[a6 c5 2.5tdi 150ps] Problem z hamulcami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
- Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)
[a6 c5 2.5tdi 150ps] Problem z hamulcami
Słyszę tarcie w prawym tylnim kole...poczatkowo co jakiś czas a teraz już praktycznie cały czas słychać jakby nie odskakiwał zacisk hamulcowy do końca...Panowie ile moze kosztować mnie naprawa??? Jestem w Holandii obecnie, czy ktoś z forum moze mi pomóc naprawić awarię tutaj na miejscu a jeśli tak to ile mnie taka "przyjemność" tutaj wyniesie????
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jak hamujesz recznym ?thorgal7730 pisze:Słyszę tarcie w prawym tylnim kole...poczatkowo co jakiś czas a teraz już praktycznie cały czas słychać jakby nie odskakiwał zacisk hamulcowy do końca
Koło (hamulec) się grzeje ? (stawia opór, hamuje cały czas ?, czy tylko hałasuje ?)
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Układ hamulcowy ….szczęki + tłoczysko, jest tak zbudowany że w miarę zużywania się szczęk, tłoczysko wysuwa się coraz dalej. Popekana gumka na tłoczysku, a dokładniej na prowadnicach szczęk powoduje korodowanie części współpracujących co skutkuje blokowaniem się tego układu . Zazwyczaj w takim przypadku wymiana szczęk na nowe , czyszczenie i nasmarowanie części współpracujących pomaga. Koszt szczęk dobrej jakości to ok. 100 , 120pln (+-).thorgal7730 pisze:Słyszę tarcie w prawym tylnim kole...poczatkowo co jakiś czas a teraz już praktycznie cały czas słychać jakby nie odskakiwał zacisk hamulcowy do końca...
Robotkę tą można wykonać na parkingu, jeżeli sąsiedzi przyjaźni….. :-P
PS. Wiesz że to nie jest dział na tą sprawę…..
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Miałeś na mysli klocki hamulcowe i tłok zacisku ?citrin pisze:Układ hamulcowy ….szczęki + tłoczysko, jest tak zbudowany że w miarę zużywania się szczęk, tłoczysko
Zaraz się pewnie obruszysz ale szczeki hamulcowe to są w maluchu i jak nazwa wskazuje maja półokragły kształt, jak szczeka własnie i współpracują z bebnami, a tłoczysko to też nie to samo co tłok.
Tu akurat mijasz się z prawdą, guma na tłoku to jedna rzecz (1 szt.) a gumowe oslonki na prowadnicach to zupelnie co innego (2 szt).citrin pisze:Popekana gumka na tłoczysku, a dokładniej na prowadnicach szczęk
BTW, widziałeś kiedys to na własne oczy ? :lol:
Bo po tym co napisałeś to chyba posty nabijasz :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Miałem na myśli szczęki (jarzmo). Chciałem obrazowo przedstawić jak to wygląda a ty za to pojechałeś....ze hoho. Nawet nie bedę odpowiadał na zarzuty...sam se odpowiedz :evil:RomanS pisze:Miałeś na mysli klocki hamulcowe i tłok zacisku ?
Jarzmo i ich prowadnice często się zapieprzają w miare zużywania się szczęk. Gumka parcieje, pęka i się dzieje to co się dzieje. Przy dużym zużyciu szczęk/wysunięciu jarzma dochodzi do zapiekania się prowadnic które skutkują niecofaniem się no i dochodzi do obcierania,grzania itd...
To samo z tłokiem.....zuzyte uszczelnienie/brud,rdza powoduje blokowanie tłoka przy ruchu wstecznym.
Czyszczenie tego układu, wymiana uszczelnień, smarowanie,etc.wymiana klocków powinna zapomnieć o problemie.
Potrzebujesz..... nr kat b8E0 698 671 (2szt) zestaw osłon trzpieni prowadzących, oraz b8D0 698 671 (1szt) plus jakiś tawot, szczotka......oraz zestaw szczęk o nr kat b4B0 698 451 E
Zrobisz jak zechcesz. Pozdrawiam
Ps. Roman.....i znowu jeden post więcej mam :-P
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No bo pitolisz jak pijany zająccitrin pisze:Miałem na myśli szczęki (jarzmo). Chciałem obrazowo przedstawić jak to wygląda a ty za to pojechałeś
A teraz znowu:
A powyżej było:citrin pisze:Jarzmo i ich prowadnice często się zapieprzają w miare zużywania się szczęk
Czyli wg Ciebie: "Jarzmio i ich prowadnice często.......w miarę zużywania się jarzm"citrin pisze:Miałem na myśli szczęki (jarzmo)
No kuźwa powiedzieć maslo maślane to za mało :mrgreen:
Rozumiem, że nie każdy człowiek ma odpowiednią wiedzę i predyspozycje techniczne.
Ale po to ludzkość wymysliła na pewne rzeczy konkretne nazwy aby ich uzywać
W przeciwnym razie rozmowa dorosłych ludzi wygląda jak gaworzenie dwóch osesków w żłobku: " bleblebleble, kocikoci" :mrgreen:
Nie wiem po co sugerujesz koledze kupno tych części gdy on jeszcze tego nie obejrzał i nie wiado, czy jakieś gumki są dziurawe ??
Może wystarczy wyczyścić zacisk z brudu i korozji ??
To jest właśnie naprawianie aut przez internet :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
- Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)
Panowie nie kłóćcie się prosze bo nie o to chodzi....problem w tym ze jestem w Holandii gdzie wszystko strasznie drogie i nie chciałbym niepotrzebnie wydawać pieniedzy...
.....otóż mowa była o gumkach...jakiś miesiac temu, moze półtora byłem w Polsce i wymieniałem klocki i tarcze w tyłu właśnie (przed wymianą już wtedy pojawił sie także ten dzwięk tarcia)...mechanik mi powiedział że zacisk trzebaby wymienić bo właśnie jakaś gumka jest walnięta...niestety było wszystko na szybko i nie było czasu zamawiać zacisk więc coś tam poprawił, pogrzebał i było dobrze...ale problem wrócił, jak sie spodziewałem, miałem tylko nadzieję że doczekam doczerwca jak będę wracał do Polski a tu klops...co w takim razie z tą gumką lub gumkami? jakie opcjemam teraz jeśli chodzi o wymiany i uszkodzenia? co do wymiany?
[ Dodano: 2010-05-07, 17:45 ]
.....otóż mowa była o gumkach...jakiś miesiac temu, moze półtora byłem w Polsce i wymieniałem klocki i tarcze w tyłu właśnie (przed wymianą już wtedy pojawił sie także ten dzwięk tarcia)...mechanik mi powiedział że zacisk trzebaby wymienić bo właśnie jakaś gumka jest walnięta...niestety było wszystko na szybko i nie było czasu zamawiać zacisk więc coś tam poprawił, pogrzebał i było dobrze...ale problem wrócił, jak sie spodziewałem, miałem tylko nadzieję że doczekam doczerwca jak będę wracał do Polski a tu klops...co w takim razie z tą gumką lub gumkami? jakie opcjemam teraz jeśli chodzi o wymiany i uszkodzenia? co do wymiany?
[ Dodano: 2010-05-07, 17:45 ]
sytuacja dotyczy hamowania normalnym hamulcem, nie ręcznym...nie zauważyłem nadmiernego grzania się, nie stawia oporó i sam nie hamuje a jedynie ten dzwięk jest metaliczny tarcia...RomanS pisze:Jak hamujesz recznym ?thorgal7730 pisze:Słyszę tarcie w prawym tylnim kole...poczatkowo co jakiś czas a teraz już praktycznie cały czas słychać jakby nie odskakiwał zacisk hamulcowy do końca
Koło (hamulec) się grzeje ? (stawia opór, hamuje cały czas ?, czy tylko hałasuje ?)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
thorgal7730, no właśnie nie wiemy, czy mowa o osłonie gumowej tłoka, czy o gumowych harmonijkowych osłonach prowadnic zacisku. Z tego co napisałeś dotychczas bardziej to IMO wyglada na osłone tłoka.
Domyslac się można, że jakis czas pojeździłeś z uszkodzoną osłona i stąd na tłoku jest nalot brudu/korozji tlok nie cofa sie tyle ile powinien.
Generalnie jesli to jest to, to oslone trzeba wymienić, tłok wypolerować lub jesli ma wżery korozyjne na częsci współpracującej z uszczelka, to wymienić na nowy. Przy okazji wymienić uszczelkę gumowa tłoka.
Dziwne, że piszesz o metalicznym dźwieku ?
Metaliczny to jest wtedy, gdy już nie ma okładzin i płytka metalowa klocka hamulcowego dotyka do tarczy.
Ale piszesz, że wszystko masz nowe, więc :?: :roll:
Może jednak zgubiłeś okładziny cierne :shock: :?:
Myslę, żebys zdjął koło i zajrzał czy są okładziny na klockach. Jesli są to pokręć tarczą i spróbuj umiejscowić źródło dźwieku.
Jesli to bedzie ocieranie klocków o tarczę to tłok sie nie cofa. Na razie piszesz, że koło nie hamuje i się nie grzeje ale to bedzie sie pogarszać
Czy dojeździsz do czerwca :evil: hmm, tego nie wiadomo, jeśli mozesz to napraw jak najszybciej, a jesli musisz jeździć to często sprawdzaj to grzanie i ogólnie badź czujny
Oczywiscie jeżdżąc możesz zajechać klocki i tarczę, więc... ??
Wybór nalezy do Ciebie. I ewentualne koszty, niestety też
Domyslac się można, że jakis czas pojeździłeś z uszkodzoną osłona i stąd na tłoku jest nalot brudu/korozji tlok nie cofa sie tyle ile powinien.
Generalnie jesli to jest to, to oslone trzeba wymienić, tłok wypolerować lub jesli ma wżery korozyjne na częsci współpracującej z uszczelka, to wymienić na nowy. Przy okazji wymienić uszczelkę gumowa tłoka.
Dziwne, że piszesz o metalicznym dźwieku ?
Metaliczny to jest wtedy, gdy już nie ma okładzin i płytka metalowa klocka hamulcowego dotyka do tarczy.
Ale piszesz, że wszystko masz nowe, więc :?: :roll:
Może jednak zgubiłeś okładziny cierne :shock: :?:
Myslę, żebys zdjął koło i zajrzał czy są okładziny na klockach. Jesli są to pokręć tarczą i spróbuj umiejscowić źródło dźwieku.
Jesli to bedzie ocieranie klocków o tarczę to tłok sie nie cofa. Na razie piszesz, że koło nie hamuje i się nie grzeje ale to bedzie sie pogarszać
Czy dojeździsz do czerwca :evil: hmm, tego nie wiadomo, jeśli mozesz to napraw jak najszybciej, a jesli musisz jeździć to często sprawdzaj to grzanie i ogólnie badź czujny
Oczywiscie jeżdżąc możesz zajechać klocki i tarczę, więc... ??
Wybór nalezy do Ciebie. I ewentualne koszty, niestety też
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga