Hamulce A6 C6 momenty dokręcania śrub
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
- Lokalizacja: Xanten
Hamulce A6 C6 momenty dokręcania śrub
Witam,
Przeszukałem całe forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytania, które mnie nurtują.
Audi A6 C6 2007 2.7 TDI BPP
Regenerowałem zaciski z tyłu i wymieniałem łożyska i teraz mam pare pytań:
1. Jakim momentem dokręcić tylne łożyska z piastą ? 95 NM ?
2. Jakim momentem dokręcić tylne jarzmo hamulca ? 75 NM ?
3. Tylne zaciski do jarzma, moment 35 NM ?
Czy powyższe momenty się zgadzają ?
Czeka mnie podobna operacja z przodu, czy mógłbym prosić rownież o informacje, jakim momentem dokręcic jarzma i zaciski z przodu ?
Pozdrawiam, Bartek
Przeszukałem całe forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytania, które mnie nurtują.
Audi A6 C6 2007 2.7 TDI BPP
Regenerowałem zaciski z tyłu i wymieniałem łożyska i teraz mam pare pytań:
1. Jakim momentem dokręcić tylne łożyska z piastą ? 95 NM ?
2. Jakim momentem dokręcić tylne jarzmo hamulca ? 75 NM ?
3. Tylne zaciski do jarzma, moment 35 NM ?
Czy powyższe momenty się zgadzają ?
Czeka mnie podobna operacja z przodu, czy mógłbym prosić rownież o informacje, jakim momentem dokręcic jarzma i zaciski z przodu ?
Pozdrawiam, Bartek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Masz tu podpowiedź z WURTHA
![Obrazek]()
Pod INFO piasty przedniego jak i tylnego koła masz:
- zastosować nowe śruby
- 200 Nm + 180 stopni
Pod INFO zacisku hamulcowego/uchwytu zacisku hamulcowego do piasty masz
![Obrazek]()
W INFO zacisku hamulcowego/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty masz, że przy zacisku hamulcowym FNR G60 = 196 Nm
W pozostałych info o hamulcach masz aby zastsować nowe śruby czy nakrętki.
Powodzenia.
Pod INFO piasty przedniego jak i tylnego koła masz:
- zastosować nowe śruby
- 200 Nm + 180 stopni
Pod INFO zacisku hamulcowego/uchwytu zacisku hamulcowego do piasty masz
W INFO zacisku hamulcowego/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty masz, że przy zacisku hamulcowym FNR G60 = 196 Nm
W pozostałych info o hamulcach masz aby zastsować nowe śruby czy nakrętki.
Powodzenia.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
- Lokalizacja: Xanten
Witam,
Dzieki wielkie za odpowiedz.
Momenty, które ja podałem są z instrukcji od Autodoc co do wymiany danych elementow. Jak widac mocno zanizone.... wlasnie wydawaly mi sie za małe dlatego chciałem się upewnić.
Taka ciekawostka - jarzmo hamulca przód i tył według autodoc dokręca się siłą 75NM. Według tego co podałeś z przodu 190NM dla obu śrub a z tyłu ta dolna śruba 115 a górna 140NM... za to tarcza hamulcowa 5NM a według autodoc 9NM.
Ciekaw jestem ile osób przez te filmiki w internecie po prostu dokręca tak jak podają i nie interesują się czy te wartości są prawidłowe a potem mają nie podociągane śruby...
Pozdr. Bartek
Dzieki wielkie za odpowiedz.
Momenty, które ja podałem są z instrukcji od Autodoc co do wymiany danych elementow. Jak widac mocno zanizone.... wlasnie wydawaly mi sie za małe dlatego chciałem się upewnić.
Taka ciekawostka - jarzmo hamulca przód i tył według autodoc dokręca się siłą 75NM. Według tego co podałeś z przodu 190NM dla obu śrub a z tyłu ta dolna śruba 115 a górna 140NM... za to tarcza hamulcowa 5NM a według autodoc 9NM.
Ciekaw jestem ile osób przez te filmiki w internecie po prostu dokręca tak jak podają i nie interesują się czy te wartości są prawidłowe a potem mają nie podociągane śruby...
Pozdr. Bartek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
- Lokalizacja: Xanten
Witaj Mat,
Jeżeli mógłbyś podać wartości Nm z ELSY będę zobowiązany
Jestem ciekaw czy będą się pokrywać z tymi momentami co podał kolega Leon.
Jak będę znał też dokładne momenty dokręcania, jako iż jestem w trakcie roboty, przygotuję również jakiś opis dla innych ze zdjęciami i informacjami gdzie jakie śruby jakim momentem dokręcic to będzie również informacja dla potomnych.
Pozdr. Bartek
Jeżeli mógłbyś podać wartości Nm z ELSY będę zobowiązany

Jak będę znał też dokładne momenty dokręcania, jako iż jestem w trakcie roboty, przygotuję również jakiś opis dla innych ze zdjęciami i informacjami gdzie jakie śruby jakim momentem dokręcic to będzie również informacja dla potomnych.
Pozdr. Bartek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
To zależy kto do czego ma dostęp. Też jestem ciekaw czy dane się pokrywają. Ja zawsze się sugeruję tym właśnie, co specjalnie dla Ciebie tu na swoim programie poszukałem i scrinowałem. Jeżeli pomogłem to
, jeżeli jest inaczej to sam chcę wiedzieć, będę na przyszłość weryfikował te dane.

VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
PRZÓD:
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 196 Nm
- zacisk - 30 Nm
- tarcza - 5 Nm
TYŁ:
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 115 Nm (dolna śruba), 140 Nm (górna śruba)
- zacisk - 35 Nm
Koła dokręca się standardowym momentem dla Audi, czyli 120 Nm. Różnica jest tylko w przednim jarzmie, ale podałeś chyba moment dla tarcz 314 mm, a takich w 2.7 TDI nie ma.
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 196 Nm
- zacisk - 30 Nm
- tarcza - 5 Nm
TYŁ:
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 115 Nm (dolna śruba), 140 Nm (górna śruba)
- zacisk - 35 Nm
Koła dokręca się standardowym momentem dla Audi, czyli 120 Nm. Różnica jest tylko w przednim jarzmie, ale podałeś chyba moment dla tarcz 314 mm, a takich w 2.7 TDI nie ma.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2020, 17:03 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
- Lokalizacja: Xanten
Witam,
Wychodzi na to ze informacje z Wurtha pokrywają się z Elsą
Zabieram się więc za działanie. I tak będę to musiał później 2 raz rozbierać, bo nie mam nowych śrub do jarzm...
Póki co dam trochę kleju niebieskiego do gwintów na stare śruby i dokręcę odpowiednim momentem, a za jakiś tydzień wybiorę się po śruby to je wymienię na nowe.
Pozdr. Bartek
[ Dodano: 2020-04-21, 18:38 ]
Witam,
Jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś numer artykułu tych śrub do jarzma ?
Tyle co zmierzyłem to są to śruby M17x60, jednak w internecie takich śrub znaleźć nie sposób.
Pozdr. Bartek
Wychodzi na to ze informacje z Wurtha pokrywają się z Elsą

Zabieram się więc za działanie. I tak będę to musiał później 2 raz rozbierać, bo nie mam nowych śrub do jarzm...
Póki co dam trochę kleju niebieskiego do gwintów na stare śruby i dokręcę odpowiednim momentem, a za jakiś tydzień wybiorę się po śruby to je wymienię na nowe.
Pozdr. Bartek
[ Dodano: 2020-04-21, 18:38 ]
Witam,
Jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś numer artykułu tych śrub do jarzma ?
Tyle co zmierzyłem to są to śruby M17x60, jednak w internecie takich śrub znaleźć nie sposób.
Pozdr. Bartek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
- Lokalizacja: Xanten
Witam,
Bylem dzis w ASO w Niemczech, bo mieli te śruby od ręki i taniej niż w internecie. Za 4 śruby zapłaciłem w Niemczech 17,50 Euro, 3,5 za śrube czyli podobnie jak w PL.
Z ciekawostki, stare śruby były pokryte na gwincie na całej długości białym proszkiem, jakiś klej do gwintów. Nowe śruby mają czysty gwint.
Druga ciekawostka to rozebrałem całe tylne zaciski, i moim zdaniem do wymiany tylnych klocków nie potrzebny jest w żadnym wypadku VCDS. W środku jest w sumie tylko gwint, którym silnik od hamulca kręci i wysówa tłoczek. Można odkręcić silnik i cofnąć śrubę torxem kręcac w prawo i później wcisnąć tłoczek bez problemu. Po wymianie klocków tym samym torxem kręcąc w lewo mozna dopchnąć tłoczek do tarcz, lekko cofnąć i założyć spowrotem silnik. Nie ma tam żadnego czujnika poziomu, więc jeżeli nie odpalimy zapłonu przy odpiętym silniku nie wkradnie się raczej żaden błąd.
Proszę nie traktować powyższej informacji jako instrukcji, to tylko moje zdanie i mimo wszystko zalecam wymieniać klocki cofając tłoczki za pomocą VCDS.
Pozdr. Bartek
Bylem dzis w ASO w Niemczech, bo mieli te śruby od ręki i taniej niż w internecie. Za 4 śruby zapłaciłem w Niemczech 17,50 Euro, 3,5 za śrube czyli podobnie jak w PL.
Z ciekawostki, stare śruby były pokryte na gwincie na całej długości białym proszkiem, jakiś klej do gwintów. Nowe śruby mają czysty gwint.
Druga ciekawostka to rozebrałem całe tylne zaciski, i moim zdaniem do wymiany tylnych klocków nie potrzebny jest w żadnym wypadku VCDS. W środku jest w sumie tylko gwint, którym silnik od hamulca kręci i wysówa tłoczek. Można odkręcić silnik i cofnąć śrubę torxem kręcac w prawo i później wcisnąć tłoczek bez problemu. Po wymianie klocków tym samym torxem kręcąc w lewo mozna dopchnąć tłoczek do tarcz, lekko cofnąć i założyć spowrotem silnik. Nie ma tam żadnego czujnika poziomu, więc jeżeli nie odpalimy zapłonu przy odpiętym silniku nie wkradnie się raczej żaden błąd.
Proszę nie traktować powyższej informacji jako instrukcji, to tylko moje zdanie i mimo wszystko zalecam wymieniać klocki cofając tłoczki za pomocą VCDS.
Pozdr. Bartek