Jak wyżej, Gosia Ci wszystko wyjaśniła...Moreno pisze:Yaszczur, jak to?
To te otwory potrafią się zalepić?
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Klocki mam Ferodo Premier. Nie wiem czy to twarde czy miękkie, ale wierzę, że zostały dobrze dobrane.
Na tamtych zdjęciach tarcze mają już przebieg prawie 400km, więc raczej nie ma tragedii z pyleniem i zapychaniem się otworów. ...może to też zależne od pogody?
Tak czy owak, postawiłaś mnie na baczność z tym pękaniem. Oczywiście będę sprawdzał drożność otworów i przedmuchiwał w razie konieczności.
Na tamtych zdjęciach tarcze mają już przebieg prawie 400km, więc raczej nie ma tragedii z pyleniem i zapychaniem się otworów. ...może to też zależne od pogody?
Tak czy owak, postawiłaś mnie na baczność z tym pękaniem. Oczywiście będę sprawdzał drożność otworów i przedmuchiwał w razie konieczności.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nic Ci to nie pomoże. Sprawdzone na 2 autach z regularnie czyszczonymi otworkami. Nigdy więcej dziurawych tarcz.Moreno pisze: Oczywiście będę sprawdzał drożność otworów i przedmuchiwał w razie konieczności.
Przeszedłem się ostatnio po muzeum Porsche w Stuttgarcie i przyglądałem się tarczom, na których nikt raczej nie oszczędzał - zdecydowana większość z nich jest popękana w taki sam sposób jak moje dziurawe Zimmermanny.
Nie bardzo z resztą wiem co miałby zmieniać ten pył w otworach - jest jakaś teoria na ten temat?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak na mój "chłopski rozum" ->
Nominalnie mamy zwykłe wentylowane tarcze. Skoro są wentylowane to ciepło cały czas równomiernie jest odprowadzane, natomiast jak mamy tarcze nawiercane to w nich zbiera się pył, który de facto jest palny i kumuluje się wokół otworów w efekcie czego mamy pęknięcia.
Ja bynajmniej to tak widzę.
Nominalnie mamy zwykłe wentylowane tarcze. Skoro są wentylowane to ciepło cały czas równomiernie jest odprowadzane, natomiast jak mamy tarcze nawiercane to w nich zbiera się pył, który de facto jest palny i kumuluje się wokół otworów w efekcie czego mamy pęknięcia.
Ja bynajmniej to tak widzę.
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Dziury mają służyć wentylacji, a skoro jest wewnątrz pył to w jaki sposób ma to się wentylować? Nie ma jak, więc całe ciepło zostaje skumulowane, dodatkowo dochodzi ciepło od pyłu, szybkie studzenie materiału (bo powietrze wiadomo ma naście stopni a nie set) i pęknięcia gotowe.
motostacja - części samochodowe.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Lite tarcze się nie wentylują dodatkowo i całe to ciepło biorą na siebie a nie pękają.
Ciepło przekazywane przez te kilka setnych grama zdartego pyłu można pominąć, no a pył w otworze nagrzewa się tak jak tarcza, albo mniej, bo porowata struktura czyni z niego izolator.
Nadal nie widzę jak pył miałby wpływać na pękanie i nie mogę sobie tego wytłumaczyć.
Mój przypadek, związany z pękaniem pomimo pedantycznego czyszczenia otworków po co drugiej jeździe nie potwierdza związku pękania z pyłem w otworkach.
Jak dla mnie po prostu pękają, bo na otworach spiętrzają się naprężenia - występuje najzwyczajniej zjawisko karbu. Gdyby pęknięcia miały charakter termiczny, związany z szybkim chłodzeniem/grzaniem to przebiegałyby promieniowo od środka otworu na zewnątrz, a one tymczasem przebiegają wzdłuż promieni poprowadzonych od środka tarczy, czyli poprzecznie do sił działających podczas hamowania.
Ciepło przekazywane przez te kilka setnych grama zdartego pyłu można pominąć, no a pył w otworze nagrzewa się tak jak tarcza, albo mniej, bo porowata struktura czyni z niego izolator.
Nadal nie widzę jak pył miałby wpływać na pękanie i nie mogę sobie tego wytłumaczyć.
Mój przypadek, związany z pękaniem pomimo pedantycznego czyszczenia otworków po co drugiej jeździe nie potwierdza związku pękania z pyłem w otworkach.
Jak dla mnie po prostu pękają, bo na otworach spiętrzają się naprężenia - występuje najzwyczajniej zjawisko karbu. Gdyby pęknięcia miały charakter termiczny, związany z szybkim chłodzeniem/grzaniem to przebiegałyby promieniowo od środka otworu na zewnątrz, a one tymczasem przebiegają wzdłuż promieni poprowadzonych od środka tarczy, czyli poprzecznie do sił działających podczas hamowania.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Lite nie pękają, ale się krzywią na potęgę i nie nadają się do "częstych, szybkich strzałów z dużej prędkości" (ze względu na swoją małą pojemność cieplną).
Pył moim zdaniem jest izolatorem odprowadzania ciepła z tarczy. Może inaczej.
Mamy baniak, który ma odpowietrznik (powiedzmy bak paliwa w dieselu). Wystarczy zatankować w aucie pod sam korek z zatkanym odpowietrznikiem. Jaki będzie skutek? Za duże ciśnienie, które będzie musiało mieć gdzieś swoje ujście - czyli jakieś połączenie nie wytrzyma przez które będzie wyciek.
Zobacz, że w tarczach, pękniętych w wyniku przegrzania, zawsze pęknięcie jest wzdłuż promieni od środka tarczy.
Pył moim zdaniem jest izolatorem odprowadzania ciepła z tarczy. Może inaczej.
Mamy baniak, który ma odpowietrznik (powiedzmy bak paliwa w dieselu). Wystarczy zatankować w aucie pod sam korek z zatkanym odpowietrznikiem. Jaki będzie skutek? Za duże ciśnienie, które będzie musiało mieć gdzieś swoje ujście - czyli jakieś połączenie nie wytrzyma przez które będzie wyciek.
Zobacz, że w tarczach, pękniętych w wyniku przegrzania, zawsze pęknięcie jest wzdłuż promieni od środka tarczy.
motostacja - części samochodowe.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nie za bardzo rozumiem tę analogię.Mazdomania pisze: Mamy baniak, który ma odpowietrznik (powiedzmy bak paliwa w dieselu). Wystarczy zatankować w aucie pod sam korek z zatkanym odpowietrznikiem. Jaki będzie skutek? Za duże ciśnienie, które będzie musiało mieć gdzieś swoje ujście - czyli jakieś połączenie nie wytrzyma przez które będzie wyciek.
To, że pęka w najsłabszym miejscu, czyli tam gdzie jest nawiert to oczywiste - tylko co ma do tego pyłek w otworze?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Zaczynam mieć wątpliwości co do słuszności wyboru tarcz perforowanych. Najpierw potrzeba czyszczenia otworów, a teraz skłonność do pękania.
Czemu ja wcześniej nie ogarnąłem tego tematu?
Puki co wymieniłem tylko te na przedniej osi i zaczynam sie zastanawiać czy nie zwrócić drugiej pary wierconych i kupić lite.
No ale skoro już mowa o pojemności cieplnej, to wiercone mają mniejszą, a nie lite.
Czemu ja wcześniej nie ogarnąłem tego tematu?
Puki co wymieniłem tylko te na przedniej osi i zaczynam sie zastanawiać czy nie zwrócić drugiej pary wierconych i kupić lite.
No ale skoro już mowa o pojemności cieplnej, to wiercone mają mniejszą, a nie lite.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Teraz to brzydko wygląda bo z tyłu są pełne i na dodatek pordzewiałe. Ale mam 9-cio ramienne alu, które sporo zasłaniają. ...i w tym przypadku to jest ich duża zaleta.
A czy to przypadkiem nie od myjni te tarcze pękają?
[ Dodano: 2016-05-13, 22:24 ]
...jutro minie tydzień od montażu, ponad 700km przebiegu, w tym ok 70km przejechane w ulewie (dzisiaj). Ja naprawdę nie wiem co tu mam przetykać.
A czy to przypadkiem nie od myjni te tarcze pękają?
[ Dodano: 2016-05-13, 22:24 ]
...jutro minie tydzień od montażu, ponad 700km przebiegu, w tym ok 70km przejechane w ulewie (dzisiaj). Ja naprawdę nie wiem co tu mam przetykać.
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Witam poszukuje zestawu na przód żeby nie piszczaly i się nie sypaly bo szlak mnie trafi mam białe felgi i co chwile brudne są a to co teraz mam to nie dość że się sypie to i piszcza co sądzicie o klockach firmy Jurid i tarcze do tego texstar albo zestaw texstara miał ktoś z tymi firmami doczynienia wiem że najczęściej polecane trwa i ale ale szukam czegoś lepszego
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga