam za to zabrac. Kolejny zestaw tarcz i klockow wymieniony ( na ATE ---kolejnie 1500PLN ) cale zawieszenie sprawdzone na szarpakach i dynamiczne wywazanie kol na samochodzie i problem dalej instnieje. TO JAKAS PORAZKA. Wczoraj zakupilem przyrzad do mierzenia krzywizny tarcz i kol itp ...i tak :
-prawa przednia tarcza ma krzywizne:
- 0.07mm zewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.02mm zewnetrznej strony blizszej krawedzi
- 0.05mm wewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.03mm wewnetrznej strony blizszej krawedzi
-lewa przednia tarcza ma krzywizne:
- 0.05mm zewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.01mm zewnetrznej strony blizszej krawedzi
- 0.10mm wewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.03mm wewnetrznej strony blizszej krawedzi
- prawa tylna tarcza ma krzywizne :
- 0.03mm zewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.02mm zewnetrznej strony blizszej krawedzi
- 0.01mm wewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.03mm wewnetrznej strony blizszej krawedzi
- lewa tylna tarcza ma krzywizne:
- 0.01mm zewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.02mm zewnetrznej strony blizszej krawedzi
- 0.03mm wewnetrznej strony dalszej krawedzi
- 0.01mm wewnetrznej strony blizszej krawedzi
Natomiast krzywizna felg to maksymalnie 0.59mm.
Jedyne co zauwazylem to ze te wibracje pojawiaja sie nie gdy samochod jest zimny lecz jak juz hamulce sa cieple i z wiekszej predkosci. Nigdy na zimnym.
Czy ktos ma jakies pomysly badz podobne ZLE doswiadczenia.
Wibracje podczas jazdy i przy hamowaniu
Witam.... tak, sprawdzilem I odziwo wszystkie tarcze sa niemal idealne a zaciski sa chyba ok... po podniesieniu samochody przednie kola samochodu obracaja sie z normalnym oporem a tylne troszke ciezej ale bez znacznej roznicy. Ale wczoraj rozmawialem z servisantem audi tu w UK I wytlumaczylem mu co I jak. Wsiadl I pojechalismy na autostrade rozpedzil sie do jakis 100mph I hamowal do zera na awaryjnym....ODZIWO NIC SIE NIE DZIALO PRZEZ PIERWSZE DWIE PROBY . Ale przy trzeciej probie po poczatkowym nacisnieciu hamulca intensywnosc wibracji w samochodzie go przestraszyla I nie dociskal do konca. Wrocilismy do audi I powiedzial ze sa 4 opcje. Tarcze, kola, converter albo tylny most. Przeznal sie szczerze ze takiego przypadku jeszcze nie mial lecz stwierdzil jesli jest to juz moj 2 czy 3 zestaw tarcz I 2 kpl. kol to postawil na converter tiptronicka albo most...
Czy ktos moze doradzic w jaki sposob moze to byc converter and most ?
Czy ktos moze doradzic w jaki sposob moze to byc converter and most ?
no jak on 2x z rzedu walił od 100mp/h do zera to tarcze i klocki tez juz sobie kup nowe...
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 19:20 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
lewa przednia złom 0.10 mm to tragedia max to 0,05 mm
ale się nie martw ja przerobiłem 5 kpl markowych 2x ate 2x zimerman 1x bosch
objqwy podobme
reklamacje 5 kpl uznane (najpewniej podróby)
zadzwoniłem do interkarsu i zażyczyłem sobie najtańsze tarcze i klocki
za śmięszną kasę dostałem nacinane i nawiercane chńskie speed maxy
wykręciłem 60.000 km i zero bić i drgań tarcze praktycznie nie zużyte 2kpl klocków
jedyny minus to większej siły potrzeba użyć
na zimnych tarczach przez pierwsze 2-3 hamowania
ważny jest prawidłowy czysty montaż bez rdzy smarów na sucho
oraz wstępne uformowanie cieplne tarczy -na forum subaru jest to opisane jak to przeprowadzić
ale się nie martw ja przerobiłem 5 kpl markowych 2x ate 2x zimerman 1x bosch
objqwy podobme
reklamacje 5 kpl uznane (najpewniej podróby)
zadzwoniłem do interkarsu i zażyczyłem sobie najtańsze tarcze i klocki
za śmięszną kasę dostałem nacinane i nawiercane chńskie speed maxy
wykręciłem 60.000 km i zero bić i drgań tarcze praktycznie nie zużyte 2kpl klocków
jedyny minus to większej siły potrzeba użyć
na zimnych tarczach przez pierwsze 2-3 hamowania
ważny jest prawidłowy czysty montaż bez rdzy smarów na sucho
oraz wstępne uformowanie cieplne tarczy -na forum subaru jest to opisane jak to przeprowadzić
DraxanDraxan pisze:no jak on 2x z rzedu walił od 100mp/h do zera to tarcze i klocki tez juz sobie kup nowe...
Po tych 2 hamowaniach nie bylo zadnej roznicy jak i przed nimi.... byla identyczna wibracja podczas hamowania .
[ Dodano: 2016-10-25, 14:03 ]
Enduro7enduro7 pisze:lewa przednia złom 0.10 mm to tragedia max to 0,05 mm
ale się nie martw ja przerobiłem 5 kpl markowych 2x ate 2x zimerman 1x bosch
objqwy podobme
reklamacje 5 kpl uznane (najpewniej podróby)
zadzwoniłem do interkarsu i zażyczyłem sobie najtańsze tarcze i klocki
za śmięszną kasę dostałem nacinane i nawiercane chńskie speed maxy
wykręciłem 60.000 km i zero bić i drgań tarcze praktycznie nie zużyte 2kpl klocków
jedyny minus to większej siły potrzeba użyć
na zimnych tarczach przez pierwsze 2-3 hamowania
ważny jest prawidłowy czysty montaż bez rdzy smarów na sucho
oraz wstępne uformowanie cieplne tarczy -na forum subaru jest to opisane jak to przeprowadzić
Dzieki. Wlasnie sie dokopalem do ATE i podaja jak ty ze 0.05mm to gorna granica dopuszczalnego bicia tarczy mierzona 1cm od krawedzi tarczy... jutro jade po nowy komplete i sie okaze co dalej.
Tylko jedna rzecz mnie meczy ze to juz bedzie N-ty zestaw . Czy to oby wina tarcz czy to ja mam takiego pecha....
Bedzie update..
Bardzo ciekawy temat bo mam podobny problem. Od zakupu auta borykam się z problemem wibracji. Wibracje sa przy normalnej jeździe bez hamowania dlatego hamulce zostawilem. Przerobilem jednak 3 komplety opon i 2 komplety felg. Teraz wibracje pojawily się przy hamowaniu wiec do wymiany lecą tarcze, jednak po tym co tu teraz przeczytałem mam mieszane nadzieje. Juz chcialem zamawiac ate ale teraz juz sam nie wiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Wibracje podczas jazdy i przy hamowaniu
I jak udało się rozwiązać problem ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga