Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Zapieczony tłoczek

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zapieczony tłoczek

Post autor: długas » 04 paź 2013, 11:31

Panowie,dzisiaj wyciągnołem klocki z przodu żeby pokazać w sklepie jakie mają być i okazało się że jeden cylinderek mam zapieczony-niechce się cofnąć.Macie jakieś rady żeby go rozruszać bez zdejmowania zacisku i odpinania przewodu hamulcowego?Jeszcze nic nie kombinowałem z WD ani innymi specyfikami bo zaraz do roboty idę ale jutro chciał bym powalczyć więc proszę o jakieś rady.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 paź 2013, 12:21

Co do zapieczonych klocków, to najlepiej rozbierać zaciski w samochodzie. Nie wiem teraz czy masz jeden tłoczek czy dwa w zacisku, ale przyjmę że dwa więc ten bardziej ruchomy tłoczek przytrzymaj solidnym francuzem (tak z 40 cm długości - powinien wytrzymać). Wypompuj (czasami wymaga to odpalenia silnika, żeby zadziałało wspomaganie) bardziej oporny tłoczek do położenia nieomalże granicznego, złap go tymże francuzem i wtedy wypompuj drugi. Nie wolno wciskać tłoczków opierając brechę o tarczę !! W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.

Niestety żeby dokładnie oczyścić tłoczek i cylinderek najlepiej będzie zacisk wymontować z auta. Ja przeprowadzam to w następujący sposób.

Zaciśnij przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręć przewód hamulcowy, zluzuj odpowietrznik. Dopiero teraz odkręć zacisk od zwrotnicy. Potem już na stole wyjmij tłoczki i wybebesz gumki czyli oringi. Teraz kolej na czyszczenie: Wykonaj sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5 mm zagnij pod kątem prostym jakieś 10 mm od końca a następnie jakieś 15 cm dalej wykonaj wygodny uchwyt. Krótką końcówkę oszlifuj w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach.Tym czymś dokładnie wyskrobaj rowki na oringi uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym zeskrobaj rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na oring a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobaj z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyść drobnym kamieniem mocowanym do wiertarki. Tak przygotowane zaciski umyj w acetonie, lub w denaturacie (nie myj w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchaj. Tłoczki hamulcowe przeczyść z zanieczyszczeń, a jeżeli są rysy, wygładź je papierem 360, a następnie 1000. Jeżeli są na nim ubytki należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie.
Składanie: cylinder posmaruj pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) załóż nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Uważaj, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmaruj smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu:. Załóż przewód, przykręć zacisk, dokręć przewód. zluzuj odpowietrznik, zdjejmij zacisk z przewodu i poczekaj aż się napełnią zaciski, zakręć odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłuj z farby pilnikiem. Wsuń nowe klocki na miejsce, odpowietrz i gotowe.
Warsztat, naprawy Audi A6.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 04 paź 2013, 13:01

szalony, wszystko dobrze tylko ja nie mogę wcisnąć tego jednego tłoczka bo on wyszedł dość daleko(klocek miał jakiś 1-2mm) i nie chce wejść :(
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 paź 2013, 13:41

Jak naciskasz i próbujesz cofnąć tłoczek to zatrzymuje się w pewnym momencie, czy w ogóle nie idzie? Spróbuj przy tym odkręcić korek zbiorniczka płynu, ewentualnie popuść odpowietrznik
Zsuń gumową osłonę tłoczka - poszukaj śladów rdzy, brudu. Podejrzewam że przy takim wysunięciu tłoczka, dostała się pod gumową osłonę woda, a nie daj Boże jeszcze pękła uszczelka, to rozbieranie i czyszczenie Cię nie ominie.
Po długotrwałym braku przesuwania się tłoczka uszczelka wewnątrz parszeje co prowadzi do korozji i zapieczenia tłoczka.

Ale zacznij najpierw od sprawdzenia, czy tłoczek jest ustawiony prostopadle do osi cylindra, być może ustawił się po skosie i przez to blokuje.
Warsztat, naprawy Audi A6.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 05 paź 2013, 15:03

Niestety nie obeszło się bez zdejmowania zacisku.Teraz wszystko moczy się w garażu a jutro zobaczymy,pewnie bez imadła się nie obejdzie(żeby odkręcic śruby dzielące zacisk na połowę a potem wyjąć ten tłoczek bo ni huhu nie idzie ani w tą ani w tą) <uoee> Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony, <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 05 paź 2013, 20:17

Spodziewałem się że tak będzie <uoee>
Wiesz, z tym drucikiem nie musisz sie tak męczyć ;) poprostu zrób taki żebyś nim dokładnie oczyścił rowki <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 paź 2013, 13:48

Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne <uoee>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 06 paź 2013, 16:06

długas pisze:Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne <uoee>
Podaj numer nadwozia, podeślę ofertę na tłoczki z zestawem gumek ;)
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 paź 2013, 19:01

Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt. :>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 06 paź 2013, 21:15

długas pisze:Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt. :>

Patrzyłeś na tłoczki tył, na przód niestety nie mamy w ofercie i szczerze mówiąc może być z nimi kłopot. Widzę, że jedynie Budweg je ma w ofercie ale nigdzie nie idzie tego znaleźć. Niestety nie pomogę.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 07 paź 2013, 19:25

Na szczęście skpńczyło się na dwóch tłoczkach(40zł.szt.)W środku nie ma nagaru więc nie muszę skrobać.Jutro wszystko składam.Dzięki szalony, i Lewian, <okok>
Na dzień dzisiejszy wszystko wymienione i odpowietrzone.Po tym zabiegu zaczoł działać ABS <radocha>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl