Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 08 maja 2018, 00:07

Zapomnialem dodac ze u mnie te Ferrodo Premier zeszkliły się od paru miesiecy i piszczą przy hamowaniu jak stary Jelcz <uoee>
Na tył wrzucam wlasnie tarcze Textar i klocki ATE Ceramic. Zobacze co to za set bedzie i czy sie nada. Ale na przod to naprawde mam dylemat.......
Zeby tarcze wyrzucic juz przy pierwszej wymianie klockow to jakis dramat :| bo te Zimmermanny naprawde beda tragiczne, jak te klocki Ferrodo się zuzyją. Zostalo ich jeszcze na pare miesiecy.
Chyba wrzuce nastepnym razem gladkie ATE, tylko jakie klocki do tego wziac ?

[ Dodano: 2018-05-08, 00:07 ]
A co mozecie powiedziec o tarczach Brembo Max Line nacinane ??? Ciekawi mnie ich skutecznosc i trwalosc oraz jakie klocki z nimi dobrze pracują.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 08 maja 2018, 19:18

Zamówiłem u Lewiana zestaw Textar Pro Plus oraz klocki Textar. Montaż w sobotę. Jest jakaś specjalna procedura układania/docierania w automacie?

PS; 600zł uważam za świetną cenę (choć w porównaniu do ceny kompletu do poprzedniego auta x2 :shock: jak powiem żonie, że chce sobie 18 lub 19 kupić to mnie wyprowadzi <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2018, 19:26

To nie mów, tylko co tydzień zakładaj po jednym nowym kole i może nie zauważy :p.

Skrzynia nie ma żadnego znaczenia przy docieraniu hamulców. Po zamontowaniu należy kilkukrotnie delikatnie przyhamować z 70 km/h do 30 km/h, a później delikatnie z 100 km/h do 30 km/h. Pomiędzy seriami trzeba schłodzić hamulce, więc trochę drogi potrzeba. Oczywiście można jeździć tam i z powrotem :). Po wstępnym dotarciu warto unikać gwałtownego hamowania przez kolejne 300-500 km. Potem można już deptać do woli <okok>.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 09 maja 2018, 11:55

Pogrzebałem trochę w necie i wybór padł na klocki EBC Yellow Stuff.Mają dobre opinie jeśli chodzi o agresywną jazdę i częste naciskanie na pedał hamulca. Czylo to co mi odpowiada. Jednak jeśli chodzi o tarcze to już EBC nie cieszy się takimi dobrymi opiniami. Ponoć gną się, jak każde inne a kosztują prawie 3x tyle co takie Textary czy ATE. Ktoś może podpowiedzieć czy klocki EBC będą się dobrze sprawować z np tarczami Textar Pro ?? Bo nie uśmiecha mi się pakować ponad 1000 zł w tarcze, które i tak się zaraz skrzywią. Klocki jakie będą, takie będą, ale przynajmniej posłużą do końca, natomiast tarcze jak się skrzywią to już padlina z nich jest i kasa wyrzucona w błoto.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 14 maja 2018, 19:02

No i chwilowo stoję z robotą. Po założeniu nowych tarcz i klocków nie mogę dokręcić felg :[
Szwajcar założył od c6 na częściowo zużyte hamulce i mu pasowało, a mi teraz już nie, a mam coś takiego (16/7,5 et45)

Obrazek

W związku z czym zmuszony jestem do przyspieszonej wymiany felg na 18-19 <lol>
Tylko zastanawiam się czy samo zmniejszenie et do np. 30 zda egzamin, czy nie trzeba także patrzeć na grubość ramion felg...

stingear

Post autor: stingear » 22 maja 2018, 18:44

Witam,
Zmieniłem dziś klocki i tarcze na nowe. Wszystko praktycznie dobrze, ale wywala mi błąd na desce i pod VCDS'em:

Kod: Zaznacz cały

Address 02&#58; Auto Trans       Labels&#58; 01V-927-156.LBL
   Controller&#58; 4B0 927 156 BB
   Component&#58; AG5 01V 2.4l5V RdW  D14
   Coding&#58; 00000
   Shop #&#58; WSC 00000
   VCID&#58; 68A33BA31B6B
1 Fault Found&#58;
00526 -  Brake Light Switch-F
            27-00 -  Implausible Signal

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03&#58; ABS Brakes       Labels&#58; 8E0-614-111-ABS.LBL
   Controller&#58; 8E0 614 111 C
   Component&#58; ABS/ASR 5.3 FRONT   D10
   Coding&#58; 00003
   Shop #&#58; WSC 45691
   VCID&#58; 1E4F5D7B89AF
1 Fault Found&#58;
00285 -  ABS Wheel Speed Sensor; Front Right &#40;G45&#41;
            30-00 -  Open or Short to Plus
Obrazek
Czyżbym źle podpiął jedną wtyczkę w prawym kole?

[ Dodano: 2018-05-22, 18:44 ]
Dobra, udało mi się do tego dojść - prawdopodobnie padł mi czujnik ABS w prawym kole. Mógł być już na wykończeniu, a zmiana tarcz i klocków dopełniła swego.

[ Dodano: 2018-05-23, 21:51 ]
Witam,
przednie tarcze i klocki wymieniłem, tylne miałem w planie w późniejszym czasie, ale niestety wypadło, że muszę jak najszybciej, bo prawa strona w tragicznym stanie - prawdopodobnie zaciął się tłoczek.
W zamiarze mam kupić tarcze z ATE oraz klocki z NK - co myślicie o takim zestawieniu?
Słyszałem dobre opinie o obu markach, są w przestępnych cenach.
Przednie tarcze mam z Mikody sportowe wentylowane nawiercane, klocki ATE - działają rewelacyjnie.
A tak wygląda sprawca problemu:


[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-05-23, 21:55 ]
Nie twórz nowych tematów, tylko pisz dalej w tym samym, gdy chodzi o ten sam problem :).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez stingear, łącznie zmieniany 3 razy.

denn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2018, 15:56
Lokalizacja: Podkarpacie

KLOCKI I TARCZE HAMULCOWE!

Post autor: denn » 03 cze 2018, 16:01

Witam, zamierzam się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych na przód i tył. Macie jakieś propozycje? Na razie zastanawiałem się nad zakupem zestawu na przód klocki TRW Lucas i tarcze BOZARTO GTR - wentylowana podobny zestaw jak na zdjęciu Obrazek
Co myślicie o takim zestawie? Ponoć jest spasowany do AUDI A6 C5 ALLROAD 2.5TDI V6 180KM QUATTRO

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 cze 2018, 16:19

Weź wybierz coś bardziej markowego i odpuść sobie nacinane/nawiercane tarcze, bo wyglądają one <zalamka> .

[ Dodano: 2018-06-03, 16:19 ]
Posta przykleiłem do tego tematu :).

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 04 cze 2018, 19:44

Jeżdżę już dwa tygodnie na Textar Pro Plus z klockami Textar i nie powiem, zero bicia, świetne hamowanie, wizualnie powłoka antykorozyjna też robi robotę ale jest jedno ale....przy dohamowaniu np. z pełzania jest pisk gdy hamulce są rozgrzane do temperatury roboczej. Przy ostrym hamowaniu, średnim itp. jest cisza. Tylko w samej końcowej fazie, powiedzmy z prędkości 3km/h pojawia się pisk. Układ docierany zgodnie z instrukcją Textar. Sprawdzałem klocki - nie są zeszklone, brak zatłuszczeń na powlekanych tarczach. Zaciski/miejsca styku były czyszczone i przesmarowane odpowiednim smarem od ATE. Na starych hamulcach mimo zużycia i brudu była cisza. Coś ktoś?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 cze 2018, 19:57

Nic z tym nie zrobisz <uoee> . Widocznie taki urok tych klocków. Istnieje szansa, że piski znikną, ale możesz mieć je do końca.

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 07 cze 2018, 18:30

Wczoraj wyskoczył komunikat o kończących się klockach i z tarczami też nie za wesoło więc zdecydowałem się na zakup całego kompletu tył i przód. Tarcze zimmermann + klocki Frodo nada się?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 cze 2018, 18:32

Dadzą radę :). Pamiętaj, aby oczyścić jarzmo i zacisk, a piastę trzeba doprowadzić do takiego stanu, aby się świeciła.

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 07 cze 2018, 18:40

mat1324, dzięki za pomoc w sprawdzeniu hamulców po numerze VIN :>

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 09 cze 2018, 21:49

Jestem zadowolony i troszeczkę zawiedziony z zestawu ferrodo (klocki) zimmerman (tarcze). Hamują bardzo dobrze (jako plus), ale często przy hamowaniu (<10km/h), słyszę pisk, a przy prędkościach ponad autostradowych (>=160 km/h) przy delikatnym hamowaniu czuję bicie (może to piasta, ale czemu przy tak dużej prędkości się to objawia?), a przy średnim to już chce wyrwać kierownicę. Ale i tak są lepsze, niż ATE.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 cze 2018, 22:33

Pisk po pewnym czasie zniknie :). Muszą się całkowicie dotrzeć. Piasta musi być idealnie wyczyszczona i sprawdzona czy nie ma bicia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga