Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ABS/ ESP- błąd (18057 - Brak komunikacji z modułem ABS)

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

ABS/ ESP- błąd (18057 - Brak komunikacji z modułem ABS)

Post autor: Grzego » 20 lut 2018, 18:36

Witam. Na początek chcę powiedzieć że nie znalazłem w "wujku" google tego czego potrzebuję, bądź nie jestem pewny wyszukanych info.

Mam problem z modułem/ pompą ABS/ ESP. wywala mi błąd-

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-00 - -

Na samym początku wywaliło mi błąd ABS-u, czyli kontrolka ABS-u świeciła się wraz z wykrzyknikiem w nawiasie na FIS-ie + do tego był jeszcze sygnał dźwiękowy- trzy piknięcia.
Czasami kontrolka ESP migała, tak jakby miała zwarcie, po kilku dniach, może tyg. Przestało. Kontrolka ESP w ogóle się nie świeci (Nie jest dezaktywowana)

Pojechałem do gościa który jest elektromechanikiem aby zdiagnozował gdzie leży problem i go usunął. Nie byłem przy tym, więc nie wiem co i jak robił. Ten "gość" zdemontował mi moduł ABS-u i w jakiś sposób go sprawdził. Te cienkie piny które w większości przypadków odlutowują się z biegiem lat podobno były OK, i sterownik dostaje prąd. Strzelał on że problem leży w tych "chipach" które są zalane żywicą.

Zamówiłem używaną pompę razem ze sterownikiem. Zdemontowałem sterownik z zamówionej pompy i zamontowałem na oryginalną "moją".

Nr. sterownika starego/ "nowego"- 265 950 055. To numer który podobno jest najważniejszy.

Reszta numerów:
Nowe: ESP 012 4C
H34/ S0028
(085)
30683
489076 0 265 950 055

Stara: ESP 012 4C
H17/ S0028
(085)
30130
288164 0 265 950 055


Skasowałem błędy, ale... błąd powraca od razu. Błąd jest taki sam jak przed wymianą.

Jeśli dobrze rozumiem, błąd mówi o tym że komputer samochodu/ diagnostyczny nie może się połączyć z modułem ABS.

Teraz mam pytania.

1. Gdy zmienia się tylko i wyłącznie moduł ABS o tych samych nr. co stary, trzeba i tak programować/ "uczyć" samochód o nowym komponencie? Jednym słowem wszystko kalibrować i wtedy błąd zniknie, bo sterownik zostanie skaliborwany i zestrojony?

2. Problemem może być nie moduł ABS, lecz pompa? Jak to można sprawdzić?

3. Pompa OK, sterownik OK, bezpieczniki OK, czyli trzeba sprawdzić przewody... I tutaj zaczynają się schody. W intrenecie znalazłem kilka schematów podłączenia wtyczki do modułu ABS. Próbowałem sprawdzić czy moduł dostaje prąd. Moja kostka wygląda następująco:
( nie mogę dodać zdjęcia, spróbuję opisać jak wygląda)
Kostka ma ok. 42 piny. 3 rzędy pinów. Ostatni rząd zawiera 6 dużych pinów/ wejść na piny sterownika i 4 małe.

Schematy kostki co znalazłem w internecie nie do końca mi pomogły. Te schematy które udało mi się dorwać są do kostek mniejszych niż ok. 42 piny.

4. Przysłali mi walnięty sterownik i dlatego błąd nie znika. Jak to potwierdzić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lut 2018, 18:52

gdzie ten błąd się pojawia - ECU , skrzynia , licznik?

tak powinno się sprawdzić kodowanie czy jest takie jakie powinno być / było w starym sterowniku

to raczej problem ze sterownikiem elektrycznym a nie pompą

CANy we wtyce ( stąd jest błąd ) - są w pinie 24 i 40 ( pomarańczowe kabelki z paskiem czarnym i brązym )

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 22 lut 2018, 23:01

bendzji,
Witam, dzięki za odpowiedź.
Używam programu VCDS- Lite. Błąd pojawia się w pozycji "silnik", lecz gdy wchodzę kontrolnie w skrzynie biegów to i tam widnieje ten sam błąd. Nie wiem co jest w module ABS'u ponieważ tym programem nie mam opcji dojścia tam. Albo to wina programu, albo wtyczki, albo jednego i drugiego.

Czy masz możliwość przesłania mi schematu wtyczki ok. 42 pinowej?

Jak sprawdzić kodowanie programem diagnostycznym jeśli nie mam łączności z modułem ABS'u w samochodzie? Czy moduł ABS'u trzeba wyjąć i podłączyć do specjalnego urządzenia aby sprawdzić kodowanie?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 lut 2018, 12:00

skoro brak połączenia diagnostyczego z ABS/ESP to stawiałbym że moduł strzelony ale trzebaby innym kablem spróbować

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 24 lut 2018, 17:55

bendzji,
Czy masz możliwość podesłania mi schemat mojej wtyczki do modułu ABS'u?
Tej ok. 42 pinowej.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 lut 2018, 00:57


Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 17 maja 2018, 23:43

bendzji, Dzięki. Spróbuje się w tym i zobaczymy co wyjdzie. Mam jakieś dziwne odczucie że najprawdopodobniej ten "nowy" sterownik po prostu też jest rąbnięty.

[ Dodano: 2018-05-17, 23:43 ]
bendzji, Słuchaj... Nie daję sobie rady z tym problemem. Wydaje mi się że schemat nie pokrywa się z moim samochodem, lub nie wszystko rozumiem.

Czy mógłbyś mi dobrać schemat po Numerze VIN??
Nr. VIN- WAUZZZ4B43N022178

PS. Robiłem podmiankę na 2 sterowniki o takich samych nr. jak stary, rezultat taki że nadal brak jakiejkolwiek komunikacji między modułem ABS a główną centralą.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 maja 2018, 00:26

Dobrałem po VINie do Twojego auta:

https://www.dropbox.com/s/x5eyd3bocfhab ... 202003.pdf

Nie sprawdzałem czy jest to samo, ale według ELSY schemat obowiązuje od roku modelowego 2003.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 maja 2018, 09:17

spróbuj podejrzeć w ECU i zegarach na bloku pomiarowym 125 jest info czy jest komunikacja - jakie tam masz wartości

to może ECU jest tu winne? <mysli> a kable między sterem ESP/ABS i resztą auta sprawdzone? trzeba by przeszukać wiązkę ;)

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 21 maja 2018, 22:08

bendzji,
Witaj.
Próbuję, lecz nie wiem w jakich wiązkach ma być jakie napięcie.
Zasilające mają mieć ok. 12 Volt, i jest ich 2 sztuki (czyli: 2 (+)-y i 2 uziemienia) Znalazłem te 2/ 4 miejsca i jest napięcie.

Wiem też że napięcie w kablach od komunikacji/ wysyłania sygnałów ma być ok. 2- 5V. Zgadza się? Natomiast jak to wygląda w praktyce?
Na danym schemacie nie mam "wytłuszczone" że ten i tamten kabel mają mieć takie i takie napięcie, bądź rezystacje jeśli mówimy o samych czujnikach ABS'u.

PS.

Gdy mierzę czujniki ABS'u, to jakie mam/ powinienem otrzymać wartości i jaki jest margines błędu?

Może masz rację, wszystko możliwe. Mam nadzieję że nie będzie tak tragicznie... i uda się to zrobić <stres>
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 maja 2018, 09:05

takich rzeczy nie ma podanych niestety co i jak

zasilania są 3 - pin 2 i 6 stały plus , pin 23 plus po zapłonie

sprawdź przejscia CAN - piny 24 i 40 do ECU pin 58 i 60


w multitroniku jest tez specyficzne podpięcie sieci CAN powertrain - sterownik skrzyni multi jest jakby podpięty przez ECU ( pin 77 i 79 ECU ) i dopiero przez niego łączy się resztą auta ( ESP , licznik i czujnik kąta skrętu )


a ten błąd jest też w zegarach? o braku sygnału z esp?

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 22 maja 2018, 20:07

bendzji,
Na zegarach po przekręceniu stacyjki/ odpaleniu samochodu widnieje czerwony piktogram ABS-u, w FIS-ie non stop mruga wykrzyknik w nawiasach, i za kilka sekund są 3 wyraźne piszczenia.

Co do ESP, to na samym początku gdy to się zaczęło pulsował piktogram ESP, tak jakby... łączył się i rozłączał. Gdy próbowałem ingerować w przycisk to nie dawało żadnego rezultatu. ESP migało na zegarach sporadycznie aż w końcu w ogóle nie miga, ani nie świeci nawet po aktywacji poprzez przycisk ESP. Myślałem że może tam coś się stało, ale raczej nie powinienem tracić całego sygnału z modułu ABS, czyż nie? :|
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 maja 2018, 22:21

ale ABS jest z ESP w jedym module przecież ;)

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 23 maja 2018, 22:31

bendzji,
Gdy używałem "Car prog 2" by jakoś prześledzić co jest i gdzie jest znalazłem moduł (może) ESP który jest gdzieś, albo pod nogami pasażera z przodu, albo przed pasażerem, gdzieś za schowkiem.

PS.
Jak jest, tego nie wiem, wiem tyle że ESP jest zależne od ABS'u, więc jest też jakoś połączone.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2018, 22:41

w polifice wszystko jest w jednym miejscu pod maską - na pompie ABS siedzi elektronika ESP/ABS

to co piszesz było w przedlifcie - komputer ESP/ABS w nogach pasażera pod schowkiem , a na pompie tylko elementy wykonwacze ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga