Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S6 C5] Jakość hamulców w S6 teraz vs po wyjeździe z salonu

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

[S6 C5] Jakość hamulców w S6 teraz vs po wyjeździe z salonu

Post autor: Kocureq » 24 kwie 2016, 12:37

Widzę, że co niektórzy właściciele S6 C5 robią swapy hamulców na większe z innych aut. U mnie hamulce są, dająradę, ale nie mogę powiedzieć żeby były jakieś super - masa auta i prędkości z jakimi jeżdżę robiąswoje.

Za każdym razem gdy jadę nowym autem, to tam hamulce są jak żyleta - łapią od razu i mocno.

A jak było gdy takie S6 wyjeżdżało z salonu? Teżmiały lekkiego laga tak jak obecnie, czy była żyleta i z upływem czasu układ się zużył?

Może warto zamiast ładować większe tarcze i zaciski pomyśleć o nowych przewodach, pompie i jakichś uszczelnieniach i przywrócić układ do nowości?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 20:40 przez Kocureq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 kwie 2016, 13:48

Koszt wymiany całego układu hamulcowego na nowy będzie większy niż koszt zrobienia większego setupu, a i tak nie będzie hamować lepiej hamować.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 24 kwie 2016, 20:07

Tyle, że większy setup to tylko tarcze i zaciski - a nawet w nowych małych autach hamulce to "żyleta" przy małych tarczach. Jasne, że nie wyhamują skutecznie z 200 km/h - ale jednak czas i siła reakcji przebijają nasze S6.

Jest tu może ktoś kto miał okazję jeździć nowym C5?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 kwie 2016, 20:56

Kocureq pisze:Tyle, że większy setup to tylko tarcze i zaciski
Nie tylko
Kocureq pisze:a nawet w nowych małych autach hamulce to "żyleta" przy małych tarczach
No pewnie, tylko nowe małe auta ważą połowę tego co S6 oraz nie latają 250.

Kwestia jeszcze rozwiązania układu hamulcowego, ponieważ są bardzo często są "wspomagacze" hamulców. Nawet w starym Leonie pierwszej generacji było coś takiego i auto w miejscu mimo 15 lat "demba" stawało.

krzysiek_krakow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 21 kwie 2014, 09:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krzysiek_krakow » 24 kwie 2016, 21:25

Mazdomania pisze:"wspomagacze
a co to te wspomagacze?

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 24 kwie 2016, 22:07

Połowy nie ważą, bliżej 1500 kg, a moje S6 to 1900 kg. Przy hamowaniu z 50 km/h nie powinno być to ażtak wielką różnicą - a ona występuje.

Co jeszcze w setupie jest więcej niżtarcze i zaciski?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 kwie 2016, 22:34

krzysiek_krakow, Pompa Vacum (ale to w kopciuchach)

Kocureq, Nie wiem jakie auta masz na myśli małych "przecinaków". Ja mam Alfę Mito, waży 1145kg, a hamulce przednie 4-ro tłoczkowe z zaciskiem Lucasa (a S6 ma 2 tłoczkowy przód).

Np. przewody w oplocie stalowym i najważniejsza rzecz - płyn hamulcowy. Mało kto o tym myśli, ale w sportowych układach hamulcowych płyn wymienia się co rok, bo jego jakość ma bardzo duży wpływ na skuteczność hamulców.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 24 kwie 2016, 22:47

Tyle, że ja właśnie pisałem o przewodach i przywróceniu układu do nowości :) Zamiast pakować wielkie tarcze, może dać nowy płyn, nowe przewody sztywne i miękkie w oplocie, wymienićpompę na nową, uszczelnićzaciski i będzie żyleta, a nie budyń? :)

I w ogóle nie pisałem o przecinakach - ostatnio jeździłem Priusem 2016. Naciskam hamulec - auto staje w miejscu. Jeździłem Hyundaiem i30 - to samo. To nie są hot-hatche, to normalne auta do miasta. Jasne, że takie auto nie wyhamuje z 200 do 0 ot tak, bo pojemność cieplna układu, bo mała powierzchnia cierna. Ale dotknięcie hamulca i auto reaguje od razu i ostro. A w każdym aucie "z epoki" jakie mam lub jeździłem, jest jednak pewne opóźnienie.

Stąd szukam opinii kogoś, kto miał okazjętakim Audi pojeździć jak ono wyszło z salonu.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 kwie 2016, 22:59

Pewnie, że można ;) , ale wraz będzie mała powierzchnia układu spowalniającego auto <uoee> w przypadku ponad 2 tonowego klocka ma to znaczenie.

"z epoki" przejedź się Leonem I 1.9TDI - tam można ładnie w kierownicę buzią przywalić, jak się pasów nie zapnie <milczek>

Fajnie by było, gdyby ktoś się wypowiedział kto jeździł nowym S6 C5 jak wyszło z salonu <okok> tylko 2 ale. Po pierwsze to było "wieki" temu i nie wiadomo jakie ktoś auto miał wcześniej (w sensie do jakiego innego auta porównanie), a po drugie "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" - każdy ma inne odczucia. Nawet na forum ostatnio spotkałam się z opiniami, że fabryczny układ hamulcowy jest rewelacyjny. :| :|

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 25 kwie 2016, 12:25

Moim zdaniem taki jest poprostu układ hamulcowy w naszych autach i nie przeszkoczysz tego, nie wydaję mi się aby nowe c5 lepiej hamowało... z resztą sam widzisz jak spora część osób zmienia zaciski, to chyba o czymś świadczy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 kwie 2016, 22:26

Ja powiem że nie narzekam, może mam dosyć lekką wersję a6 i hamulce nie są jak w starej b3 ale dają rade, przy awaryjnym hamowaniu potrafią wyrzucić pasażera z fotela. Mam znajemego z allroadem w 2.7 i u niego auto słabiej hamuje. Klocki i tarcze mamy tej samej marki(EBC).

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 26 kwie 2016, 01:05

U mnie klocki + tarcze brembo. Autko całkiem nieźle hamuje. Tylko, że ja mam bieda wyposażenie i masę 1560 kg ;) Gorzej jak się zagrzeją. Czeka mnie wymiana płynu niedługo + ogólny przegląd. Jedyne co bym zmienił, to właśnie kupił tarcze lepiej odprowadzające ciepło. A tak, przy takiej masie itd. To mi układ gra. Inna sprawa, że ostatnimi czasy raczej spokojnie sobie jeżdżę i mimo chyba 60 tysięcy nalotu na aktualnych hamulcach, jeszcze długo nie zanosi się na wymianę :P

Awatar użytkownika
miXon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, 13:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: miXon » 26 kwie 2016, 11:12

Doskonale rozumiem autora tematu. Też mam wrażenie miękkiego pedała w swojej S6.

Jednak to chyba tylko wrażenie, bo auto solidnie hamuje. Mam nawiercane tarcze zimmermana. Jak wsiadłem pierwszy raz przy zakupie, to od razu myślałem, że tam nie ma klocków. Na diagnostyce gość od razu powiedział, że hamulce żyleta. Kilka dni po zakupie (w zeszłym tygodniu) robiłem przegląd i tak samo diagnosta mówił, że hamulce idealnie trzymają - nożny i ręczny.

Wrażenie z hamowania mam słabe w porównaniu z moim poprzednim A6 C6, jednak to chyba tylko wrażenie. Kilka razy widziałem, że podczas hamowania ktoś mi się szybko zbliża do tyłu, więc jednak w praktyce nawet z 200km/h i więcej to auto na prawde dobrze hamuje
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 26 kwie 2016, 17:34

Tak, to auto sensownie hamuje, ale z pewnym opóźnieniem i lekkim budyniem pod pedałem hamulca. Nowe auta tego nie mają.

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 10 cze 2016, 15:07

Mają mają... przejedź się Skodą YETI :) Gumowe hample od fabryki... tak już jest.
Z żyletkowatyc hampli to znak.. Renault scenic / clio III i IV... tak tykniesz w hebel a staje dęba. Podobnie miałem w nowym Fiacie Doblo... cyk i koła stawały.
To wcale nie jest dobre... jedziesz po łuku z deszczową pogodę, chcesz leciutko przyhamować a tu... ABS łapie. Czucie hamulca jest zdecydowanie zakłócone. Skuteczne hamowanie nie zawsze idzie w parze z szybko reagującym heblem.
Do S6 możesz wsadzić pompę z RS6... większa wydajność na twoich zaciskach zdecydowanie poprawi hamowanie. Nie wiem tylko jak moduł ABS na to zareaguje.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja