Zapieczony tłoczek
- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zapieczony tłoczek
Panowie,dzisiaj wyciągnołem klocki z przodu żeby pokazać w sklepie jakie mają być i okazało się że jeden cylinderek mam zapieczony-niechce się cofnąć.Macie jakieś rady żeby go rozruszać bez zdejmowania zacisku i odpinania przewodu hamulcowego?Jeszcze nic nie kombinowałem z WD ani innymi specyfikami bo zaraz do roboty idę ale jutro chciał bym powalczyć więc proszę o jakieś rady.
			
			
									
									Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Co do zapieczonych klocków, to najlepiej rozbierać zaciski w samochodzie. Nie wiem teraz czy masz jeden tłoczek czy dwa w zacisku, ale przyjmę że dwa więc ten bardziej ruchomy tłoczek przytrzymaj solidnym francuzem (tak z 40 cm długości - powinien wytrzymać). Wypompuj (czasami wymaga to odpalenia silnika, żeby zadziałało wspomaganie) bardziej oporny tłoczek do położenia nieomalże granicznego, złap go tymże francuzem i wtedy wypompuj drugi. Nie wolno wciskać tłoczków opierając brechę o tarczę  W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.
 W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.
Niestety żeby dokładnie oczyścić tłoczek i cylinderek najlepiej będzie zacisk wymontować z auta. Ja przeprowadzam to w następujący sposób.
Zaciśnij przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręć przewód hamulcowy, zluzuj odpowietrznik. Dopiero teraz odkręć zacisk od zwrotnicy. Potem już na stole wyjmij tłoczki i wybebesz gumki czyli oringi. Teraz kolej na czyszczenie: Wykonaj sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5 mm zagnij pod kątem prostym jakieś 10 mm od końca a następnie jakieś 15 cm dalej wykonaj wygodny uchwyt. Krótką końcówkę oszlifuj w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach.Tym czymś dokładnie wyskrobaj rowki na oringi uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym zeskrobaj rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na oring a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobaj z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyść drobnym kamieniem mocowanym do wiertarki. Tak przygotowane zaciski umyj w acetonie, lub w denaturacie (nie myj w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchaj. Tłoczki hamulcowe przeczyść z zanieczyszczeń, a jeżeli są rysy, wygładź je papierem 360, a następnie 1000. Jeżeli są na nim ubytki należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie.
Składanie: cylinder posmaruj pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) załóż nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Uważaj, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmaruj smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu:. Załóż przewód, przykręć zacisk, dokręć przewód. zluzuj odpowietrznik, zdjejmij zacisk z przewodu i poczekaj aż się napełnią zaciski, zakręć odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłuj z farby pilnikiem. Wsuń nowe klocki na miejsce, odpowietrz i gotowe.
			
			
									
									 W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.
 W przypadku jednego tłoczka procedura wyciskania przebiega tak samo, przez wypompowanie go. Dla ułatwienia zwilż tłoczek na na obwodzie płynem hamulcowym (za pomocą malej strzykawki), zjedz obiad i jak wrócisz wystarczy jeden raz nacisnąć na pedał, tłoczek powinien wyjść.Niestety żeby dokładnie oczyścić tłoczek i cylinderek najlepiej będzie zacisk wymontować z auta. Ja przeprowadzam to w następujący sposób.
Zaciśnij przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręć przewód hamulcowy, zluzuj odpowietrznik. Dopiero teraz odkręć zacisk od zwrotnicy. Potem już na stole wyjmij tłoczki i wybebesz gumki czyli oringi. Teraz kolej na czyszczenie: Wykonaj sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5 mm zagnij pod kątem prostym jakieś 10 mm od końca a następnie jakieś 15 cm dalej wykonaj wygodny uchwyt. Krótką końcówkę oszlifuj w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach.Tym czymś dokładnie wyskrobaj rowki na oringi uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym zeskrobaj rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na oring a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobaj z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyść drobnym kamieniem mocowanym do wiertarki. Tak przygotowane zaciski umyj w acetonie, lub w denaturacie (nie myj w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchaj. Tłoczki hamulcowe przeczyść z zanieczyszczeń, a jeżeli są rysy, wygładź je papierem 360, a następnie 1000. Jeżeli są na nim ubytki należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie.
Składanie: cylinder posmaruj pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) załóż nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Uważaj, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmaruj smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu:. Załóż przewód, przykręć zacisk, dokręć przewód. zluzuj odpowietrznik, zdjejmij zacisk z przewodu i poczekaj aż się napełnią zaciski, zakręć odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłuj z farby pilnikiem. Wsuń nowe klocki na miejsce, odpowietrz i gotowe.
Warsztat, naprawy Audi A6.
						- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
szalony, wszystko dobrze tylko ja nie mogę wcisnąć tego jednego tłoczka bo on wyszedł dość daleko(klocek miał jakiś 1-2mm) i nie chce wejść 
			
			
									
									
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jak naciskasz i próbujesz cofnąć tłoczek to zatrzymuje się w pewnym momencie, czy w ogóle nie idzie? Spróbuj przy tym odkręcić korek zbiorniczka płynu, ewentualnie popuść odpowietrznik 
Zsuń gumową osłonę tłoczka - poszukaj śladów rdzy, brudu. Podejrzewam że przy takim wysunięciu tłoczka, dostała się pod gumową osłonę woda, a nie daj Boże jeszcze pękła uszczelka, to rozbieranie i czyszczenie Cię nie ominie.
Po długotrwałym braku przesuwania się tłoczka uszczelka wewnątrz parszeje co prowadzi do korozji i zapieczenia tłoczka.
Ale zacznij najpierw od sprawdzenia, czy tłoczek jest ustawiony prostopadle do osi cylindra, być może ustawił się po skosie i przez to blokuje.
			
			
									
									Zsuń gumową osłonę tłoczka - poszukaj śladów rdzy, brudu. Podejrzewam że przy takim wysunięciu tłoczka, dostała się pod gumową osłonę woda, a nie daj Boże jeszcze pękła uszczelka, to rozbieranie i czyszczenie Cię nie ominie.
Po długotrwałym braku przesuwania się tłoczka uszczelka wewnątrz parszeje co prowadzi do korozji i zapieczenia tłoczka.
Ale zacznij najpierw od sprawdzenia, czy tłoczek jest ustawiony prostopadle do osi cylindra, być może ustawił się po skosie i przez to blokuje.
Warsztat, naprawy Audi A6.
						- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Niestety nie obeszło się bez zdejmowania zacisku.Teraz wszystko moczy się w garażu a jutro zobaczymy,pewnie bez imadła się nie obejdzie(żeby odkręcic śruby dzielące zacisk na połowę a potem wyjąć ten tłoczek bo ni huhu nie idzie ani w tą ani w tą)  Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony,
 Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony,  
			
			
									
									 Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony,
 Resztę zrobię tak jak mi opisałeś wyżej.Dzięki szalony,  
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne 
			
			
									
									
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						- Lewian
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 344
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Podaj numer nadwozia, podeślę ofertę na tłoczki z zestawem gumekdługas pisze:Najgorsze jest to że oba tłoczki do wymiany bo mają wżery i to konkretne

LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
						Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt. 
			
			
									
									
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						- Lewian
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 344
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
długas pisze:Lewian, WAUZZZ4BZYN065190 potrzebuję tylko tłoczki bo zestaw gumek już zamówiłem,z tego co widziałem u ciebie na stronie to jeden tłoczek kosztuje ok.28zł.Ja bym reflektował na 4 szt.
Patrzyłeś na tłoczki tył, na przód niestety nie mamy w ofercie i szczerze mówiąc może być z nimi kłopot. Widzę, że jedynie Budweg je ma w ofercie ale nigdzie nie idzie tego znaleźć. Niestety nie pomogę.
Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
						Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
- 
				
				długas
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Na szczęście skpńczyło się na dwóch tłoczkach(40zł.szt.)W środku nie ma nagaru więc nie muszę skrobać.Jutro wszystko składam.Dzięki szalony,  i Lewian,   
Na dzień dzisiejszy wszystko wymienione i odpowietrzone.Po tym zabiegu zaczoł działać ABS
			
			
									
									
Na dzień dzisiejszy wszystko wymienione i odpowietrzone.Po tym zabiegu zaczoł działać ABS

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						 
							










 
 
