Szarpie / telepie przy hamowaniu
na 99% u ciebie będzie to wina przednich tarcz hamulcowych ,rafalpe pisze:W takim razie skoro to nie tarcze to gdzie szukać problemu?
wystarczy ponieść auto na podnośnik zdjąć koła i wprawnym okiem zerknąć obracając samymi tarczami czy się delikatnie nie blokują między klockami tylko w kilku lub jednym miejscu , muszą one być idealnie w lini przy szybszym obracaniu , najlepiej je zdemontować i dać to tokarza fachowca na maszynę i też fachowo da się sprawdzić ,jeśli będą krzywe ale grubość będzie większe pół od nominalnej to ci je ładnie przetoczy i dalej pośmigają jeszcze sporo czasu ,
przy tarczowych hamulcach bardzo trzeba uważać aby nie hamować ostro na gorących tarczach bezpośrednio po wjechaniu wodę ,lecz nie zawsze tak się da

Witam. Zgadzam się z Kolegami wyżej. Wina tarcz, wiem,bo przerabiałem ten temat u klienta w aucie tyle,że passat b5 fl. Z wodą i gorącą tarczą tak jest, ale nie zawsze, zależy to od jakości tarczy, tanie liche i drogie lepsze. Wystarczy przetoczyć i można jeszcze korzystać pod warunkiem jak mocno są zdeformowane i zużyte. Hamulce to jedna z podstaw bezpiecznej jazdy, a wiele osób to ignoruje. Pozdrawiam 

Jak samochód, to tylko Audi;)
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Dokładnie tak jak koledzy piszą... tarcze do przetoczenia lub wymiany, klocki mogą być za twarde i przetoczenie da efekt na chwile
no chyba że hamujesz gwałtownei i abs Ci sie załącza
( żarcik oczywiście, tylko mi się przypomniało jak koleżanka z uczelni kupiła nowsze autko z abs i była przerażona bo podczas mocnego hamowania, auto wpadało w wibracje i hamulce puszczały koła
)



Przetoczenie tarcz robi się zawsze jeśli są jeszcze grube tarcze ale zwichrowane ,
nie ma tu nic wspólnego jakie są zamontowane klocki , nie ma czegoś takiego jak twarde klocki ,są jedynie różnice w ścieralności jeśli ktoś kupuje zestaw tarcz i klocków innych firm a nie wszystko jednakowej ,tarcze albo klocki mogą piszczeć i jedno lub drugie szybciej się zużywać .
nie ma tu nic wspólnego jakie są zamontowane klocki , nie ma czegoś takiego jak twarde klocki ,są jedynie różnice w ścieralności jeśli ktoś kupuje zestaw tarcz i klocków innych firm a nie wszystko jednakowej ,tarcze albo klocki mogą piszczeć i jedno lub drugie szybciej się zużywać .
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Bardzo możliwe, ja u siebie wymieniałem klocki na TRW (miałem jurid tylko już były zużyte) i niestety po 3-4 dniach tarcze zaczęły bićas131 pisze:Przetoczenie tarcz robi się zawsze jeśli są jeszcze grube tarcze ale zwichrowane ,
nie ma tu nic wspólnego jakie są zamontowane klocki , nie ma czegoś takiego jak twarde klocki ,są jedynie różnice w ścieralności jeśli ktoś kupuje zestaw tarcz i klocków innych firm a nie wszystko jednakowej ,tarcze albo klocki mogą piszczeć i jedno lub drugie szybciej się zużywać .


