Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Hamulce A6 C6 momenty dokręcania śrub

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Bartoszj86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
Lokalizacja: Xanten

Hamulce A6 C6 momenty dokręcania śrub

Post autor: Bartoszj86 » 21 kwie 2020, 05:35

Witam,

Przeszukałem całe forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytania, które mnie nurtują.

Audi A6 C6 2007 2.7 TDI BPP

Regenerowałem zaciski z tyłu i wymieniałem łożyska i teraz mam pare pytań:

1. Jakim momentem dokręcić tylne łożyska z piastą ? 95 NM ?
2. Jakim momentem dokręcić tylne jarzmo hamulca ? 75 NM ?
3. Tylne zaciski do jarzma, moment 35 NM ?

Czy powyższe momenty się zgadzają ?

Czeka mnie podobna operacja z przodu, czy mógłbym prosić rownież o informacje, jakim momentem dokręcic jarzma i zaciski z przodu ?

Pozdrawiam, Bartek

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 21 kwie 2020, 10:26

Masz tu podpowiedź z WURTHA
Obrazek
Pod INFO piasty przedniego jak i tylnego koła masz:
- zastosować nowe śruby
- 200 Nm + 180 stopni
Pod INFO zacisku hamulcowego/uchwytu zacisku hamulcowego do piasty masz
Obrazek
W INFO zacisku hamulcowego/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty masz, że przy zacisku hamulcowym FNR G60 = 196 Nm
W pozostałych info o hamulcach masz aby zastsować nowe śruby czy nakrętki.
Powodzenia.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

Bartoszj86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
Lokalizacja: Xanten

Post autor: Bartoszj86 » 21 kwie 2020, 12:58

Witam,

Dzieki wielkie za odpowiedz.

Momenty, które ja podałem są z instrukcji od Autodoc co do wymiany danych elementow. Jak widac mocno zanizone.... wlasnie wydawaly mi sie za małe dlatego chciałem się upewnić.

Taka ciekawostka - jarzmo hamulca przód i tył według autodoc dokręca się siłą 75NM. Według tego co podałeś z przodu 190NM dla obu śrub a z tyłu ta dolna śruba 115 a górna 140NM... za to tarcza hamulcowa 5NM a według autodoc 9NM.

Ciekaw jestem ile osób przez te filmiki w internecie po prostu dokręca tak jak podają i nie interesują się czy te wartości są prawidłowe a potem mają nie podociągane śruby...

Pozdr. Bartek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2020, 14:09

Najlepszym źródłem takich informacji dla aut grupy VAG jest ELSA :). W razie czego mogę podać wartości Nm.

Bartoszj86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
Lokalizacja: Xanten

Post autor: Bartoszj86 » 21 kwie 2020, 15:13

Witaj Mat,

Jeżeli mógłbyś podać wartości Nm z ELSY będę zobowiązany :) Jestem ciekaw czy będą się pokrywać z tymi momentami co podał kolega Leon.

Jak będę znał też dokładne momenty dokręcania, jako iż jestem w trakcie roboty, przygotuję również jakiś opis dla innych ze zdjęciami i informacjami gdzie jakie śruby jakim momentem dokręcic to będzie również informacja dla potomnych.

Pozdr. Bartek

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 21 kwie 2020, 16:17

To zależy kto do czego ma dostęp. Też jestem ciekaw czy dane się pokrywają. Ja zawsze się sugeruję tym właśnie, co specjalnie dla Ciebie tu na swoim programie poszukałem i scrinowałem. Jeżeli pomogłem to <okok> , jeżeli jest inaczej to sam chcę wiedzieć, będę na przyszłość weryfikował te dane.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2020, 16:50

PRZÓD:
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 196 Nm
- zacisk - 30 Nm
- tarcza - 5 Nm

TYŁ:
- łożysko z piastą - 80 Nm + 90*
- jarzmo - 115 Nm (dolna śruba), 140 Nm (górna śruba)
- zacisk - 35 Nm

Koła dokręca się standardowym momentem dla Audi, czyli 120 Nm. Różnica jest tylko w przednim jarzmie, ale podałeś chyba moment dla tarcz 314 mm, a takich w 2.7 TDI nie ma.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2020, 17:03 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartoszj86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
Lokalizacja: Xanten

Post autor: Bartoszj86 » 21 kwie 2020, 18:38

Witam,

Wychodzi na to ze informacje z Wurtha pokrywają się z Elsą <okok>

Zabieram się więc za działanie. I tak będę to musiał później 2 raz rozbierać, bo nie mam nowych śrub do jarzm...

Póki co dam trochę kleju niebieskiego do gwintów na stare śruby i dokręcę odpowiednim momentem, a za jakiś tydzień wybiorę się po śruby to je wymienię na nowe.

Pozdr. Bartek

[ Dodano: 2020-04-21, 18:38 ]
Witam,

Jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś numer artykułu tych śrub do jarzma ?

Tyle co zmierzyłem to są to śruby M17x60, jednak w internecie takich śrub znaleźć nie sposób.

Pozdr. Bartek

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 21 kwie 2020, 18:58

Obrazek

Obrazek

Obrazek
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2020, 21:15

przód: N90876802 (M14X1.5X38) - ok. 26 zł za sztukę
tył: N91126801 (M12X1.5X62) - ok. 18 zł za sztukę

Są to śruby mocujące jarzmo do zwrotnic. Ceny są z ASO.

Bartoszj86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 09:59
Lokalizacja: Xanten

Post autor: Bartoszj86 » 22 kwie 2020, 12:42

Witam,

Bylem dzis w ASO w Niemczech, bo mieli te śruby od ręki i taniej niż w internecie. Za 4 śruby zapłaciłem w Niemczech 17,50 Euro, 3,5 za śrube czyli podobnie jak w PL.

Z ciekawostki, stare śruby były pokryte na gwincie na całej długości białym proszkiem, jakiś klej do gwintów. Nowe śruby mają czysty gwint.

Druga ciekawostka to rozebrałem całe tylne zaciski, i moim zdaniem do wymiany tylnych klocków nie potrzebny jest w żadnym wypadku VCDS. W środku jest w sumie tylko gwint, którym silnik od hamulca kręci i wysówa tłoczek. Można odkręcić silnik i cofnąć śrubę torxem kręcac w prawo i później wcisnąć tłoczek bez problemu. Po wymianie klocków tym samym torxem kręcąc w lewo mozna dopchnąć tłoczek do tarcz, lekko cofnąć i założyć spowrotem silnik. Nie ma tam żadnego czujnika poziomu, więc jeżeli nie odpalimy zapłonu przy odpiętym silniku nie wkradnie się raczej żaden błąd.

Proszę nie traktować powyższej informacji jako instrukcji, to tylko moje zdanie i mimo wszystko zalecam wymieniać klocki cofając tłoczki za pomocą VCDS.

Pozdr. Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga