Zapieczony tłoczek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zapieczony tłoczek
Panowie,dzisiaj wyciągnołem klocki z przodu żeby pokazać w sklepie jakie mają być i okazało się że jeden cylinderek mam zapieczony-niechce się cofnąć.Macie jakieś rady żeby go rozruszać bez zdejmowania zacisku i odpinania przewodu hamulcowego?Jeszcze nic nie kombinowałem z WD ani innymi specyfikami bo zaraz do roboty idę ale jutro chciał bym powalczyć więc proszę o jakieś rady.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Co do zapieczonych klocków, to najlepiej rozbierać zaciski w samochodzie. Nie wiem teraz czy masz jeden tłoczek czy dwa w zacisku, ale przyjmę że dwa więc ten bardziej ruchomy tłoczek przytrzymaj solidnym francuzem (tak z 40 cm długości - powinien wytrzymać). Wypompuj (czasami wymaga to odpalenia silnika, żeby zadziałało wspomaganie) bardziej oporny tłoczek do położenia nieomalże granicznego, złap go tymże francuzem i wtedy wypompuj drugi. Nie wolno wciskać tłoczków opierając brechę o tarczę
W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.
Niestety żeby dokładnie oczyścić tłoczek i cylinderek najlepiej będzie zacisk wymontować z auta. Ja przeprowadzam to w następujący sposób.
Zaciśnij przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręć przewód hamulcowy, zluzuj odpowietrznik. Dopiero teraz odkręć zacisk od zwrotnicy. Potem już na stole wyjmij tłoczki i wybebesz gumki czyli oringi. Teraz kolej na czyszczenie: Wykonaj sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5 mm zagnij pod kątem prostym jakieś 10 mm od końca a następnie jakieś 15 cm dalej wykonaj wygodny uchwyt. Krótką końcówkę oszlifuj w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach.Tym czymś dokładnie wyskrobaj rowki na oringi uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym zeskrobaj rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na oring a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobaj z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyść drobnym kamieniem mocowanym do wiertarki. Tak przygotowane zaciski umyj w acetonie, lub w denaturacie (nie myj w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchaj. Tłoczki hamulcowe przeczyść z zanieczyszczeń, a jeżeli są rysy, wygładź je papierem 360, a następnie 1000. Jeżeli są na nim ubytki należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie.
Składanie: cylinder posmaruj pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) załóż nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Uważaj, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmaruj smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu:. Załóż przewód, przykręć zacisk, dokręć przewód. zluzuj odpowietrznik, zdjejmij zacisk z przewodu i poczekaj aż się napełnią zaciski, zakręć odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłuj z farby pilnikiem. Wsuń nowe klocki na miejsce, odpowietrz i gotowe.

Niestety żeby dokładnie oczyścić tłoczek i cylinderek najlepiej będzie zacisk wymontować z auta. Ja przeprowadzam to w następujący sposób.
Zaciśnij przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręć przewód hamulcowy, zluzuj odpowietrznik. Dopiero teraz odkręć zacisk od zwrotnicy. Potem już na stole wyjmij tłoczki i wybebesz gumki czyli oringi. Teraz kolej na czyszczenie: Wykonaj sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5 mm zagnij pod kątem prostym jakieś 10 mm od końca a następnie jakieś 15 cm dalej wykonaj wygodny uchwyt. Krótką końcówkę oszlifuj w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach.Tym czymś dokładnie wyskrobaj rowki na oringi uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym zeskrobaj rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na oring a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobaj z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyść drobnym kamieniem mocowanym do wiertarki. Tak przygotowane zaciski umyj w acetonie, lub w denaturacie (nie myj w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchaj. Tłoczki hamulcowe przeczyść z zanieczyszczeń, a jeżeli są rysy, wygładź je papierem 360, a następnie 1000. Jeżeli są na nim ubytki należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie.
Składanie: cylinder posmaruj pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) załóż nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Uważaj, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmaruj smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu:. Załóż przewód, przykręć zacisk, dokręć przewód. zluzuj odpowietrznik, zdjejmij zacisk z przewodu i poczekaj aż się napełnią zaciski, zakręć odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłuj z farby pilnikiem. Wsuń nowe klocki na miejsce, odpowietrz i gotowe.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
szalony, wszystko dobrze tylko ja nie mogę wcisnąć tego jednego tłoczka bo on wyszedł dość daleko(klocek miał jakiś 1-2mm) i nie chce wejść 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jak naciskasz i próbujesz cofnąć tłoczek to zatrzymuje się w pewnym momencie, czy w ogóle nie idzie? Spróbuj przy tym odkręcić korek zbiorniczka płynu, ewentualnie popuść odpowietrznik
Zsuń gumową osłonę tłoczka - poszukaj śladów rdzy, brudu. Podejrzewam że przy takim wysunięciu tłoczka, dostała się pod gumową osłonę woda, a nie daj Boże jeszcze pękła uszczelka, to rozbieranie i czyszczenie Cię nie ominie.
Po długotrwałym braku przesuwania się tłoczka uszczelka wewnątrz parszeje co prowadzi do korozji i zapieczenia tłoczka.
Ale zacznij najpierw od sprawdzenia, czy tłoczek jest ustawiony prostopadle do osi cylindra, być może ustawił się po skosie i przez to blokuje.
Zsuń gumową osłonę tłoczka - poszukaj śladów rdzy, brudu. Podejrzewam że przy takim wysunięciu tłoczka, dostała się pod gumową osłonę woda, a nie daj Boże jeszcze pękła uszczelka, to rozbieranie i czyszczenie Cię nie ominie.
Po długotrwałym braku przesuwania się tłoczka uszczelka wewnątrz parszeje co prowadzi do korozji i zapieczenia tłoczka.
Ale zacznij najpierw od sprawdzenia, czy tłoczek jest ustawiony prostopadle do osi cylindra, być może ustawił się po skosie i przez to blokuje.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Niestety nie obeszło się bez zdejmowania zacisku.Teraz wszystko moczy się w garażu a jutro zobaczymy,pewnie bez imadła się nie obejdzie(żeby odkręcic śruby dzielące zacisk na połowę a potem wyjąć ten tłoczek bo ni huhu nie idzie ani w tą ani w tą)
Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony, 


Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 344
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Podaj numer nadwozia, podeślę ofertę na tłoczki z zestawem gumekdługas pisze:Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne

LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt. 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 344
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
długas pisze:Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt.
Patrzyłeś na tłoczki tył, na przód niestety nie mamy w ofercie i szczerze mówiąc może być z nimi kłopot. Widzę, że jedynie Budweg je ma w ofercie ale nigdzie nie idzie tego znaleźć. Niestety nie pomogę.
Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Na szczęście skpńczyło się na dwóch tłoczkach(40zł.szt.)W środku nie ma nagaru więc nie muszę skrobać.Jutro wszystko składam.Dzięki szalony, i Lewian, 
Na dzień dzisiejszy wszystko wymienione i odpowietrzone.Po tym zabiegu zaczoł działać ABS

Na dzień dzisiejszy wszystko wymienione i odpowietrzone.Po tym zabiegu zaczoł działać ABS

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl