[S6 C5] Jakość hamulców w S6 teraz vs po wyjeździe z salonu
[S6 C5] Jakość hamulców w S6 teraz vs po wyjeździe z salonu
Widzę, że co niektórzy właściciele S6 C5 robią swapy hamulców na większe z innych aut. U mnie hamulce są, dająradę, ale nie mogę powiedzieć żeby były jakieś super - masa auta i prędkości z jakimi jeżdżę robiąswoje.
Za każdym razem gdy jadę nowym autem, to tam hamulce są jak żyleta - łapią od razu i mocno.
A jak było gdy takie S6 wyjeżdżało z salonu? Teżmiały lekkiego laga tak jak obecnie, czy była żyleta i z upływem czasu układ się zużył?
Może warto zamiast ładować większe tarcze i zaciski pomyśleć o nowych przewodach, pompie i jakichś uszczelnieniach i przywrócić układ do nowości?
Za każdym razem gdy jadę nowym autem, to tam hamulce są jak żyleta - łapią od razu i mocno.
A jak było gdy takie S6 wyjeżdżało z salonu? Teżmiały lekkiego laga tak jak obecnie, czy była żyleta i z upływem czasu układ się zużył?
Może warto zamiast ładować większe tarcze i zaciski pomyśleć o nowych przewodach, pompie i jakichś uszczelnieniach i przywrócić układ do nowości?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 20:40 przez Kocureq, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie tylkoKocureq pisze:Tyle, że większy setup to tylko tarcze i zaciski
No pewnie, tylko nowe małe auta ważą połowę tego co S6 oraz nie latają 250.Kocureq pisze:a nawet w nowych małych autach hamulce to "żyleta" przy małych tarczach
Kwestia jeszcze rozwiązania układu hamulcowego, ponieważ są bardzo często są "wspomagacze" hamulców. Nawet w starym Leonie pierwszej generacji było coś takiego i auto w miejscu mimo 15 lat "demba" stawało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 09:20
- Lokalizacja: Kraków
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
krzysiek_krakow, Pompa Vacum (ale to w kopciuchach)
Kocureq, Nie wiem jakie auta masz na myśli małych "przecinaków". Ja mam Alfę Mito, waży 1145kg, a hamulce przednie 4-ro tłoczkowe z zaciskiem Lucasa (a S6 ma 2 tłoczkowy przód).
Np. przewody w oplocie stalowym i najważniejsza rzecz - płyn hamulcowy. Mało kto o tym myśli, ale w sportowych układach hamulcowych płyn wymienia się co rok, bo jego jakość ma bardzo duży wpływ na skuteczność hamulców.
Kocureq, Nie wiem jakie auta masz na myśli małych "przecinaków". Ja mam Alfę Mito, waży 1145kg, a hamulce przednie 4-ro tłoczkowe z zaciskiem Lucasa (a S6 ma 2 tłoczkowy przód).
Np. przewody w oplocie stalowym i najważniejsza rzecz - płyn hamulcowy. Mało kto o tym myśli, ale w sportowych układach hamulcowych płyn wymienia się co rok, bo jego jakość ma bardzo duży wpływ na skuteczność hamulców.
Tyle, że ja właśnie pisałem o przewodach i przywróceniu układu do nowości
Zamiast pakować wielkie tarcze, może dać nowy płyn, nowe przewody sztywne i miękkie w oplocie, wymienićpompę na nową, uszczelnićzaciski i będzie żyleta, a nie budyń? 
I w ogóle nie pisałem o przecinakach - ostatnio jeździłem Priusem 2016. Naciskam hamulec - auto staje w miejscu. Jeździłem Hyundaiem i30 - to samo. To nie są hot-hatche, to normalne auta do miasta. Jasne, że takie auto nie wyhamuje z 200 do 0 ot tak, bo pojemność cieplna układu, bo mała powierzchnia cierna. Ale dotknięcie hamulca i auto reaguje od razu i ostro. A w każdym aucie "z epoki" jakie mam lub jeździłem, jest jednak pewne opóźnienie.
Stąd szukam opinii kogoś, kto miał okazjętakim Audi pojeździć jak ono wyszło z salonu.


I w ogóle nie pisałem o przecinakach - ostatnio jeździłem Priusem 2016. Naciskam hamulec - auto staje w miejscu. Jeździłem Hyundaiem i30 - to samo. To nie są hot-hatche, to normalne auta do miasta. Jasne, że takie auto nie wyhamuje z 200 do 0 ot tak, bo pojemność cieplna układu, bo mała powierzchnia cierna. Ale dotknięcie hamulca i auto reaguje od razu i ostro. A w każdym aucie "z epoki" jakie mam lub jeździłem, jest jednak pewne opóźnienie.
Stąd szukam opinii kogoś, kto miał okazjętakim Audi pojeździć jak ono wyszło z salonu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pewnie, że można
, ale wraz będzie mała powierzchnia układu spowalniającego auto
w przypadku ponad 2 tonowego klocka ma to znaczenie.
"z epoki" przejedź się Leonem I 1.9TDI - tam można ładnie w kierownicę buzią przywalić, jak się pasów nie zapnie
Fajnie by było, gdyby ktoś się wypowiedział kto jeździł nowym S6 C5 jak wyszło z salonu
tylko 2 ale. Po pierwsze to było "wieki" temu i nie wiadomo jakie ktoś auto miał wcześniej (w sensie do jakiego innego auta porównanie), a po drugie "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" - każdy ma inne odczucia. Nawet na forum ostatnio spotkałam się z opiniami, że fabryczny układ hamulcowy jest rewelacyjny.



"z epoki" przejedź się Leonem I 1.9TDI - tam można ładnie w kierownicę buzią przywalić, jak się pasów nie zapnie

Fajnie by było, gdyby ktoś się wypowiedział kto jeździł nowym S6 C5 jak wyszło z salonu



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
U mnie klocki + tarcze brembo. Autko całkiem nieźle hamuje. Tylko, że ja mam bieda wyposażenie i masę 1560 kg
Gorzej jak się zagrzeją. Czeka mnie wymiana płynu niedługo + ogólny przegląd. Jedyne co bym zmienił, to właśnie kupił tarcze lepiej odprowadzające ciepło. A tak, przy takiej masie itd. To mi układ gra. Inna sprawa, że ostatnimi czasy raczej spokojnie sobie jeżdżę i mimo chyba 60 tysięcy nalotu na aktualnych hamulcach, jeszcze długo nie zanosi się na wymianę :P

Doskonale rozumiem autora tematu. Też mam wrażenie miękkiego pedała w swojej S6.
Jednak to chyba tylko wrażenie, bo auto solidnie hamuje. Mam nawiercane tarcze zimmermana. Jak wsiadłem pierwszy raz przy zakupie, to od razu myślałem, że tam nie ma klocków. Na diagnostyce gość od razu powiedział, że hamulce żyleta. Kilka dni po zakupie (w zeszłym tygodniu) robiłem przegląd i tak samo diagnosta mówił, że hamulce idealnie trzymają - nożny i ręczny.
Wrażenie z hamowania mam słabe w porównaniu z moim poprzednim A6 C6, jednak to chyba tylko wrażenie. Kilka razy widziałem, że podczas hamowania ktoś mi się szybko zbliża do tyłu, więc jednak w praktyce nawet z 200km/h i więcej to auto na prawde dobrze hamuje
Jednak to chyba tylko wrażenie, bo auto solidnie hamuje. Mam nawiercane tarcze zimmermana. Jak wsiadłem pierwszy raz przy zakupie, to od razu myślałem, że tam nie ma klocków. Na diagnostyce gość od razu powiedział, że hamulce żyleta. Kilka dni po zakupie (w zeszłym tygodniu) robiłem przegląd i tak samo diagnosta mówił, że hamulce idealnie trzymają - nożny i ręczny.
Wrażenie z hamowania mam słabe w porównaniu z moim poprzednim A6 C6, jednak to chyba tylko wrażenie. Kilka razy widziałem, że podczas hamowania ktoś mi się szybko zbliża do tyłu, więc jednak w praktyce nawet z 200km/h i więcej to auto na prawde dobrze hamuje
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5
Mają mają... przejedź się Skodą YETI
Gumowe hample od fabryki... tak już jest.
Z żyletkowatyc hampli to znak.. Renault scenic / clio III i IV... tak tykniesz w hebel a staje dęba. Podobnie miałem w nowym Fiacie Doblo... cyk i koła stawały.
To wcale nie jest dobre... jedziesz po łuku z deszczową pogodę, chcesz leciutko przyhamować a tu... ABS łapie. Czucie hamulca jest zdecydowanie zakłócone. Skuteczne hamowanie nie zawsze idzie w parze z szybko reagującym heblem.
Do S6 możesz wsadzić pompę z RS6... większa wydajność na twoich zaciskach zdecydowanie poprawi hamowanie. Nie wiem tylko jak moduł ABS na to zareaguje.

Z żyletkowatyc hampli to znak.. Renault scenic / clio III i IV... tak tykniesz w hebel a staje dęba. Podobnie miałem w nowym Fiacie Doblo... cyk i koła stawały.
To wcale nie jest dobre... jedziesz po łuku z deszczową pogodę, chcesz leciutko przyhamować a tu... ABS łapie. Czucie hamulca jest zdecydowanie zakłócone. Skuteczne hamowanie nie zawsze idzie w parze z szybko reagującym heblem.
Do S6 możesz wsadzić pompę z RS6... większa wydajność na twoich zaciskach zdecydowanie poprawi hamowanie. Nie wiem tylko jak moduł ABS na to zareaguje.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
