Audi S6C5 4.2 v8.
Audi S6C5 4.2 v8.
Witam
Mam pytanie czy z zacisk do Audi A6C5 4.2 jest taki sam jak do S6C5 4.2?????
Mam pytanie czy z zacisk do Audi A6C5 4.2 jest taki sam jak do S6C5 4.2?????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Czy ktoś wymieniał w tych zaciskach przednich klocki hamulcowe
Ja w weekend chciałem się za to zabrać, ale .....jedna rzecz mnie zirytowała..........jakiś debil konstruktorzyna Audi......zapodał odpowietrznik prosto przed samym łbem śruby gniazdowej jarzma zacisku. Nie ma szans odkręcić tej śruby bez odkręcania odpowietrznika. A to już komplikuje sprawę, gdy chce się to zrobić w miarę szybko i w pojedynkę.
A klocki same się nie wysuną po zdjęciu zabezpieczenia z drutu, bo trzyma je lekki rant na tarczach hamulcowych. Z resztą nie wiem czy w ogóle jest taka możliwość wyjęcia klocków bez rozkręcania jarzma.
Jak tu podejść do tematu bez odkręcania odpowietrznika
Da się w ogóle 

A klocki same się nie wysuną po zdjęciu zabezpieczenia z drutu, bo trzyma je lekki rant na tarczach hamulcowych. Z resztą nie wiem czy w ogóle jest taka możliwość wyjęcia klocków bez rozkręcania jarzma.
Jak tu podejść do tematu bez odkręcania odpowietrznika


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No spróbuje tak zrobić jak mowisz. Do tej pory byłem przyzwyczajony w samochodach do tego, że są dwie śruby jarzma zacisku, jedna wykrecam, drugą luzuje i zacisk poprostu "otwieram". A tutaj patrzę.....a odpowietrznik ktoś umieścił przed samą górną śrubą jarzma zacisku. Szlag może trafić człwieka z miejsca.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Hmmmm. Jak patzryłem po całej konstrukcji, to do zacisku można się dobrać na dwa sposoby. Albo odręcić dwie duże śruby sześciokątne, które są tuż przy samej zwrotnicy z tyłu....i wtedy cały zacisk ze wszystkim schodzi z tarczy i jest odkręcony w ogóle od całej zwrotnicy......
Ale można rozpołowić zacisk i do tego służą dwie śruby z łbem gniazdowym typu SPLINE. Jedna znajduje się na dole zacisku i do niej dostęp jest bezproblemowy.....a druga jest na górze zacisku i już tam końcówki kształtowej SPLINE nie włożę za chiny ludowe bo przeszkadza odpowietrznik.
Niech ktoś mnie poprawi jeśli coś pokręciłem. W każdym razie wstępnie jak oglądałem ten zacisk na samochodzie to tak to się przedstawiało.....
Więc jeśli nie wydłubięklocków śrubokrętem to rozpołowienie zacisku nie będzie takie proste moim zdaniem.
Ale można rozpołowić zacisk i do tego służą dwie śruby z łbem gniazdowym typu SPLINE. Jedna znajduje się na dole zacisku i do niej dostęp jest bezproblemowy.....a druga jest na górze zacisku i już tam końcówki kształtowej SPLINE nie włożę za chiny ludowe bo przeszkadza odpowietrznik.
Niech ktoś mnie poprawi jeśli coś pokręciłem. W każdym razie wstępnie jak oglądałem ten zacisk na samochodzie to tak to się przedstawiało.....
Więc jeśli nie wydłubięklocków śrubokrętem to rozpołowienie zacisku nie będzie takie proste moim zdaniem.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Po to jest tam śruba z łbem SPLINE czy tam XYZ, żebyś tego nie ruszał. Śruba jest kręcona w aluminium i jakby trzeba ją było kiedykolwiek odkręcać to co druga V8 miałaby porozwalane zaciski przez nadgorliwych dokręcaczy.
Wymiana klocków w zacisku HP2 jest najprostsza jak to możliwe, i w zasadzie jedyny klucz jaki potrzebujesz to ten do odkręcenia koła.
Jak nie możesz wyjąć resztek klocków przez rant to wciśnij tłoczki (w instrukcji rysunek przedstawia ordynarny śrubokręt wciśnięty między klocek a ramę zacisku).
Do wymiany tarczy w HP2 trzeba:
1. Odkręcić blaszkę mocującą przewód hamulcowy do zacisku
2. Odkręcić 2 śruby na klucz 21 mocujące zacisk do zwrotnicy.
Wymiana klocków w zacisku HP2 jest najprostsza jak to możliwe, i w zasadzie jedyny klucz jaki potrzebujesz to ten do odkręcenia koła.
Jak nie możesz wyjąć resztek klocków przez rant to wciśnij tłoczki (w instrukcji rysunek przedstawia ordynarny śrubokręt wciśnięty między klocek a ramę zacisku).
Do wymiany tarczy w HP2 trzeba:
1. Odkręcić blaszkę mocującą przewód hamulcowy do zacisku
2. Odkręcić 2 śruby na klucz 21 mocujące zacisk do zwrotnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
To już chyba wszystko jasne w temaciemwx pisze:Po to jest tam śruba z łbem SPLINE czy tam XYZ, żebyś tego nie ruszał. Śruba jest kręcona w aluminium i jakby trzeba ją było kiedykolwiek odkręcać to co druga V8 miałaby porozwalane zaciski przez nadgorliwych dokręcaczy.
Wymiana klocków w zacisku HP2 jest najprostsza jak to możliwe, i w zasadzie jedyny klucz jaki potrzebujesz to ten do odkręcenia koła.
Jak nie możesz wyjąć resztek klocków przez rant to wciśnij tłoczki (w instrukcji rysunek przedstawia ordynarny śrubokręt wciśnięty między klocek a ramę zacisku).
Do wymiany tarczy w HP2 trzeba:
1. Odkręcić blaszkę mocującą przewód hamulcowy do zacisku
2. Odkręcić 2 śruby na klucz 21 mocujące zacisk do zwrotnicy.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice