Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Demontaż zacisków i ich regeneracja

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
krzychu25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:51
Lokalizacja: Chełmiec/Nowy Sacz

Demontaż zacisków i ich regeneracja

Post autor: krzychu25 » 16 mar 2016, 17:27

Witam wszystkich!!
Jako ze nie długo zbliża się mi wymiana klocków i tarcz hamulcowych przód i tył włącznie z płynem to korzystając z okazji chciałbym zdemontować wszystkie zaciski, oddać do piaskowania i malowania oraz zregenerować tloczki. Jedynie co mnie zastanawia to odpowietrzanie całego układu po takiej operacji. I teraz pytanie do Was jak ono ma przebiegać robił ktoś już takie rzeczy u siebie jest to skomplikowane czy jak w zwykłym układzie.?! Audi mam od nie dawna. Także prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam <luzik>

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 17 mar 2016, 21:30

ja u siebie przerabiałem to samo, temat do ogarnięcia ale z odpowietrzeniem to każdy co innego mówi i wszędzie co innego pisze <uoee> generalnie u nas z abs układ powinno się odpowietrzać chyba od kół najbliżej pompy czyli przednie, dodatkowo gdzieś pisało że znowu zaczynamy od lewego przedniego potem prawe tylne( bo jakoś to jest ze sobą połączone). Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo niestety u mnie w mieście jak pytałem o koszt to nikt nie wiedział o co chodzi :] , dlatego odpowietrzyłem sam stara tradycyjna metodą, prawe tyle kolo potem lewe i przednie, przelałem tak litr płynu i wszytko jest ok. Najważniejsze w sumie aby zabezpieczyć przewody hamulcowe po odkręceniu zacisków aby płyn nie uciekł. Co do piaskowania to może być ciężko, trzeba jakoś zabezpieczyć cylinderek.. Ja u siebie czyściłem mozolnie mini szlifierką z różnymi tarczkami, potem lakier taki ze spraya do zacisków, pół roku przetrwało i dalej po umyciu jest jak nowe. :)

krzychu25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:51
Lokalizacja: Chełmiec/Nowy Sacz

Post autor: krzychu25 » 17 mar 2016, 23:18

No właśnie na necie różnie piszą o tym odpowietrzaniu każdy co innego, spróbuję zrobić odpowietrzanie podciśnieniowo ciekawe jak to wyjdzie. A jeżeli chodzi o zaciski to po ich zdemontowniu będę wyciągał całe cylinderki, gumy i uszczelniacze.. Klocki nie scieraly się równo wiec warto to zrobić. Z tylnymi może być kosmos,ale myślę że nie ma rzeczy nie możliwych.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 18 mar 2016, 08:46

krzychu25 pisze:Z tylnymi może być kosmos,ale myślę że nie ma rzeczy nie możliwych.


Bez problemu sobie poradzisz, ja to robiłem pierwszy raz i tez rozkręciłem na części pierwsze wymalowałem i poskładałem :> problem miałem tylko z jednym segerem, na youtube był fajny film jak to rozebrać i poskładać (wprawdzie do zacisku z a6 c5 ale może się przyda), znalazłem : u Cb z silniczkiem może będzie jeszcze łatwiej.

krzychu25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:51
Lokalizacja: Chełmiec/Nowy Sacz

Post autor: krzychu25 » 20 mar 2016, 16:46

To mówisz ze z tyłu bedzie podobny pierścień jak w tym z filmiku? Przód chyba jest standardowy jak w każdym samochodzie bez pierścieni. Zobaczymy jak to wyjdzie... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl