Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
mart73301

Post autor: mart73301 » 11 sty 2012, 17:37

DANIEL111 pisze:Ile płaciliście za klocki i tarcze do naszych aut?
Z postu powyżej: ferodo DS - 500 zł
tarcze zimermann 288 mm - 230 zł za szt.

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 13 sty 2012, 17:01

29 lipca 2011 wymieniłem przód <okok>
Tarcze Mikoda GT 312mm - nacinane, nawiercane, wentylowane i malowane ok.200zł/szt
Klocki Ferodo Premium - ok. 200zł :>

Obrazek

Obrazek


Przejechałem na nich już dość spory kawałek, nie raz były rozgrzane do czerwoności
(Alpy-Austria, Szwajcaria) i z czystym sumieniem mogę je polecić - zdają swój egzamin i nic się nie dzieje, grunt do dobrze dotrzeć na początku <okok>

Pozdrawiam! :)

Ps. Dodam jeszcze że do tych tarcz zalecane są klocki "średnio-twarde", według zaleceń producenta, chciałem założyć ceramiczne Keramik, jednak producent je odradza ze względu że są bardzo twarde i istnieje możliwość szybszego zużycia tarcz :>
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 18 sty 2012, 17:32

A co myślicie o tych cenach?

Wycena A6: (ceny brutto)

1) Tarcze przód:
BREMBO - 130,- PLN za szt.
BOSCH - 140,- PLN za szt.
JURID - 150,- PLN za szt.
TRW - 160 ,- PLN za szt.
TEXTAR - 180,- PLN za szt.

2) Klocki przód:
BOSCH - 139,- PLN kpl.
TEXTAR - 149,- PLN kpl.
JURID - 150,- PLN kpl.
TRW - 160,- PLN kpl.

3) Tarcze tył:
BREMBO, BOSCH, JURID, TEXTAR - 69,- PLN za szt.
TRW - 79,- PLN za szt.

4) Klocki tył:
BOSCH - 60,- PLN kpl.
TRW - 75,- PLN kpl.
JURID - 79,- PLN kpl.
TEXTAR - 85,- PLN kpl.

Której firmy tarcze mają wskaźnik zużycia?

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 18 sty 2012, 18:17

No i które polecacie

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 19 sty 2012, 12:28

DANIEL111, osobiście polecę zestaw
Tarcze:
przód - ATE Power Disc
tył - ATE Standard

Klocki:
przód - Textar
tył - ATE


Wcześniej miałem klocki Ferrodo DS i śmigało mi się fajnie na nich

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 19 sty 2012, 14:35

Ja kupywalem TRW i od roku wszystko jest ok takze polecam.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 19 sty 2012, 15:19

gembas, właśnie ja klocki kupowałem w ASO i zdziwiło mnie to że zauważyłem napis Textar na klockach a na tylnych ATE

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 19 sty 2012, 17:34

Powiem tak mam ATE jeździłem na klocki i tarcze ATE 2,5 roku zrobiłem 40 tyś są niestety zwichrowane już i zaznaczam ,że nie wpadłem na rozgrzanych tarczach do kałuży.

Zastanawiam się nad Brembo tarczach ,ponieważ mają wskaźniki zużycia a na tym by mi zależało. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 19 sty 2012, 23:55

DANIEL111, pytałem się o tarcze Brembo i odradzano mi w sklepie, ale trzeba jeszcze poczekać na wypowiedzi innych Kolegów użytkujących

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 20 sty 2012, 10:13

ja mam roadhaus i na razie sprawują się dobrze oby tak dalej

Awatar użytkownika
Zbyniek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 wrz 2010, 16:00
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Zbyniek » 20 sty 2012, 11:02

sneer pisze:ostatnio jak wymieniałem klocki z przodu (ATE) zauważyłem że okładzina wewnętrzna jest dwa razy cieĂąsza jak zewnętrzna zarówno na jednym jak i na drugim kole co by oznaczało że okładziny wew. ścierają się dwa razy szybciej jak zew. Szkoda bo te zew. całkiem grube jeszcze a klocki tanie nie są
Przy wymianie klocków trzeba jarzmo dokładnie wyczyścić z rdzy i syfu, szczególnie tam gdzie styka się klocek. Trzeba również wyczyścić i przesmarować prowadnice zacisku, sprawdzić czy gumki ochronne są całe. Dodatkowo zanim wciśniemy tłoczek polecam pod gumkę tłoczka zaaplikować specjalny smar do tłoczków (tubka jak super glue). Zapobiegnie to zapiekaniu się tłoczka i będzie swobodniej pracował.

Czyszczenie jarzma i zacisku powinno wykonywać się co około 10 000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku. W moim aucie dzięki temu mam zawsze skuteczne hamulce a klocki równomiernie się zużywają.

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 20 sty 2012, 12:46

Zbyniek pisze:Czyszczenie jarzma i zacisku powinno wykonywać się co około 10 000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku. W moim aucie dzięki temu mam zawsze skuteczne hamulce a klocki równomiernie się zużywają.
Gdzie ty takie rzeczy wyczytałeś albo kto tobie takich ciekawych rzeczy naopowiadał ??

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 20 sty 2012, 12:49

Czy TRW lub jakaś inna firma produkuje te tarcze ze wskaźnikami tak jak Brembo?

Awatar użytkownika
Zbyniek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 wrz 2010, 16:00
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Zbyniek » 20 sty 2012, 14:34

holekpiotr,
Takich rzeczy uczą w ASO. Przednie hamulce rozbieramy i czyścimy przy każdym przeglądzie olejowym, tylne co drugi przegląd.

W motocyklu taką czynność wykonuję co około 5 000 km. A wiadomo, że w tej maszynie hamulce musza być brzytwy.

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 21 sty 2012, 11:11

Zbyniek pisze:Takich rzeczy uczą w ASO. Przednie hamulce rozbieramy i czyścimy przy każdym przeglądzie olejowym, tylne co drugi przegląd.
Jeździłem do serwisów VW nie jeden raz i nie z jednym autem ale czegoś takiego wyszczególnionego na papierze ( spis wykonanych czynności )nie widziałem ani razu. Może Audi ma inne taktyki serwisowe niż VW chociaż wątpie.

Oj świat spada na psy, ale czego się nie robi dla wyłudzenia pieniędzy od klienta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja