Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Szarpie / telepie przy hamowaniu

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 maja 2016, 12:05

Krzywe tarcze czuć już przy lekkim dotknięciu hamulca. Wibracje przenoszone są wtedy na kierownicę.

danielk85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2016, 14:07
Lokalizacja: Krosno

Post autor: danielk85 » 15 wrz 2016, 22:34

zwykle kierownicą telepie jeśli chodzi o przednie tarcze.
Jeśli o tylne- trzęsie się buda.

as131

Post autor: as131 » 10 paź 2016, 23:37

rafalpe pisze:W takim razie skoro to nie tarcze to gdzie szukać problemu?
na 99% u ciebie będzie to wina przednich tarcz hamulcowych ,
wystarczy ponieść auto na podnośnik zdjąć koła i wprawnym okiem zerknąć obracając samymi tarczami czy się delikatnie nie blokują między klockami tylko w kilku lub jednym miejscu , muszą one być idealnie w lini przy szybszym obracaniu , najlepiej je zdemontować i dać to tokarza fachowca na maszynę i też fachowo da się sprawdzić ,jeśli będą krzywe ale grubość będzie większe pół od nominalnej to ci je ładnie przetoczy i dalej pośmigają jeszcze sporo czasu ,
przy tarczowych hamulcach bardzo trzeba uważać aby nie hamować ostro na gorących tarczach bezpośrednio po wjechaniu wodę ,lecz nie zawsze tak się da :)

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 12 paź 2016, 21:27

Witam. Zgadzam się z Kolegami wyżej. Wina tarcz, wiem,bo przerabiałem ten temat u klienta w aucie tyle,że passat b5 fl. Z wodą i gorącą tarczą tak jest, ale nie zawsze, zależy to od jakości tarczy, tanie liche i drogie lepsze. Wystarczy przetoczyć i można jeszcze korzystać pod warunkiem jak mocno są zdeformowane i zużyte. Hamulce to jedna z podstaw bezpiecznej jazdy, a wiele osób to ignoruje. Pozdrawiam :)
Jak samochód, to tylko Audi;)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 paź 2016, 08:43

Dokładnie tak jak koledzy piszą... tarcze do przetoczenia lub wymiany, klocki mogą być za twarde i przetoczenie da efekt na chwile <uoee> no chyba że hamujesz gwałtownei i abs Ci sie załącza <figielek> ( żarcik oczywiście, tylko mi się przypomniało jak koleżanka z uczelni kupiła nowsze autko z abs i była przerażona bo podczas mocnego hamowania, auto wpadało w wibracje i hamulce puszczały koła <lol> )

as131

Post autor: as131 » 16 paź 2016, 23:15

Przetoczenie tarcz robi się zawsze jeśli są jeszcze grube tarcze ale zwichrowane ,
nie ma tu nic wspólnego jakie są zamontowane klocki , nie ma czegoś takiego jak twarde klocki ,są jedynie różnice w ścieralności jeśli ktoś kupuje zestaw tarcz i klocków innych firm a nie wszystko jednakowej ,tarcze albo klocki mogą piszczeć i jedno lub drugie szybciej się zużywać .

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 17 paź 2016, 21:06

as131 pisze:Przetoczenie tarcz robi się zawsze jeśli są jeszcze grube tarcze ale zwichrowane ,
nie ma tu nic wspólnego jakie są zamontowane klocki , nie ma czegoś takiego jak twarde klocki ,są jedynie różnice w ścieralności jeśli ktoś kupuje zestaw tarcz i klocków innych firm a nie wszystko jednakowej ,tarcze albo klocki mogą piszczeć i jedno lub drugie szybciej się zużywać .
Bardzo możliwe, ja u siebie wymieniałem klocki na TRW (miałem jurid tylko już były zużyte) i niestety po 3-4 dniach tarcze zaczęły bić :/ miały grubość 24.5mm (nowa 25mm, minimalna grubość 23mm), dałem do przetoczenia ( zostało 24mm) niestety po paru dniach to samo :| Szukałem, pytałem co to może być i się dowiedziałem że wina klocków ( dlatego tak napisałem że za twarde, może faktycznie to nie ma wpływu). Wymieniłem cały komplet(klocki i tarcze) i spokój, zraziłem się tylko do TRW i szkoda kasy na klocki bo miały z 500km przejechane a poszły w kosz :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja