Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Słabe hamulce

Układ hamulcowy
emde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2012, 10:50
Lokalizacja: Nysa

Słabe hamulce

Post autor: emde » 02 paź 2015, 08:39

Witam.

Jakiś czas temu kupiłem okazyjnie trochę zaniedbaną- mocno wizualnie i lekko mechanicznie Audi A6 C5 2.5TDI 150KM, automat.
Były w niej bardzo słabe hamulce.
Wymieniłem wszystkie klocki i tarcze z tyłu (przednie były prawie nowe).
Objawy są takie, że gdy w trakcie jazdy wcisnę hamulec na max w podłogę (nawet lewą nogą) to hamulce działają, jakbym wcisnął tak 1/3- słowem nie zapiszczą opony przy hamowaniu.
Obecnie świeci się też kontrolka ABS i na VAG nie mogę podłączyć się pod ABS, żeby zczytać błędy.
Według mechanika padł któryś czujnik ABS i ABS nie działa w ogóle, więc teoretycznie powinno zablokować koła przy hamowaniu, czy się mylę?

Poradźcie, co mogę jeszcze sprawdzić/ wymienić?
Idzie zima i lepiej mieć sprawne hamulce.

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 02 paź 2015, 12:28

Razem z tarczami i klockami zmieniałeś płyn hamulcowy? Powinno się go wymieniać co 2 lata.

emde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2012, 10:50
Lokalizacja: Nysa

Post autor: emde » 02 paź 2015, 13:41

Nie. Płynu nie zmieniałem. Myślisz, że to może być przyczyną?

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 02 paź 2015, 14:20

Stary płyn w układzie hamulcowym może spowodować spadek efektywności hamowania podczas częstego obchodzenia się z pedałem hamulca. Ale z tego co opisujesz, to nie to. Jeśli faktycznie pedał hamulca "wchodzi" Ci w podłogę, to układ może być zapowietrzony, ale jak rozumiem, sam byś na to wpadł.
Płyn i tak warto wymienić, bo tak jak kolega elemenateur wyżej napisał, powinno się to robić co dwa lata. Można rzadziej, ale tym samym narażamy układ hamulcowy na ewentualne usterki (jak wiadomo, płyn hamulcowy jest higroskopijny) i własne oraz innych bezpieczeństwo.

emde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2012, 10:50
Lokalizacja: Nysa

Post autor: emde » 05 paź 2015, 08:27

A jaka jest procedura?
Mogę spuścić cały płyn przez wężyki przy kołach i zejdzie cały?
Jaką pojemność ma układ?

[ Dodano: 2015-10-05, 08:27 ]
Dzisiaj zauważyłem też, że jak wcisnę mocniej hamulec (np hamując w korku) to z przodu wydobywa się dźwięk, jakby coś wibrowało- taki, jak by uderzyć w metalowy pręt i słychać, jak on wibruje.
Nie jestem w stanie określić, czy wydobywa on się z okolicy kół czy serwo/ pompy.
Słychać go też chwilę po zatrzymaniu samochodu.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Słabe hamulce

Post autor: Moreno » 10 paź 2015, 05:15

emde pisze: Idzie zima i lepiej mieć sprawne hamulce.
Nie obraź się, ale za takie myślenie powinni cię zlinczować. ...i wszystkich innych, którzy myślą podobnie.
Po pierwsze: sprawne hamowanie zależne jest nie tylko od sprawnego układu hamulcowego, ale również od wielu innych czynników.
Po drugie: zimą masz najsłabszą (ze wszystkich pór roku) przyczepność opon do podłoża, więc na oblodzonej drodze zblokujesz koła nawet w 100% zdartymi klockami. ...ale co z tego jak opona się sunie po lodzie?
Po trzecie: zimą każdy jeździ mniej, ostrożniej (wolniej) i płynniej, właśnie ze względu na dużo słabszą, a czasami nawet znikomą, przyczepność na jezdni.
Po czwarte: wbrew pozorom, to lato najbardziej wymaga sprawnego układu hamulcowego - jeździmy więcej i przede wszystkim szybciej, więc i pedał hamulca traktowany jest częściej i zdecydowanie agresywniej niż podczas zimy.
Po piąte: bez względu na porę roku, bez względu na porę dnia, układ hamulcowy powinien być sprawny w każdej sekundzie pobytu auta na drodze!
Po szóste: jak do k*** nędzy można jeździć z niesprawnymi hamulcami? ...nie masz obaw, że kiedyś możesz nie wyhamować i wjedziesz komuś w du**? ...odpukać w niemalowane.

Płyn hamulcowy jest higroskopijny, co oznacza, że chłonie wodę. A ta z kolei znacząco obniża temperaturę wżenia całego płynu. ...nie wiesz jak wysokie temperatury tam panują? Zatrzymaj się, wysiądź i dotknij palcem do tarczy hamulcowej.
Przy wrzącym płynie nie będzie ani szumu ani gwizdu - po prostu przy ostrym hamowaniu pedał wpadnie ci do podłogi. Auto oczywiście wyhamuje, ale w nieco inny, bardzo dotkliwy sposób. ...odpukać.

emde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2012, 10:50
Lokalizacja: Nysa

Post autor: emde » 10 paź 2015, 08:52

Jak by nie było, czy zima czy lato- hamulce muszą być sprawne.
Do Twojego punktu 6.- a czy ja napisałem, że jeżdżę nim stale? Nacodzień jeżdżę dostawczym Sprinterem. Audi jest moim drugim samochodem- tygodniowo robię nim może 50 - 80 km.
Dziękuję, za Twoją wypowiedź, ale w niczym ona mi nie pomoże, bo to wszystko wiem.

Jeżeli chcesz pomóc, to możesz odpowiedzieć, na moje pytania z poprzedniego postu.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 paź 2015, 10:07

Przyczyną może być rozwarstwiony wężyk, w kiepskim stanie tłoczki czy tarcze i klocki, może serwo? Z tego co piszesz to problemem ABSu prawdopodobnie nie jest czujnik tylko sterownik-temat opisywany na forum.

emde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2012, 10:50
Lokalizacja: Nysa

Post autor: emde » 10 paź 2015, 18:12

Gdybym miał rozwarstwiony wężyk- widział bym, że płynu ubywa, czy mylę się?
Płynu nie ubyło nic od początku, od kiedy mam auto.

Od czego radzicie zacząć walkę?
Wymiana płynu?
Klocki przód i tył są nowe. Tarcze z tyłu też. Z przodu nie wymieniałem bo były jak nowe.
Tłoczki też były na oko w dobrym stanie- wcisnęły się bez jakiegoś ogromnego oporu, nie było widać na nich korozji.
Czy parametry serwo można jakoś sprawdzić na VAG-u?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 paź 2015, 20:37

emde pisze:Gdybym miał rozwarstwiony wężyk- widział bym, że płynu ubywa, czy mylę się?
Rozwarstwienie wewnętrznego nie zauważysz, temat słabych hamulców poruszany był na forum i chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

melepeto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2015, 16:14
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: melepeto » 22 paź 2015, 12:43

Witam

Mam podobny problem tzn mam słabe hamulce i czasami nie odbijają, zrobiłem jUż wszystko i nic dalej do kitu.

[ Dodano: 2015-10-22, 12:39 ]
Może od początku. Pewnego razu zablokowały mi się hamulce, przy okazji spaliłem je - sam przód. Po wymianie nie odbijały, zacinały się i zaświeciła się kontrolka abs, esp. Sporadycznie nadal się zacinają, tarcze zmienione, wężyki zmienione, płyn zmieniony, elektryka sprawdzona i dalej jest jak jest... może ktoś jUż miał coś takiego?

[ Dodano: 2015-10-22, 12:43 ]
Dodam jeszcze, że serwo sprawdzone, pompa abs też, wszyscy rozkładają ręce.

[edit: yaszczur]
Ostatnio zmieniony 22 paź 2015, 13:00 przez melepeto, łącznie zmieniany 1 raz.
melepeto

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 26 paź 2015, 03:22

emde pisze: Do Twojego punktu 6.- a czy ja napisałem, że jeżdżę nim stale? (...) Audi jest moim drugim samochodem- tygodniowo robię nim może 50 - 80 km.
Możesz nawet jeździć nią zaledwie 20 km miesięcznie - dla słabych hamulców wystarczy jedna chwila. ...odpukać.
emde pisze: Jeżeli chcesz pomóc, to możesz odpowiedzieć, na moje pytania z poprzedniego postu.
Na początek wymień płyn w układzie hamulcowym.
Proponuję też sprawdzić obręcze ABS-u na przegubach, skoro mówisz, że ten system ci szwankuje.
...i tak - przy niedziałającym ABS (a sprawnych hamulcach) podczas ostrego hamowania koła zblokują się jak w samochodzie bez ABS-u.

basta666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2014, 20:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: basta666 » 30 sty 2016, 22:30

Witam mam podobny problem mam strasznie twardy pedał hamulca (odpowietrzane były) i świeci się abs do tego na stacji diagnostycznej pokazało ze lewa strona hamuje bardzo słabo przód jak i tył :[ na vagu pokazuje tylko uszkodzony czujnik abs tył (lewa strona) mechanik rozkłada ręce :( Miał ktoś może taki przypadek?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 02 lut 2016, 16:11

Od razu zaznaczę, że nie mam wykształcenia mechanicznego i żaden spec ze mnie, ale próbując pomóc podpowiem, że na początek musisz zmienić mechanika na takiego co będzie się brał za robotę zamiast rozkładać ręce. :)
Następnie trzeba usunąć przyczynę błędu. Może czujnik jest dobry, tylko powstała jakaś przerwa w obwodzie elektrycznym (np. zaśniedzenie styków lub wypięcie się wtyczki?)? ...a może po prostu wyskoczył ze swojego miejsca?

KamilSiedlce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: KamilSiedlce » 02 lut 2016, 16:33

Twardy pedal - może masz nie szczelny układ ciśnienia do serwa i serwo nie spełnia swojej funkcji. Co do różnicy hamowania podejrzewam że ci się skończyła pompa ABS. Ale zacznij od usunięcia usterki elektrycznej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl