Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi S6C5 4.2 v8.

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Audi S6C5 4.2 v8.

Post autor: Michał_28 » 30 wrz 2015, 22:50

Witam

Mam pytanie czy z zacisk do Audi A6C5 4.2 jest taki sam jak do S6C5 4.2?????

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 01 paź 2015, 09:55

Tak to samo
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 01 paź 2015, 10:09

Na pewno bo wiem ze maja być z systemem Lukas i cena do wersji A jest dużo tańsza niż ta do wersji S i nie wiem co mam robić

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 23 lis 2015, 09:47

Czy ktoś wymieniał w tych zaciskach przednich klocki hamulcowe ?? Ja w weekend chciałem się za to zabrać, ale .....jedna rzecz mnie zirytowała..........jakiś debil konstruktorzyna Audi......zapodał odpowietrznik prosto przed samym łbem śruby gniazdowej jarzma zacisku. Nie ma szans odkręcić tej śruby bez odkręcania odpowietrznika. A to już komplikuje sprawę, gdy chce się to zrobić w miarę szybko i w pojedynkę.
A klocki same się nie wysuną po zdjęciu zabezpieczenia z drutu, bo trzyma je lekki rant na tarczach hamulcowych. Z resztą nie wiem czy w ogóle jest taka możliwość wyjęcia klocków bez rozkręcania jarzma.
Jak tu podejść do tematu bez odkręcania odpowietrznika ?? Da się w ogóle ??

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 lis 2015, 12:20

Nie rozumiem, ściągasz zabezpieczenie rozchylasz klocki dużym śrubokrętem i wyciągiesz klocki. Szybko i prosto
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 23 lis 2015, 12:31

No spróbuje tak zrobić jak mowisz. Do tej pory byłem przyzwyczajony w samochodach do tego, że są dwie śruby jarzma zacisku, jedna wykrecam, drugą luzuje i zacisk poprostu "otwieram". A tutaj patrzę.....a odpowietrznik ktoś umieścił przed samą górną śrubą jarzma zacisku. Szlag może trafić człwieka z miejsca.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 lis 2015, 12:40

Oczywiście że jest to przemyślane do zmiany ani klocków ani tarcz tej śruby się nie rusza.
To odkręc dolne i cały zacisk masz w rękach
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 23 lis 2015, 13:44

Hmmmm. Jak patzryłem po całej konstrukcji, to do zacisku można się dobrać na dwa sposoby. Albo odręcić dwie duże śruby sześciokątne, które są tuż przy samej zwrotnicy z tyłu....i wtedy cały zacisk ze wszystkim schodzi z tarczy i jest odkręcony w ogóle od całej zwrotnicy......
Ale można rozpołowić zacisk i do tego służą dwie śruby z łbem gniazdowym typu SPLINE. Jedna znajduje się na dole zacisku i do niej dostęp jest bezproblemowy.....a druga jest na górze zacisku i już tam końcówki kształtowej SPLINE nie włożę za chiny ludowe bo przeszkadza odpowietrznik.
Niech ktoś mnie poprawi jeśli coś pokręciłem. W każdym razie wstępnie jak oglądałem ten zacisk na samochodzie to tak to się przedstawiało.....
Więc jeśli nie wydłubięklocków śrubokrętem to rozpołowienie zacisku nie będzie takie proste moim zdaniem.

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 23 lis 2015, 21:48

Ją demontowalem zacisk od zwrotnicy, nowe klockiem i na auto

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 lis 2015, 23:52

Po to jest tam śruba z łbem SPLINE czy tam XYZ, żebyś tego nie ruszał. Śruba jest kręcona w aluminium i jakby trzeba ją było kiedykolwiek odkręcać to co druga V8 miałaby porozwalane zaciski przez nadgorliwych dokręcaczy.

Wymiana klocków w zacisku HP2 jest najprostsza jak to możliwe, i w zasadzie jedyny klucz jaki potrzebujesz to ten do odkręcenia koła.
Jak nie możesz wyjąć resztek klocków przez rant to wciśnij tłoczki (w instrukcji rysunek przedstawia ordynarny śrubokręt wciśnięty między klocek a ramę zacisku).

Do wymiany tarczy w HP2 trzeba:
1. Odkręcić blaszkę mocującą przewód hamulcowy do zacisku
2. Odkręcić 2 śruby na klucz 21 mocujące zacisk do zwrotnicy.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 24 lis 2015, 09:53

mwx pisze:Po to jest tam śruba z łbem SPLINE czy tam XYZ, żebyś tego nie ruszał. Śruba jest kręcona w aluminium i jakby trzeba ją było kiedykolwiek odkręcać to co druga V8 miałaby porozwalane zaciski przez nadgorliwych dokręcaczy.

Wymiana klocków w zacisku HP2 jest najprostsza jak to możliwe, i w zasadzie jedyny klucz jaki potrzebujesz to ten do odkręcenia koła.
Jak nie możesz wyjąć resztek klocków przez rant to wciśnij tłoczki (w instrukcji rysunek przedstawia ordynarny śrubokręt wciśnięty między klocek a ramę zacisku).

Do wymiany tarczy w HP2 trzeba:
1. Odkręcić blaszkę mocującą przewód hamulcowy do zacisku
2. Odkręcić 2 śruby na klucz 21 mocujące zacisk do zwrotnicy.
To już chyba wszystko jasne w temacie <okok> dziex

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 27 lis 2015, 06:26

Potwierdzam, klocki z przodu w zacisku HP2 wysuwają po zwolnieniu zabezpieczenia, zacisku nie musisz odkręcać.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 lis 2015, 14:25

Faktycznie......po zdjęciu drucianego zabezpieczenia.....należało użyć dużego płaskiego śrubokręta i "rozepchać" zacisk z klockami. klocki elegancko wychodzą, a na ich miejsce wchodzą nowe.
Dzięki wszystkim za rady <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 lis 2015, 15:11

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga