[a6 c6] problem z ręcznym
[a6 c6] problem z ręcznym
pewnego razu na serwisie gościu mówił ze jak zaciągniesz ręczny to zeby go spućcić wystary wbić bieg i ruszyć a on sam się wyłączy umnie to nie dział trzeba wyłączyć przyciskiem czym moze być to spowodowane moze miał ktos taki problem
Bo trza mieć pasy zapięte.... i lekko dodać gazu...
No chyba że nie masz asystenta ruszania pod górkę (ale to chyba standard)
No chyba że nie masz asystenta ruszania pod górkę (ale to chyba standard)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
STraits, mimo wszystko polecam lekture instrukcji obslugi. Paru rzeczy można się jeszcze dowiedzieć. Sam bylem zaskoczony ilu rzeczy jescze nie wiem a powinienem
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
https://a6klub.pl/posting.htm?mode=reply&t=19713
Na światłach najczęściej D, przy długich zmianach P. W pozycji N skrzynia praktycznie nie ma smarowania, ma to znaczenie podczas jazdy. Może faktycznie trochę przesadziłem z tym N na światłach... . :-D
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
O ile się orientuję to skrzynia ma stałe smarowanie o ile silnik pracuje, bez różnicy od pozycji lewarka biegów.MaTyS pisze:W pozycji N skrzynia praktycznie nie ma smarowania, ma to znaczenie podczas jazdy
Jedyna różnica miedzy P a N to taka, że na P mechanicznie blokujesz wał napędowy -jeśli wrzucisz na P podczas jazdy, zacznie chrobotac w skrzyni aż się auto prawie zatrzyma i wtedy się zablokuje
Obr.silnika na P i N są jednakowe, a na "biegu" komp stara się minimalnie podnieśc obr., ale jak trzymasz na hamulcu to spadają bo obciążasz silnik. W rzeczywistości jak auto stoi na P lub N to silnik spala mniej niż jak miałoby stac na biegu.
Jeżeli masz dostęp do wiarygodnych materiałów, że jest inaczej w temacie smarowania to chętnie poczytam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Informacje powielające się na wielu portalach dotyczących ASB. Jako najważniejsza zasada :
# nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi).
np tu:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty1_pl
# nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi).
np tu:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty1_pl
- Marek.max
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Też miałem problem z tym, to znaczy nie wiedziałem na jakiej zasadzie, to działa, teraz to już opanowałem, chociaż nie do końca, nieraz jak za mocno próbuję ruszyć z ręcznego, to nie odpuszcza, szarpnie mocno, ale nie odpuszcza. Gdy normalnie spokojnie bieg+gaz+sprzęgło to ok. no i pas zapięty oczywiście.
mam problem z ręcznym pierwszy to który opisywałem we wcześniejszym poście a drugi pojawił się dziś po zaciągnięciu ręcznego podczas końcowej fazy zaciągania zaczeł głośno terkotać jakby coś przeskakiwało i pochwili przestaje i tak się dzieje podczas zaciągania ręcznego ( prawe koło) rozebrałem i myślę że to coś w części zaciskowej ( nie silniczek )
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga