[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Wczoraj odezwał się prawy tył. Mam ofertę od Lewiana ale nie wiem na co się zdecydować. W zeszłym roku w maju założyłem zestaw (także od Lewiana) ''Textar Pro +'' i klocki Textar. Efekt hamowania jak najbardziej na plus ale długi czas mi piszczały na dohamowaniu po rozgrzaniu (nadal im się zdarza ale rzadziej i mniej), a od jakiegoś czasu czuję nawet bicie (zrobiłem na nich dopiero ~10tys. km). Wczoraj sprawdziłem (co prawda nie czujnikiem zegarowym lecz bardziej domowym sposobem - czujnik dotrze do mnie w tygodniu) i na tarczach nie widzę bicia, klocki od wewnętrznej zużyte na 6mm, po zewnętrznej 8mm. Mniej więcej po obu stronach (zew./wew.) płaszczyzny trące są równoległe do stalowych mocowań okładzin. Uwagę zwracają te paseczki blaszane przechodzące w poprzek klocków zewnętrznych (elementy tłumiące). Mam wrażenie, że klocek trochę ''buja'' się na nich w zacisku - czy to może powodować uczucie lekkiego bicia przy hamowaniu z około 100km/h?
A wracając do sedna, co polecicie na tył? fi255
[ Dodano: 2019-04-01, 18:50 ]
Zakupiłem profi czujnik/miernik zegarowy i w sobotę zrobiłem pomiary z przodu. Piasty: wskazówka drgała w zakresie 0,01mm, tarcza prawa 0,04mm, lewa 0,02mm. Wg mnie w normie, a mimo to czuję delikatne drgania na kierownicy i pedale hamulcowym w okolicach 100km/h. Klocki równo zużyte (9-10mm okładziny przy czym prawa strona 1mm bardziej względem lewej), zaciski chodzą płynnie na prowadnicach, tłoczki nie zapieczone. Macie jakieś pomysły? Jeszcze mi się przypomniało, że gdy auto toczy się kilkanaście-kilkadziesiąt cm/sek i gwałtownie wcisnę pedał hamulca słychać w środku takie ''zacięcie'' hamulców, jakby szurnięcie mebla po podłodze ale ten efekt pamiętam od zawsze i występuje tylko przy takim hamowaniu pulsacyjnym/kicaniu gdy np. chcę pobujać autem przód-tył (nie wiem jak to lepiej opisać)
A wracając do sedna, co polecicie na tył? fi255
[ Dodano: 2019-04-01, 18:50 ]
Zakupiłem profi czujnik/miernik zegarowy i w sobotę zrobiłem pomiary z przodu. Piasty: wskazówka drgała w zakresie 0,01mm, tarcza prawa 0,04mm, lewa 0,02mm. Wg mnie w normie, a mimo to czuję delikatne drgania na kierownicy i pedale hamulcowym w okolicach 100km/h. Klocki równo zużyte (9-10mm okładziny przy czym prawa strona 1mm bardziej względem lewej), zaciski chodzą płynnie na prowadnicach, tłoczki nie zapieczone. Macie jakieś pomysły? Jeszcze mi się przypomniało, że gdy auto toczy się kilkanaście-kilkadziesiąt cm/sek i gwałtownie wcisnę pedał hamulca słychać w środku takie ''zacięcie'' hamulców, jakby szurnięcie mebla po podłodze ale ten efekt pamiętam od zawsze i występuje tylko przy takim hamowaniu pulsacyjnym/kicaniu gdy np. chcę pobujać autem przód-tył (nie wiem jak to lepiej opisać)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 sie 2018, 20:12
- Imię: Adam
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam wszystkich.
Zamierzam kupić zestaw tarcz i klocków na tylną oś, na Allegro można znaleźć do 250 zł takie zestawy jak :
tarcza ATE , klocki ATE
tarcza TRW , klocki TRW
tarcza FEBI , klocki TRW
tarcza BREMBO , klocki FERODO
Tarcza BOSCH , klocki BOSCH
Jaki zestaw będzie najlepszy a jaki omijać ?
Zamierzam kupić zestaw tarcz i klocków na tylną oś, na Allegro można znaleźć do 250 zł takie zestawy jak :
tarcza ATE , klocki ATE
tarcza TRW , klocki TRW
tarcza FEBI , klocki TRW
tarcza BREMBO , klocki FERODO
Tarcza BOSCH , klocki BOSCH
Jaki zestaw będzie najlepszy a jaki omijać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Złożyłem w sobotę na tył ATE Power Disk + ATE Ceramic. Zdążyłem już zrobić ~600km (trasa, miasto - ogólnie lekko nie miały i choć powinienem delikatnie się z nimi obnosić na dotarciu to nie miałem możliwości). Z początku tarcze były dość gorące zanim zdarła się powłoka ochronna pod klockiem ale już jest OK. Nie piszczą, nie pylą! i teraz wiem co oznacza stwierdzenie ''hebel żyleta'' choć zawsze uważałem, że tył hamuje w 15-20% względem przodu i pełni funkcję stabilizującą. Podejrzewam, że to nie to samo co upgrade do S6 ale w porównaniu ze zużytą serią (ori Audi) jest fajnie 
