Słabe hamulce
Słabe hamulce
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem okazyjnie trochę zaniedbaną- mocno wizualnie i lekko mechanicznie Audi A6 C5 2.5TDI 150KM, automat.
Były w niej bardzo słabe hamulce.
Wymieniłem wszystkie klocki i tarcze z tyłu (przednie były prawie nowe).
Objawy są takie, że gdy w trakcie jazdy wcisnę hamulec na max w podłogę (nawet lewą nogą) to hamulce działają, jakbym wcisnął tak 1/3- słowem nie zapiszczą opony przy hamowaniu.
Obecnie świeci się też kontrolka ABS i na VAG nie mogę podłączyć się pod ABS, żeby zczytać błędy.
Według mechanika padł któryś czujnik ABS i ABS nie działa w ogóle, więc teoretycznie powinno zablokować koła przy hamowaniu, czy się mylę?
Poradźcie, co mogę jeszcze sprawdzić/ wymienić?
Idzie zima i lepiej mieć sprawne hamulce.
Jakiś czas temu kupiłem okazyjnie trochę zaniedbaną- mocno wizualnie i lekko mechanicznie Audi A6 C5 2.5TDI 150KM, automat.
Były w niej bardzo słabe hamulce.
Wymieniłem wszystkie klocki i tarcze z tyłu (przednie były prawie nowe).
Objawy są takie, że gdy w trakcie jazdy wcisnę hamulec na max w podłogę (nawet lewą nogą) to hamulce działają, jakbym wcisnął tak 1/3- słowem nie zapiszczą opony przy hamowaniu.
Obecnie świeci się też kontrolka ABS i na VAG nie mogę podłączyć się pod ABS, żeby zczytać błędy.
Według mechanika padł któryś czujnik ABS i ABS nie działa w ogóle, więc teoretycznie powinno zablokować koła przy hamowaniu, czy się mylę?
Poradźcie, co mogę jeszcze sprawdzić/ wymienić?
Idzie zima i lepiej mieć sprawne hamulce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Stary płyn w układzie hamulcowym może spowodować spadek efektywności hamowania podczas częstego obchodzenia się z pedałem hamulca. Ale z tego co opisujesz, to nie to. Jeśli faktycznie pedał hamulca "wchodzi" Ci w podłogę, to układ może być zapowietrzony, ale jak rozumiem, sam byś na to wpadł.
Płyn i tak warto wymienić, bo tak jak kolega elemenateur wyżej napisał, powinno się to robić co dwa lata. Można rzadziej, ale tym samym narażamy układ hamulcowy na ewentualne usterki (jak wiadomo, płyn hamulcowy jest higroskopijny) i własne oraz innych bezpieczeństwo.
Płyn i tak warto wymienić, bo tak jak kolega elemenateur wyżej napisał, powinno się to robić co dwa lata. Można rzadziej, ale tym samym narażamy układ hamulcowy na ewentualne usterki (jak wiadomo, płyn hamulcowy jest higroskopijny) i własne oraz innych bezpieczeństwo.
A jaka jest procedura?
Mogę spuścić cały płyn przez wężyki przy kołach i zejdzie cały?
Jaką pojemność ma układ?
[ Dodano: 2015-10-05, 08:27 ]
Dzisiaj zauważyłem też, że jak wcisnę mocniej hamulec (np hamując w korku) to z przodu wydobywa się dźwięk, jakby coś wibrowało- taki, jak by uderzyć w metalowy pręt i słychać, jak on wibruje.
Nie jestem w stanie określić, czy wydobywa on się z okolicy kół czy serwo/ pompy.
Słychać go też chwilę po zatrzymaniu samochodu.
Mogę spuścić cały płyn przez wężyki przy kołach i zejdzie cały?
Jaką pojemność ma układ?
[ Dodano: 2015-10-05, 08:27 ]
Dzisiaj zauważyłem też, że jak wcisnę mocniej hamulec (np hamując w korku) to z przodu wydobywa się dźwięk, jakby coś wibrowało- taki, jak by uderzyć w metalowy pręt i słychać, jak on wibruje.
Nie jestem w stanie określić, czy wydobywa on się z okolicy kół czy serwo/ pompy.
Słychać go też chwilę po zatrzymaniu samochodu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: Słabe hamulce
Nie obraź się, ale za takie myślenie powinni cię zlinczować. ...i wszystkich innych, którzy myślą podobnie.emde pisze: Idzie zima i lepiej mieć sprawne hamulce.
Po pierwsze: sprawne hamowanie zależne jest nie tylko od sprawnego układu hamulcowego, ale również od wielu innych czynników.
Po drugie: zimą masz najsłabszą (ze wszystkich pór roku) przyczepność opon do podłoża, więc na oblodzonej drodze zblokujesz koła nawet w 100% zdartymi klockami. ...ale co z tego jak opona się sunie po lodzie?
Po trzecie: zimą każdy jeździ mniej, ostrożniej (wolniej) i płynniej, właśnie ze względu na dużo słabszą, a czasami nawet znikomą, przyczepność na jezdni.
Po czwarte: wbrew pozorom, to lato najbardziej wymaga sprawnego układu hamulcowego - jeździmy więcej i przede wszystkim szybciej, więc i pedał hamulca traktowany jest częściej i zdecydowanie agresywniej niż podczas zimy.
Po piąte: bez względu na porę roku, bez względu na porę dnia, układ hamulcowy powinien być sprawny w każdej sekundzie pobytu auta na drodze!
Po szóste: jak do k*** nędzy można jeździć z niesprawnymi hamulcami? ...nie masz obaw, że kiedyś możesz nie wyhamować i wjedziesz komuś w du**? ...odpukać w niemalowane.
Płyn hamulcowy jest higroskopijny, co oznacza, że chłonie wodę. A ta z kolei znacząco obniża temperaturę wżenia całego płynu. ...nie wiesz jak wysokie temperatury tam panują? Zatrzymaj się, wysiądź i dotknij palcem do tarczy hamulcowej.
Przy wrzącym płynie nie będzie ani szumu ani gwizdu - po prostu przy ostrym hamowaniu pedał wpadnie ci do podłogi. Auto oczywiście wyhamuje, ale w nieco inny, bardzo dotkliwy sposób. ...odpukać.
Jak by nie było, czy zima czy lato- hamulce muszą być sprawne.
Do Twojego punktu 6.- a czy ja napisałem, że jeżdżę nim stale? Nacodzień jeżdżę dostawczym Sprinterem. Audi jest moim drugim samochodem- tygodniowo robię nim może 50 - 80 km.
Dziękuję, za Twoją wypowiedź, ale w niczym ona mi nie pomoże, bo to wszystko wiem.
Jeżeli chcesz pomóc, to możesz odpowiedzieć, na moje pytania z poprzedniego postu.
Do Twojego punktu 6.- a czy ja napisałem, że jeżdżę nim stale? Nacodzień jeżdżę dostawczym Sprinterem. Audi jest moim drugim samochodem- tygodniowo robię nim może 50 - 80 km.
Dziękuję, za Twoją wypowiedź, ale w niczym ona mi nie pomoże, bo to wszystko wiem.
Jeżeli chcesz pomóc, to możesz odpowiedzieć, na moje pytania z poprzedniego postu.
Gdybym miał rozwarstwiony wężyk- widział bym, że płynu ubywa, czy mylę się?
Płynu nie ubyło nic od początku, od kiedy mam auto.
Od czego radzicie zacząć walkę?
Wymiana płynu?
Klocki przód i tył są nowe. Tarcze z tyłu też. Z przodu nie wymieniałem bo były jak nowe.
Tłoczki też były na oko w dobrym stanie- wcisnęły się bez jakiegoś ogromnego oporu, nie było widać na nich korozji.
Czy parametry serwo można jakoś sprawdzić na VAG-u?
Płynu nie ubyło nic od początku, od kiedy mam auto.
Od czego radzicie zacząć walkę?
Wymiana płynu?
Klocki przód i tył są nowe. Tarcze z tyłu też. Z przodu nie wymieniałem bo były jak nowe.
Tłoczki też były na oko w dobrym stanie- wcisnęły się bez jakiegoś ogromnego oporu, nie było widać na nich korozji.
Czy parametry serwo można jakoś sprawdzić na VAG-u?
Witam
Mam podobny problem tzn mam słabe hamulce i czasami nie odbijają, zrobiłem jUż wszystko i nic dalej do kitu.
[ Dodano: 2015-10-22, 12:39 ]
Może od początku. Pewnego razu zablokowały mi się hamulce, przy okazji spaliłem je - sam przód. Po wymianie nie odbijały, zacinały się i zaświeciła się kontrolka abs, esp. Sporadycznie nadal się zacinają, tarcze zmienione, wężyki zmienione, płyn zmieniony, elektryka sprawdzona i dalej jest jak jest... może ktoś jUż miał coś takiego?
[ Dodano: 2015-10-22, 12:43 ]
Dodam jeszcze, że serwo sprawdzone, pompa abs też, wszyscy rozkładają ręce.
[edit: yaszczur]
Mam podobny problem tzn mam słabe hamulce i czasami nie odbijają, zrobiłem jUż wszystko i nic dalej do kitu.
[ Dodano: 2015-10-22, 12:39 ]
Może od początku. Pewnego razu zablokowały mi się hamulce, przy okazji spaliłem je - sam przód. Po wymianie nie odbijały, zacinały się i zaświeciła się kontrolka abs, esp. Sporadycznie nadal się zacinają, tarcze zmienione, wężyki zmienione, płyn zmieniony, elektryka sprawdzona i dalej jest jak jest... może ktoś jUż miał coś takiego?
[ Dodano: 2015-10-22, 12:43 ]
Dodam jeszcze, że serwo sprawdzone, pompa abs też, wszyscy rozkładają ręce.
[edit: yaszczur]
Ostatnio zmieniony 22 paź 2015, 13:00 przez melepeto, łącznie zmieniany 1 raz.
melepeto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Możesz nawet jeździć nią zaledwie 20 km miesięcznie - dla słabych hamulców wystarczy jedna chwila. ...odpukać.emde pisze: Do Twojego punktu 6.- a czy ja napisałem, że jeżdżę nim stale? (...) Audi jest moim drugim samochodem- tygodniowo robię nim może 50 - 80 km.
Na początek wymień płyn w układzie hamulcowym.emde pisze: Jeżeli chcesz pomóc, to możesz odpowiedzieć, na moje pytania z poprzedniego postu.
Proponuję też sprawdzić obręcze ABS-u na przegubach, skoro mówisz, że ten system ci szwankuje.
...i tak - przy niedziałającym ABS (a sprawnych hamulcach) podczas ostrego hamowania koła zblokują się jak w samochodzie bez ABS-u.
Witam mam podobny problem mam strasznie twardy pedał hamulca (odpowietrzane były) i świeci się abs do tego na stacji diagnostycznej pokazało ze lewa strona hamuje bardzo słabo przód jak i tył
na vagu pokazuje tylko uszkodzony czujnik abs tył (lewa strona) mechanik rozkłada ręce
Miał ktoś może taki przypadek?


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Od razu zaznaczę, że nie mam wykształcenia mechanicznego i żaden spec ze mnie, ale próbując pomóc podpowiem, że na początek musisz zmienić mechanika na takiego co będzie się brał za robotę zamiast rozkładać ręce.
Następnie trzeba usunąć przyczynę błędu. Może czujnik jest dobry, tylko powstała jakaś przerwa w obwodzie elektrycznym (np. zaśniedzenie styków lub wypięcie się wtyczki?)? ...a może po prostu wyskoczył ze swojego miejsca?

Następnie trzeba usunąć przyczynę błędu. Może czujnik jest dobry, tylko powstała jakaś przerwa w obwodzie elektrycznym (np. zaśniedzenie styków lub wypięcie się wtyczki?)? ...a może po prostu wyskoczył ze swojego miejsca?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce