Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] problem z ręcznym

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
ziomal715
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:15
Lokalizacja: Lubuskie

[a6 c6] problem z ręcznym

Post autor: ziomal715 » 22 mar 2010, 21:05

pewnego razu na serwisie gościu mówił ze jak zaciągniesz ręczny to zeby go spućcić wystary wbić bieg i ruszyć a on sam się wyłączy umnie to nie dział trzeba wyłączyć przyciskiem czym moze być to spowodowane moze miał ktos taki problem

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 22 mar 2010, 21:48

Bo trza mieć pasy zapięte.... i lekko dodać gazu...
No chyba że nie masz asystenta ruszania pod górkę (ale to chyba standard)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 22 mar 2010, 22:57

W manualu sprzęgło, bieg, gaz i oczywiście zapięte pasy.

ziomal715
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:15
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ziomal715 » 27 mar 2010, 15:33

pasy byłe zapinane hyba ale się sprawdzi jeszcze

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 28 mar 2010, 11:10

...to sie czlowiek czegos dowiedzial :))) Nie wiedzialem ze taka funkcja istnieje w audi, a irytowalo mnie to strasznie ze musze zrzucac na N na swiatlach i zaciagac reczny, naciskac hamulec.... ehh :) Faaaaaajna rzec :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 mar 2010, 12:03

STraits pisze:... irytowalo mnie to strasznie ze musze zrzucac na N na swiatlach
Chyba nie lubisz swojego tipa, podstawowa zasada jak najrzadziej N.

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 28 mar 2010, 15:53

STraits, mimo wszystko polecam lekture instrukcji obslugi. Paru rzeczy można się jeszcze dowiedzieć. Sam bylem zaskoczony ilu rzeczy jescze nie wiem a powinienem :)
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 mar 2010, 11:40

MaTyS pisze:Chyba nie lubisz swojego tipa, podstawowa zasada jak najrzadziej N.
:-? sugerujesz, że ciągle masz albo R albo D lub S? :p
A na światłach jak czekasz to też nie wrzucasz N??

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

https://a6klub.pl/posting.htm?mode=reply&t=19713

Post autor: MaTyS » 29 mar 2010, 12:08

Na światłach najczęściej D, przy długich zmianach P. W pozycji N skrzynia praktycznie nie ma smarowania, ma to znaczenie podczas jazdy. Może faktycznie trochę przesadziłem z tym N na światłach... . :-D

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 mar 2010, 12:30

MaTyS pisze:W pozycji N skrzynia praktycznie nie ma smarowania, ma to znaczenie podczas jazdy
O ile się orientuję to skrzynia ma stałe smarowanie o ile silnik pracuje, bez różnicy od pozycji lewarka biegów.
Jedyna różnica miedzy P a N to taka, że na P mechanicznie blokujesz wał napędowy -jeśli wrzucisz na P podczas jazdy, zacznie chrobotac w skrzyni aż się auto prawie zatrzyma i wtedy się zablokuje :)
Obr.silnika na P i N są jednakowe, a na "biegu" komp stara się minimalnie podnieśc obr., ale jak trzymasz na hamulcu to spadają bo obciążasz silnik. W rzeczywistości jak auto stoi na P lub N to silnik spala mniej niż jak miałoby stac na biegu.

Jeżeli masz dostęp do wiarygodnych materiałów, że jest inaczej w temacie smarowania to chętnie poczytam.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 29 mar 2010, 13:26

Informacje powielające się na wielu portalach dotyczących ASB. Jako najważniejsza zasada :

# nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi).


np tu:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty1_pl

ziomal715
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:15
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ziomal715 » 30 mar 2010, 21:17

auto było podtrzymane do 3000 obrotów pasy zapięte i tak trzymał ręczny

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 01 kwie 2010, 16:53

ziomal715 pisze:auto było podtrzymane do 3000 obrotów pasy zapięte i tak trzymał ręczny
No to może nie masz ParkHILFE...
jak jesteś z okolica GW to mogę Ci sprawdzić VAG'iem (VCDS zdaje się teraz) :)

Ale to był standard tylko w V6 więc to może być problem...

Awatar użytkownika
Marek.max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Marek.max » 01 kwie 2010, 20:57

Też miałem problem z tym, to znaczy nie wiedziałem na jakiej zasadzie, to działa, teraz to już opanowałem, chociaż nie do końca, nieraz jak za mocno próbuję ruszyć z ręcznego, to nie odpuszcza, szarpnie mocno, ale nie odpuszcza. Gdy normalnie spokojnie bieg+gaz+sprzęgło to ok. no i pas zapięty oczywiście.

Awatar użytkownika
gerd1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:56
Lokalizacja: Dublin

Post autor: gerd1 » 08 gru 2011, 22:41

mam problem z ręcznym pierwszy to który opisywałem we wcześniejszym poście a drugi pojawił się dziś po zaciągnięciu ręcznego podczas końcowej fazy zaciągania zaczeł głośno terkotać jakby coś przeskakiwało i pochwili przestaje i tak się dzieje podczas zaciągania ręcznego ( prawe koło) rozebrałem i myślę że to coś w części zaciskowej ( nie silniczek )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga