Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 11 maja 2016, 23:37

Moreno pisze:Yaszczur, jak to?
To te otwory potrafią się zalepić?
Jak wyżej, Gosia Ci wszystko wyjaśniła...
Pozdrawiam...

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 12 maja 2016, 00:27

Klocki mam Ferodo Premier. Nie wiem czy to twarde czy miękkie, ale wierzę, że zostały dobrze dobrane. :)
Na tamtych zdjęciach tarcze mają już przebieg prawie 400km, więc raczej nie ma tragedii z pyleniem i zapychaniem się otworów. ...może to też zależne od pogody?
Tak czy owak, postawiłaś mnie na baczność z tym pękaniem. :) Oczywiście będę sprawdzał drożność otworów i przedmuchiwał w razie konieczności.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2016, 09:28

Moreno pisze: Oczywiście będę sprawdzał drożność otworów i przedmuchiwał w razie konieczności.
Nic Ci to nie pomoże. Sprawdzone na 2 autach z regularnie czyszczonymi otworkami. Nigdy więcej dziurawych tarcz.
Przeszedłem się ostatnio po muzeum Porsche w Stuttgarcie i przyglądałem się tarczom, na których nikt raczej nie oszczędzał - zdecydowana większość z nich jest popękana w taki sam sposób jak moje dziurawe Zimmermanny.

Nie bardzo z resztą wiem co miałby zmieniać ten pył w otworach - jest jakaś teoria na ten temat?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 maja 2016, 11:11

Tak na mój "chłopski rozum" ->
Nominalnie mamy zwykłe wentylowane tarcze. Skoro są wentylowane to ciepło cały czas równomiernie jest odprowadzane, natomiast jak mamy tarcze nawiercane to w nich zbiera się pył, który de facto jest palny i kumuluje się wokół otworów w efekcie czego mamy pęknięcia.

Ja bynajmniej to tak widzę.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2016, 11:57

Mazdomania pisze: kumuluje się wokół otworów w efekcie czego mamy pęknięcia.
No OK, ale jak ten pył wywołuje pęknięcia?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 maja 2016, 12:04

Dziury mają służyć wentylacji, a skoro jest wewnątrz pył to w jaki sposób ma to się wentylować? Nie ma jak, więc całe ciepło zostaje skumulowane, dodatkowo dochodzi ciepło od pyłu, szybkie studzenie materiału (bo powietrze wiadomo ma naście stopni a nie set) i pęknięcia gotowe.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2016, 12:27

Lite tarcze się nie wentylują dodatkowo i całe to ciepło biorą na siebie a nie pękają.
Ciepło przekazywane przez te kilka setnych grama zdartego pyłu można pominąć, no a pył w otworze nagrzewa się tak jak tarcza, albo mniej, bo porowata struktura czyni z niego izolator.
Nadal nie widzę jak pył miałby wpływać na pękanie i nie mogę sobie tego wytłumaczyć.

Mój przypadek, związany z pękaniem pomimo pedantycznego czyszczenia otworków po co drugiej jeździe nie potwierdza związku pękania z pyłem w otworkach.
Jak dla mnie po prostu pękają, bo na otworach spiętrzają się naprężenia - występuje najzwyczajniej zjawisko karbu. Gdyby pęknięcia miały charakter termiczny, związany z szybkim chłodzeniem/grzaniem to przebiegałyby promieniowo od środka otworu na zewnątrz, a one tymczasem przebiegają wzdłuż promieni poprowadzonych od środka tarczy, czyli poprzecznie do sił działających podczas hamowania.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 maja 2016, 13:22

Lite nie pękają, ale się krzywią na potęgę i nie nadają się do "częstych, szybkich strzałów z dużej prędkości" (ze względu na swoją małą pojemność cieplną).
Pył moim zdaniem jest izolatorem odprowadzania ciepła z tarczy. Może inaczej.
Mamy baniak, który ma odpowietrznik (powiedzmy bak paliwa w dieselu). Wystarczy zatankować w aucie pod sam korek z zatkanym odpowietrznikiem. Jaki będzie skutek? Za duże ciśnienie, które będzie musiało mieć gdzieś swoje ujście - czyli jakieś połączenie nie wytrzyma przez które będzie wyciek.

Zobacz, że w tarczach, pękniętych w wyniku przegrzania, zawsze pęknięcie jest wzdłuż promieni od środka tarczy.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2016, 14:45

Mazdomania pisze: Mamy baniak, który ma odpowietrznik (powiedzmy bak paliwa w dieselu). Wystarczy zatankować w aucie pod sam korek z zatkanym odpowietrznikiem. Jaki będzie skutek? Za duże ciśnienie, które będzie musiało mieć gdzieś swoje ujście - czyli jakieś połączenie nie wytrzyma przez które będzie wyciek.
Nie za bardzo rozumiem tę analogię.

To, że pęka w najsłabszym miejscu, czyli tam gdzie jest nawiert to oczywiste - tylko co ma do tego pyłek w otworze?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 12 maja 2016, 19:22

Zaczynam mieć wątpliwości co do słuszności wyboru tarcz perforowanych. Najpierw potrzeba czyszczenia otworów, a teraz skłonność do pękania.
Czemu ja wcześniej nie ogarnąłem tego tematu? <glupek>
Puki co wymieniłem tylko te na przedniej osi i zaczynam sie zastanawiać czy nie zwrócić drugiej pary wierconych i kupić lite.

No ale skoro już mowa o pojemności cieplnej, to wiercone mają mniejszą, a nie lite. :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2016, 23:19

Tył wytrzyma, średnica tarczy jest mała, tłoczek w zacisku też więc siły raczej nie będą na tyle duże żeby popękało.

A przód monitoruj.

Przecież jak teraz założysz tył bez dziurek to będzie brzydko wyglądało <rotfl>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 13 maja 2016, 22:24

Teraz to brzydko wygląda bo z tyłu są pełne i na dodatek pordzewiałe. :) Ale mam 9-cio ramienne alu, które sporo zasłaniają. ...i w tym przypadku to jest ich duża zaleta. <lol>

A czy to przypadkiem nie od myjni te tarcze pękają?

[ Dodano: 2016-05-13, 22:24 ]
...jutro minie tydzień od montażu, ponad 700km przebiegu, w tym ok 70km przejechane w ulewie (dzisiaj). Ja naprawdę nie wiem co tu mam przetykać. ;)

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 29 maja 2016, 22:09

Witam, a co polecacie do 2.7 biturbo po wirusie na przód(komplet)??tył pójdzie swap z s6.

kondi400
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sie 2017, 17:06
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kondi400 » 21 sie 2017, 13:48

Witam poszukuje zestawu na przód żeby nie piszczaly i się nie sypaly bo szlak mnie trafi mam białe felgi i co chwile brudne są a to co teraz mam to nie dość że się sypie to i piszcza co sądzicie o klockach firmy Jurid i tarcze do tego texstar albo zestaw texstara miał ktoś z tymi firmami doczynienia wiem że najczęściej polecane trwa i ale ale szukam czegoś lepszego
:-)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 21 sie 2017, 15:34

kondi400 pisze:poszukuje zestawu na przód żeby nie piszczaly i się nie sypaly
Tarcze weź obojętnie jakie, byle by były lite (nie nacinane, czy wiercone) i dobrej firmy (TRW,ATE,Zimmermann itp.) natomiast klocki ATE Ceramic.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga